بستن

شبی خوش با ترانک‌خوانی؛ شبی خوش‌تر با دف‌نوازی

هفت‌برکه – گریشنا: مهمانان ویژه‌ی ششمین شب شعر پیامبر اعظم(ص) معرفی شدند. این شب شعر دوشنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شوری گراش برگزار می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه، حجت‌الاسلام سید حسین سیدی، شاعر و معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از مشهد؛ دکتر غلامرضا کافی، شاعر آیینی و خالق ترانک از شیراز؛ و استاد منصور مرادی، مداح پیامبر و  استاد دف‌نوازی از سنندج مهمانان ویژه‌ی ششمین شب شعر پیامبر اعظم(ص) خواهند بود. حجت الاسلام و المسلمین موسوی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس؛ و مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز از مدیران فرهنگی حاضر در شب شعر هستند.

محمدعلی شامحمدی، دبیر ششمین شب شعر پیامبر اعظم(ص)، درباره‌ی زمان برگزاری این شب شعر گفت: «دوره‌های قبلی شب شعر در دهه‌ی آخر ماه صفر برگزار می‌شد، اما در این دوره تصمیم گرفتیم آن را به علت نزدیک بودن به ولادت حضرت رسول(ص) در هفته وحدت برگزار کنیم. به همین دلیل آن را به عنوان ویژه‌برنامه هفته وحدت در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز مطرح کردیم.»

دبیر شب شعر پیامبر اعظم(ص) در مورد برنامه‌های شب شعر نیز گفت: «عمده‌ی زمان برنامه به شعرخوانی مهمانان ویژه و همچنین شاعران سه استان فارس، هرمزگان و بوشهر اختصاص خواهد داشت. اما دو برنامه‌ی دیگر نیز در شب شعر اجرا خواهد شد: دف‌نوازی گروه استاد مرادی و اجرای گروه سرود راویان آفتاب.»

حجت‌الاسلام سید حسین سیدی، شاعر و معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از مشهد، در گفتگو با ایکنا، ورودش به عرصه شعر و شاعری را از سال ۷۳ می‌داند و اضافه کرده است: «سبک شعری من کلاسیک و قالبا غزل است و در۳۰ جشنواره داخلی ادبی داوری کرده‌ام، همچنین چندین کتاب نیز در زمینه شعری دارم که «ای کاش غزل‌های دلم چاپ نمی‌شد» نمونه‌ای از این کتب است.»

دکتر غلامرضا کافی‌ شاعر شناخته‌شده‌ فارس است که بیشتر به غزل و مثنوی دلبستگی دارد و مدتی است به فرم شعر کوتاه «ترانک» که مختص خود اوست رو آورده است. او ترانک را اینگونه توصیف کرده است: «شعرک‌های کوتاهی که حاوی لحظات شاعرانه شکار شده‌اند و معمولا دردهای اجتماعی را بازتاب می‌دهند. از او تاکنون کتب متعددی به چاپ رسیده است، از جمله «بهار در برهوت»، «تیغ و ترانه»، «سردار هور»، «گزیده ادبیات معاصر شماره ۱۶۱» و «فرشته‌ی انجیر» که کار مشترکی با همسر شاعرش، پروانه نجاتی است و شامل اشعار مذهبی آنهاست.

منصور مرادی نیز به نوشته سایت کردتودی، متولد ۱۳۴۹ سنندج و اصالتا نوره‌ای است. او از سن ۷سالگی به کار دف‌نوازی مشغول است و کار را با عشق به پیامبر اکرم(ص) ادامه می‌دهد. از جمله افتخارات این استاد دف‌نوازی می‌توان به کسب عنوان پدیده در جشنواره فجر در سال ۶۶، کسب رتبه اول دف‌نوازی کشور در جشنواره فجر سال ۶۷، به دست آوردن ۲۸ دوره مقام اول در دف‌نوازی گروهی و تک‌نواز، کسب عناوین برتر در جشنواره‌های خارجی در امارات، عراق و ترکیه و ۴ دوره کسب عنوان دف‌نواز پیشکسوت و داوری در ۳ دوره جشنواره فجر اشاره کرد.

استاد مرادی صبح و عصر دوشنبه نیز یک کارگاه دف‌نوازی در گراش برگزار خواهد کرد. اطلاعات کامل درباره‌ی این کارگاه را در این خبر گریشنا بخوانید.

ششمین شب شعر پیامبر اعظم(ص) شهرستان گراش به همت کانون فرهنگی مذهبی روایت آفتاب و موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top