بستن

خانواده صلاحی، ششمین بوستان محله‌ای خیرساز گراش را می‌سازند

هفت‌برکه – گریشنا: فرزندان مرحوم حاج نعمت صلاحی، ششمین بوستان محله‌ای خیرساز گراش را در شهرک شهید بهشتی می‌سازند.

پارک صلاحی با مساحت ۱۳۰۰ متر در شهرک شهید بهشتی، ابتدای خیابان امام علی(ع) و پشت محل سابق ایران‌خودرو قرار دارد. مراسم کلنگ‌زنی این پارک سه‌شنبه ۱۴ آبان برگزار شد. طبق قول پیمانکار، قرار است در طی مدت دو ماه پارک ساخته شود و در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

فرماندار: نیازمند همکاری خیرین در حوزه شهری هستیم

اصغر فرودی، فرماندار گراش، در مراسم کلنگ‌زنی این پارک گفت: «یکی از برکات شهرستان گراش وجود خیرین است. وقتی مسئولین به عنوان نماینده دولت و خیرین از سمت ملت دست در دست هم بدهند، شاهد توسعه شهرستان خواهیم بود و من این نعمت بزرگ را شاکر هستم. پریروز شش میلیارد بودجه توازن را توزیع کردیم. در کنار آن خیرین بزرگوار همگام با دولت قدم بر می‌دارند. در گذشته خیرین با توجه به ضرورت‌های آن زمان، عمدتا به دنبال خیریه‌های سنتی بودند. مثلا ساخت آب‌انبار انجام می‌شد. ولی با اقدام بزرگ نظام مقدس جمهوری‌ اسلامی در تامین آب پایدار شهرستان، در این حوزه نیاز به کار خیریه نداریم، ولی در حوزه مدرن و زندگی شهری مانند ساخت پارک‌ها نیازمند همکاری خیرین هستیم.»

فرماندار گراش با توجه به اعتبارات دولتی اختصاص‌یافته گفت:‌ «در سال ۹۷ بالغ بر ۱۱۴ میلیارد پروژه در سطح شهرستان افتتاح کرده‌ایم که ۳۰ درصد از محل اعتبارات خیرین بوده است و ۷۰ درصد از محل اعتبارات دولتی در حوزه‌های مختلف بوده است. در سال ۹۷ علاوه بر بودجه‌های ملی ما ۱۷ میلیارد تومان تخصیص به ادارات داشتیم که امیدوارم ادارات جذب کنند.»

فرماندار گراش با تشکر از شورای شهر گفت: «وجه دیگر حضور خیرین، اقدامات خوب شورای شهر و شهرداری است. وقتی مسئولین زمینه را برای خدمت فراهم کنند قطعا خیرین هم وارد می‌شوند. وقتی وحدت و همدلی وجود داشته باشد، قطعا مردم دلگرم می‌شوند و کار خیر انجام می‌شود. جا دارد از شورای شهر بالاخص ریاست محترم شورا تشکر کنم.»

فوزیه ناصری: برنامه‌های شاد و فرح‌بخش در پارک‌ها اجرا شود

فوزیه ناصری، عضو شورای شهر گراش، با تشکر از خانواده صلاحی گفت: «این پارک محله با برآورد هزینه ۲۵۰ میلیون تومان و مساحت ۱۳۰۰ متر مربع توسط بازماندگان مرحوم صلاحی ساخته خواهد شد. شورایاران محترم محله، بازوان شورای شهر در فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی شهر هستند و در ساخت این پارک نیز نقش داشته‌اند.»

فوزیه ناصری گفت:‌ «خیرین بزگوار با همت خود تاج افتخار را بر سر مردم و مسئولین گذاشته‌اند و با سخاوتمندی خود مسئولیت ما خادمین مردم را به ما یادآوری می‌کنند. این چهارمین پارک محله‌ای است که در شورای پنجم کلنگ‌زنی می‌شود. با همکاری مردم عزیز توانسته‌ایم نیت خیر افراد را به سمت رفاه اجتماعی و شادی‌آفرینی سوق دهیم. جا دارد از عزیزان شورای شهر در ادوار گذشته هم تشکر کرد که پایه‌گذار این حرکت اجتماعی و فرهنگی و ساخت پارک محله‌ای بوده‌اند. انشالله ما هم بتوانیم این حرکت را در شورای پنجم نهادینه کنیم.»

در دوره چهارم شورای شهر، بوستان‌های محبی و مسلمانی ساخته شد. در شورای پنجم، بوستان فدایی در شهرک شهید بهشتی و بوستان غدیر در شهرک پاسداران افتتاح شده است. بوستان شهرک ایمان نیز در مراحل نهایی آماده‌سازی است. 

عضو شورای شهر گراش گفت:‌ «با توجه به وضعیت کنونی زندگی شهرها، پارک‌ها می‌توانند فضایی برای آرامش باشد. در این دوره سعی می‌کنیم در محله‌هایی که طراحی شهری فضای سبز و پارک‌های محله‌ای پیش‌بینی شده است، این پارک‌ها ساخته شود. از مسئولین فرهنگی شهری به خصوص فرماندار و امام جمعه درخواست داریم در تقویم‌های کاری خود برنامه‌های شاد و در شان مردم شهر گراش داشته باشند تا بتوانیم از فضاهایی همانند این پارک استفاده کنیم.»

پارک بیدله، منتظر صدور سند زمین حسنی

فرماندار گراش با تاکید بر حفظ توازن محله‌ای گفت‌: «ارائه خدمات و توزیع پارک‌ها باید توازن محله‌ای لحاظ شود. الان محله بیدله پارک ندارد و این را انشاالله در دستور کار قرار دهید. هر وقت ما به مساجد محله سر می‌زنیم، یکی از درخواست‌های مردم این است و قطعا خیرین هم کمک می‌کند تا این منطقه هم از این وضعیت کمبود فضای فرهنگی بیرون بیاید.»

اکبر باقرزاده، رییس شورای شهر، در مورد وضعیت پارک محله بیدله گفت: «ما در بافت قدیم و بافت فرسوده مشکل عدم تملک داریم و زمینی نیست که پارک احداث کنیم. هر جا استارت برای خرید زمین زدیم، کسی حاضر به فروش نیست. زمینی متعلق به آقای حسنی است که من دیشب با نمایندگان ایشان آقای محمود رادمرد و مهندس وقارفرد جلسه داشتم. قول دادند به محض این که سند را از اداره ثبت گرفتند، یا به ما بفروشند و یا این که به نام خودشان پارک را در این محله بسازند.»

 

 

 

 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. خدا شاکریم که شهروند شهری هستیم که خیرین بزرگی درون خودش جا داده و بدون هیچ منت کارهای بزرگی برای شهر انجام میدن.
    از مسئولین شهر هم درخواست داریم همین شکل که در این عکس به صف شدین همین جور به صف بشین بودجه از استان یا پایتخت بگیرین برای اتمام جاده چک چک که سالها سانتیمتر سانتیمتر داره پیش میره .

  2. با سلام خدمت همشهریان بزرگ اندیش گراش
    خدمت شما عرض کنم که امیدوارم این دست به خیری شما عزیزان باعث سواستفاده مسئولین گرامی نشود که مانند مدارس خیر ساخت، هزینه های نگهداری و بازسازی هم از جیب شما عزیزان بیرون بیاد

  3. با تشکر از خیرین ولی چرا بلوار امام علی را امتداد ندادند و از یک طرف بن بست هست .قبلا می گفتند شهردار سابق خیانت کرده ولی مثل اینکه طرح شهرداری بوده و بن بست را پارک می کنند .

  4. با سلام، آفرین به همت خیرین شهرمون، سالم و تندرست باشید.خانم ناصری پارک محله ای در شهرک هشتاد هکتاری،کوچه۲۲باقرالعلوم، ۱۰ ماه قبل از شهرداری اومدن زمین اش رو صاف کردن در صورتی که بعد از اینجا پارک محله ای در مسکن طلاب آماده شد ولی اینجا خبری نشد.لطفا اگر مقدور هست پیگیری بفرمائید.با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top