بستن

چطور مشکلات رفتاری کودکان را با بازی درمان کنیم؟

هفت‌برکه – گریشنا: مادران گراشی در کارگاه «بازی‌درمانی مبتنی بر ارتباط والد و کودک» شرکت کردند.

به گزارش هفت‌برکه، انجمن روانشناسی و مشاوره گراش ایده‌پرداز و برگزارکننده‌ی کارگاه CPRT (مخففchild parent relationship therapy  یا همان بازی‌درمانی از طریق ارتباط والد و کودک) بود. این کارگاه با هدف رفع مشکلات رفتاری کودکان، در پنج جلسه و مجموع ده ساعت در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی اداره آموزش پرورش برگزار شد. منیره فروزش، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی و از اساتید دانشگاه پیام نور بندر عباس و عضو سازمان نظام روانشناسی، مدرس این دوره‌ی پنج‌روزه بود.

کارگاه cprt از سری کارگاه‌های آموزشی انجمن روانشناسی و مشاوره شهرستان گراش محسوب می‌شود. عطیه متین، از اعضای هیات مدیره انجمن، درباره برگزاری این نوع کارگاه‌ها از طرف انجمن گفت: «این نوع کارگاه‌ها با هدف مشارکت عموم و آشنایی و استفاده هر چه بیشتر آنان از فرآیند مشاوره و روانشناسی برگزار می‌شود. با توجه به استقبال مخاطبان، سعی می‌کنیم در ادامه نیز کارگاه‌های عمومی بیشتری برگزار کنیم.»

در مورد CPRT در سالیان اخیر تحقیقات زیادی انجام شده است، و تاثیر این شیوه‌ی ارتباطی بین والد و کودک در مقالات متعددی معرفی شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای نمونه، این سه مقاله را دریافت و مطالعه کنند:

«بررسی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رابطه والد –کودک (CPRT) بر سبک های فرزندپروری» نوشته فاطمه امیر و دیگران (اینجا).

«آموزش بازی‌درمانی مبتنی بر رابطه والد کودک (مطابق الگوی لندرث) به مادران و اثربخشی آن در کاهش هیجانات منفی تحصیلی فرزندان دانش آموز» نوشته مریم دبیر و دیگران (اینجا).

«تاثیر آموزش بازی درمانی مبتنی بر رابطه والد- کودک (CPRT مطابق با الگوی لندرث به مادران بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان» نوشته سعیده‌سادات مصطفوی و دیگران (اینجا).

4 نظر

  1. اگر قبل از برگزاری این کارگاه اعلام میشد که ما هم میتونستیم شرکت کنیم خیلی خوب میشد. من الان با خوندن این خبر متوجه برگزاری این کارگاه شدم.

  2. باید بگم اطلاعیه های کارگاه های انجمن در پیچ @gerash_psychology قرار داده میشه و سعی میکنیم در گروه های خبری هم اطلاع رسانی کنیم

  3. از تلاش های دو عضو زحمتکش هیت مدیره انجمن روان شناسی خانم متین و اقای نوروزی برای برگزاری این کارگاه کمال سپاسگزاری را دارم.

  4. برای تمام بانوان پرتلاش گراش و همچنین دوست بسیار فعال خانم فروزش روانشناس برجسته اوزی آرزوی موفقیت سرافرازی دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top