بستن

هوای گراش با چهار باران‌سنج استاندارد سنجیده می‌شود

هفت‌برکه – گریشنا: با نصب سه دستگاه باران‌سنج در نقاط مختلف شهرستان گراش، امکان گرفتن میانگین دقیق بارش‌ها برای متخصصین هواشناسی فراهم شد.

به گزارش هفت‌برکه، دیروز، دوم آبان‌ماه ۱۳۹۸، سه دستگاه باران‌سنج با قیمت ۹ میلیون تومان خریداری شده با بودجه‌ی خیرین در سه نقطه از شهرستان گراش نصب شد. محمود آذرآئین، کارشناس هواشناسی، با اشاره به پراکندگی بارش‌ها به ویژه در فصل تابستان به لزوم نصب دستگاه باران‌سنج در نقاط مختلف شهرستان تاکید کرد و گفت: «فداغ، خیابان آبیاری، پشت سینما شهر قصه و جنب دانشکده‌ی علوم پزشکی سه نقطه‌‌ی انتخاب شده برای نصب دستگاه باران‌سنج بود و از این به بعد میانگین بارش برای شهر و شهرستان گراش ثبت خواهد شد.» البته یکی از این دستگاه‌ها از چهار سال پیش فعال است و سه دستگاه جدید اضافه خواهد شد.

آذرآیین در مورد این که آیا از این به بعد آمار بارش گراش از سوی سازمان هواشناسی اعلام می‌شود یا نه گفت: «دستگاه‌‌ها از سازمان هواشناسی کشور خریداری شده و مورد تایید است، ولی چون انجمن هوای جنوب ارگان غیر دولتی است، آمار مورد تایید نیست. هدف اصلی ما کار تحقیقاتی میدانی برای شناخت و بهبود شرایط کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و باغی با توجه به ثبت بارش‌های چندساله است و این آمار مورد استفاده مدیریت جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت.»

او در ادامه می‌گوید: «رطوبت‌سنج و دماسنج نیز با توجه به نیاز شهرستان خریداری و به مجموعه ایستگاه انجمن هوای جنوب اضافه شده است. از ابتدای سال زراعی، آمار دما، رطوبت و بارش سه پارامتری خواهد بود که به اطلاع عموم خواهد رسید.»

آذرآئین با بیان این موضوع که این سه دستگاه متعلق به انجمن هوای جنوب است، گفت: «انجمن هوای جنوب از سال ۹۰ به صورت غیر رسمی کار خود را شروع کرد و تا به امروز فعالیت دارد، افرادی از نقاط مختلف کشور در این انجمن حضور دارند و درحال حاضر نیز پیگیر دریافت مجوزهای لازم جهت رسمی شدن هستیم.»

او با اشاره به این که یکی از این دستگاه‌ها از طریق موسسه شباب البرکه تامین هزینه شد، ادامه داد: «آقای محسنی با پیگیری‌های که صورت دادند و زبان خیری که گذاشتند توانستند از افراد خیر تامین بودجه کنند و آن را به انجمن اختصاص دهند.»

قاسم فرسوده، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گراش، نیز در مورد ساخت اداره هواشناسی گراش گفت:‌ «الحمدلله مراحل واگذاری زمین این اداره انجام شده و دستگاه هواشناسی خودکار نیز با هزینه ۱۳۰ میلیون تومان خریداری شده است. باید سریع‌تر ساختمان احداث شود تا با نصب دستگاه هواشناسی خودکار، اطلاعات آن برای سایر موارد نیز استفاده شود.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

13 نظر

  1. فرماندار اگر بودجه و کاری نمی کند حداقل پروژه ها اساسی را برای مردم معرفی کند و خیرین را برای رشد اقتصادی شهر راهنمایی کند

  2. سلام
    نقاط مختلف شهرستان:فداغ یکی و گراش دوتا مگه گراش چقدر بزرگه که دوتا بخواد این کجاش عدالته خب دوست عزیز ارد هم یکی میزاشتی بهتر نبود؟ فکر کنم این دوست عزیزمون اقای اذرایین با ارد مشکل داره اخه تو گزارش هاش اگه دقت کنید اسم همه جا میبره غیر از ارد هر چی باشه ارد تنها بخش مستقل گراش هست و به تازگی به شهر هم ارتقا یافته خیلی خوب کاری کرده که تو فداغ هم نصب کرده ولی برای گراش دوتا زیاده باید یکی بیاد ارد

  3. درجواب اقای اردی باید عرض کنم،باران سنجها توسط کارشناسان هوای جنوب و به همت خیرین تهیه شده،ومربوط به بودجه دولتی نیست.در ضمن ،در پاسخ ،یکی از کارشناسان گفتند از ارد ما مخاطب در مورد هواشناسی نداشتیم والا اگر متقاضی بود،شاید ترتیب اثر میدادیم ودر مورداسم شهرها هم اقای محسنی گفتند تهیه گزارش کار اسانی نبست و ممکن نیست در یک گزارش بتوان نام همه شهرها روذکر کرد.

  4. در جواب اردی که گفتند که گراش مگه چقدر بزرگ هست باید بگم که جمعیت گراش از بین ۱۱۴شهر استان فارس رتبه ۱۵فارس را داراست .بعدش با افزودن این دو باران سنج سومین باران سنج در شهر گراش می باشد .بعد اینها از طرف خیرین خریداری شده و در نحوه توزیع آن خود خیر تصمیم می گیرد و اینو باید به فرماندار گفت نه به شخص خاصی.بعد فداغ در بخش مرکزی قرار دارد و تفاوت عمده با بخش دارد و رسیدگی ان با خود مرکز شهرستان هست و بخشدار جدا مثل ارد ندارد و مردم ارد باید از بخشدار شهر ارد پیگیری بکنند .

  5. باسلام.
    دست همه خیرین و متولیان درد نکنه.
    جهت یادآوری، باران سنج بصورت رسمی از سال ۱۳۵۳ در فداغ ( منزل مرحوم قیماس) نصب بوده و تاکنون نیز فعال می باشد و گزارشهای باران به صورت رسمی نیز به اداره هواشناسی لارستان ارسال میشه.

  6. من نمیدونم گراش و گراشی چه هیزم تری به اردیها فروختن که سر،سازگاری،با گراشی ندارن کم کمک کردن به ارد کم تو بیمارستان گراش از ارد مریض میاد کم خیرین به ارد کمک کردن […] از خدا و خلق خدا شما گله دارین

  7. چقدراردوفداغ میخوان گراش رابکوبندهرکاری برای اردوفداغ میکنه گراش بازهم انگار که هیچ کاری نکرده این همه کدورت بین اردوگراش تاکی بابا آبادی اردبه نفع گراش است آبادی فداغ به نفع گراش است یک کمی انصاف داشته باشین بیایین دست به دست هم بدیم کل شهرستان گراش راابادکنیم‌ اختلاف تاکی گراش واردوفداغ پاره تن هم هستند به اختلافات دامن نزنیدفقط وحدت اگر کاری توگراش میشه بیشترخیرین میکنندنه دولت همه خیرین این سه منطقه شهرستان آستین بالا بزنندومنتظردولت نمانیم شهرستان گراش متشکل از بخش مرکزی و بخش اردودراینده نزدیک بخش فداغ انشالله اتحاد اتحاد اتحاد

  8. در جواب آقای محمود
    ما فداغیها کم خوبی کردیم در حق گراش چرا گرایشها خوبی فداغ فراموش کردن چرا با وعدهای دروغین هر سال قول بخش شدن فداغ میدن ولی هیچ پیگیری نمیکنن چرا ارد بخش کردن شهرش کردن ولی فداغ با گذشت بیش از ده سال از شهرستان شدن گراش هیچ کاری نکردن ما هم خواهان پیشرفت هستیم چرا هیچ یک از مسولیت گراش جواب گو نیستن چرا دست فداغیها تو حنا گذاشتن چرا چرا چرا

  9. آقای فداغی شما اصلا انگار اطلاع ندارید که ما هنوز یک جاده مواصلاتی به روستاها و بخش هایمان نداریم یادتون رفته که وزیر راه در گراش گفتند برای راه خودتان هزینه کنید .نماینده لار هم که در فکر این هست که فداغ بخش نشود چون نزدیک بیرم هست و طعمه خوبی برای آینده برای بیرم می داند .الان چاهورز با ۲۰۰۰جمعیت بهش شده ولی فداغ هنوز نه .مشکل اینجاست که فرماندار همه اش وعده توخالی می دهد و اصلا قدرتی ندارد .تنها راه شما باید به استاندار فارس بگویند که فردی قدرتمند و منصف هست و از آنجا پیگیری کنید فکر کنید گراش فرماندار ندارد .از فرصت باقیمانده برای مراجعه به استاندار استفاده کنید و کار گروهی تشکیل دهید .

  10. سلام در جواب دوست عزیز فداغ:
    درسته حق با شماست پیشرفت حق مسلم هر شهر است انشاالله روزی برسه که فداغ هم بخش بشه و هم شهر

  11. در جواب برادرفداغی درسته باید شما خود تان هم پیگیری کنیدبایدبه دیدارفرمانداربریدوازاشان به جدبخواهیدکه پیگیری کندفرماندارونماینده مجلس وظیفه دارندبایدفداغ بخش بشه حقش است انشالله که به زودی بشه ما مردم گراش هم خوشحال میشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top