بستن

کاپیتان حسینی پروازهای سپهران را مدیریت می‌کند

هفت‌برکه – گریشنا: کاپیتان ناصر حسینی، خلبان گراشی، به سمت مدیر کل عملیات پرواز شرکت هواپیمایی سپهران منصوب شد.

به گزارش هفت‌برکه، خلبان حسینی که سابقه‌ای بیش از ۲۵ سال پرواز در شرکت‌های آسمان، عمان‌ایر و سپهران را در کارنامه دارد، از ابتدای آبان‌ماه ۱۳۹۸ به این سمت منصوب شده است. مقر این هواپیمایی در شیراز، یعنی محل زندگی کاپیتان است.

او در گفتگو با هفت‌برکه، کارنامه‌اش را با فروتنی خاصی شرح می‌دهد: «من در کشورهای مجارستان و آمریکا درس خوانده‌ام و آموزش خلبانی را در آمریکا کسب کردم. بعد از برگشت از آمریکا در سال ۱۹۹۱، قبل از شروع به کار خلبانی، به عنوان مهندس ارشد ایمنی در شرکت پتروشیمی بندر امام مشغول به کار شدم. بعد به شرکت هواپیمایی آسمان رفتم و به مدت ده سال در این شرکت پرواز می‌کردم. بعد از این نیز به مدت ده سال در شرکت هواپیمایی عمان‌ایر در کشور عمان بودم. بعد از این نیز به ایران برگشتم و الآن بیش از سه سال است که در هواپیمایی سپهران مشغول به ادامه فعالیت هستم.»

خلبان حسینی یکی از دو گراشی است که تاکنون موفق شده است به درجه‌ی خلبانی یا کاپیتانی برسد. به گفته‌ی خودش، او سابقه‌ی پرواز با هواپیماهای بویینگ ۷۳۷، ایرباس ۳۳۰ و ای‌تی‌آر ۷۲ را دارد.

ناصر حسینی ۵۶ساله، فرزند حاج میرمحمد و بزرگ‌شده‌ی محله درمانگاه گراش است، و در مدارس ابدی و برق روز و هرمزی تحصیل کرده است. او همسر مجارستانی و یک پسر به نام آرین دارد و ساکن شیراز است.

صحبت خبرنگار گریشنا با کاپیتان حسینی با یک خبر خوب به پایان می‌رسد. او که در طی مصاحبه در حال آماده شدن برای پرواز شیراز-مشهد بود، گفت: «در حال پیگیری هستیم که مجوز پرواز مشهد به لار را نیز برای شرکت هواپیمایی سپهران بگیریم.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

6 نظر

  1. خیلی خوشحالم که میتونم به اقوامم بنازم. مفتخرم از اینکه به این مرتبه از مدیریت پروازی ارتقاء پیدا کردین. خیلی وقت بود که ندیده بودمشون. همیشه فروتن بودن و به دور از ریا و تظاهر. موفق تر باشین.

  2. سلام

    انتصاب کاپیتان حسینی به سمت مدیریت کل عملیات پرواز شرکت هواپیمایی سپهران رو به ایشون و جامعه علمی گراش تبریک میگم.بی شک اتفاق مهم و مبارکی است.سمت ریاست معاونت عملیات در هر ایرلاینی بعد از مدیر عامل بالاترین پست سازمانی است و با فروتنی خاصی که از کاپتان سراغ دارم احتمالا درباره اهمیت این پست نخواستند توضیح بدن.تواضع و رفتار حرفه ای در ایرلاین رو میشه دو مشخصه اصلی کاپتان حسینی برشمرد.

    ایشون سابقه تدریس در شرکت هواپیمایی عمان رو هم دارن که در زمینه تدریس علوم هوانوردی هم وزنه ای هستند.

    امیدوارم در شرایط سخت تحریمی که بر هوانوردی ایران حاکم هس با درایت و همت همیشگی شون در مسیر توسعه کیفیت و کمیت پروازی شرکت سپهران موفق و موید باشند.

  3. پیر نشو لامصب پیر نشو.
    یادمه جوون خوشتیپ و خوش استیلی که اومد اون روز توی مدرسه سیدالشهدا و همه مثل بز نشسته بودیم نگاش میکردیم و چشمامون گشاد شده بود ببینیم خلبان چی میگه. از اون موقع بود که عاشقش شدم. نه به فرم و استیلش بلکه به جوابای بدون ریا و صداقت کلامش.وقتی ازش پرسیدن چجور انگلیسی صحبت میکنید اینجور توی کابین راحت گفت اینها کلمات روتین و ساده ای هست و مجوزها رو اینجوری میگیریم و چیز زیاد پیچیده ای نیست.اونجا تواضعش دیدم و اون پیغام رو دوبار ازش پرسیدن انگلیسی گفت. اون موهای مشکی چقد سفید شده و چه بد هست ما هم داریم میریم سمت پیری. همه داریم به یک نقطه میریم هرچند پراکنده هستیم و شغلها متفاوت.هرجا هستی پیرمرد دل خوش و ما هرجا داریم میریم دعامون کن. همیشه توی ذهنم میمونه اون رعنایی و این مرد استوار پر از تجربه که حقیقتا اصالتش رو حفظ کرده و کمک خیلی از کاپیتانهای گراشی شده که مسیر ترقی را طی کنند. اینو خبرش دارم.خداحافظ کاپیتان به اون زمانی که شیراز بعد از جهانگردی کوچه کلیسا که دانشجویی درس میخوندم و شما راننده شرکت هواپیمایی تا خونه تون بدرقه میکرد.عشقم نثار تو.

  4. با سلام
    ضمن تشکر از گریشنا بابت انتشار خبر ، باعث افتخار است همشهری باسوادی مانند کپتان حسینی به سمت مهمی همچون مدیر عملیات پرواز منصوب میشوند .انسانی تلاشگر وباسواد و خاکی از جنس مردم
    به امید موفقیت برای خلبانهای جوان گراشی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top