بستن

۹ هکتار اراضی ملی رفع تصرف شد / هدف ما حفظ زمین برای آیندگان است

هفت‌برکه – گریشنا: ۹ هکتار اراضی ملی گراش در محدوده دشت بالا و تنگ لاغر از چنگ متصرفان خارج شد.

ابراهیم شهسواری، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گراش، به گریشنا گفت: «در ادامه تلاش برای حفاظت از اراضی ملی، احکام رفع تصرف با همکاری و حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی و نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی ۶ مهرماه در سه قطعه زمین به مساحت ۹ هکتار اجرا شد.»

شهسواری در مورد سرنوشت این زمین‌ها گفت: «این اراضی در نزدیکی حریم شهر گراش قرار دارند و دارای ارزش مالی زیادی هستند. در نظر داریم برای احیا اراضی رفع تصرف شده با گونه بومی کنار اقدام به جنگل‌کاری کنیم تا در افزایش سرانه فضای سبز شهرستان هم موثر باشد.»

شهسواری در توصیه‌ای به مردم گفت: «از مردم عزیز خواهشمندیم اداره منابع طبیعی را در مقابل خودشان ندانند. هدف ما آرامش دادن به مردم است و تلاش ما حفظ این منابع برای آیندگان است. اراضی منابع ملی سرمایه‌ی نسلی است و اگر به این شکل از منابع طبیعی استفاده و سواستفاده  کنیم نسل‌های آینده دچار مشکل خواهند شد.»

رییس اداره منابع طبیعی از شهروندان خواست مراقب افراد سودجو باشند: «توصیه ما به مردم این است که در خرید زمین و باغ حنما از مراجع ذی‌صلاح شامل اداره ثبت اسناد و منابع طبیعی استعلام بگیرند. برخی افراد اراضی منابع ملی را به عنوان مستثنیات و زمین ملکی می‌فروشند. در این مورد منابع طبیعی کسی که زمین را در تصرف دارد می‌شناسد و برخورد قانونی انجام می‌دهد. در زمان خرید، افراد سند زمین را به طور دقیق با ملک تطبیق دهند، چون دیده شده است که افراد سودجو یک زمین را با سند زمین دیگری به فروش می‌رسانند.»

در روزهای اخیر خبرهای متعددی در مورد رفع تصرف و برخوردهای قانونی در حوزه زمین منتشر شده است. شهسواری در مورد ارگان‌های دخیل در این حوزه گفت: «کار اداره منابع حفظ زمین‌های ملی در خارج از محدوده و حریم شهرهاست. در داخل حریم و محدوده شهر، این موضوع بر عهده اداره راه و شهرسازی است. در بحث تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و تفکیک غیرقانونی نیز امور اراضی جهاد کشاورزی مسئولیت دارد.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. مسئولین ادارا ت کلا دو حالت دارند .
    ۱ الجنته التی وعده المتقون فیها انهار من ماه امن و انهار من لبنن لنیتغیر طعمئه وانهار من من خمر للذ ته للشاربین وانهار من عسل مصفا
    که امید وارم همه شامل این ایه باشند .
    ۲ . ولاکن حق القول منی لا املا ئن جهنم من الجنته و النا س اجمعین که امیدوارم شامل این ایه نبا شند وبالاتر هر جیز حق الناس حق مردم در نظر بگیرند

  2. دردوران رضا خان قلدر کاسه لیسها زمینهای کشاورزان تصرف میکردند وبعنوان املا ک سلطنتی بحساب میا وردند ولی شادروان سید احمد کسروی که رئیس عد لیه بود حق را بکشاورزان میداد ومیگفت اگر غیر از این میخو اهید کسی دیگر بجای من بگذارید رو حش شاد و درود بر چننین شخصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top