بستن

موسسه خیریه امام (ع) به خانه‌ی جدید منتقل شد

هفت برکه (گریشنا): ساختمان جدید موسسه‌ی خیریه‌ی امام علی(ع) گراش در خیابان امام خمینی(ره)، روبه‌روی محل سابق این موسسه، افتتاح شد. 

حسن سراجی، عضو هیات مدیره‌ی موسسه‌ی خیریه‌ی امام علی(ع) در گفت‌وگو با هفت برکه، گفت: «این ساختمان، دیروز، هفتم مهرماه با حضور مسئولین افتتاح شد. موسسه‌ی خیریه‌ی امام علی(ع) از سال ۸۱ در زمینه‌ی کمک به نیازمندان شروع به فعالیت کرده است. ساخت ساختمان جدید نیز از سال ۹۷ آغاز شد و ساختمان طی یک سال به مرحله‌ی بهره‌برداری رسید. در حال حاضر  مدیر عامل و سه کارمند در این ساختمان روزانه مشغول به کار هستند.موسسه امام علی(ع) ۴۵۰ خانواده‌ی کم‌بضاعت و بی‌بضاعت گراشی را تحت پوشش دارد.»

او در ادامه افزود: «بیشتر خدمات موسسه مربوط به اعطای وام‌ است، ماهی ۱۵۰ میلیون تومان وام به صورت وام‌های ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومانی، بدون سود و ۲۰ ماهه به متقاضیان داده می‌شود. پرداخت مستقیم به مددجویان نیز ماهی ۵۰ میلیون تومان است. که مقدار واریزی برای هر خانواده بر حسب نیاز آن‌ها یا قرار داشتن این خانواده‌ها تحت پوشش سایر ارگان‌های حمایتی دیگر مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) متغیر است.»

به گزارش گراش نیوز، ساختمان جدید موسسه خیریه‌ی امام علی(ع) دارای سه طبقه و حدود ۶۰۰ متر مربع مساحت و دارای تجهیزات سردخانه‌ای است. این ساختمان با همت خیر گراش حاج زینل زینلی و با هزینه‌ی یک میلیارد و پنجاه میلیون تومان احداث شده است.

در آیین افتتاح ساختمان جدید موسسه‌ی خیریه‌ی امام علی(ع) حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه‌ی شهر؛ فرودی، فرماندار شهرستان؛ و فرماندهان نظامی و انتظامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مدیران شهرستان و خانواده شهدا و مسئولین موسسات مالی و بانک‌های شهرستان و خیرین و معتمدین شهر حضور داشتند.

رحمت مهیایی، مدیر عامل موسسه خیریه امام علی(ع) با تقدیر از حضور مردم، مسئولین و پزشکان در آیین افتتاحیه‌ی این ساختمان گفت: «امروز هر چه داریم از برکت خون شهداء، مقاومت امت ولایی و تدابیر مقام عظمای ولایت است. و در این جمع از بانی خیر این ساختمان و سایر خیرین تشکر می‌کنم.»

حسین‌علی حسین‌شیری، رئیس هیات مدیره موسسه خیریه امام علی(ع)، درسخنانی بیان کرد: «هر دستی که دست نیازمندی بگیرد در محضر خدا رهین عنایت است و ما نیز آن دست را می‌بوسیم.» او با اشاره به اعضای هیئت مدیره و تعداد و نحوه گزینش آن‌ها از موسسه خیریه امام علی(ع) به عنوان بازوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نام برد و افزود: «این موسسه تحت نظارت نیروی انتظامی و دائره اماکن شهرستان فعالیت دارد.»

حسین‌شیری میزان وام پرداختی را مبلغ سیزده میلیارد تومان ذکر و مهم‌ترین نکته را حفظ شان و وجاهت انسانی مددجویان و نیازمندان دانست. پس از او حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدعباس معصومی پیرامون همکاری خود با موسسه و تمجید از امام جمعه کنونی گراش سخنانی ایراد کرد. و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین بخشایش‌پور، امام جمعه گراش در سخنانی اظهار کرد: «خیرین ولایی شهرستان در انجام امور خیر فرامنطقه‌ای عمل نموده و  موجب معرفی گراش به دنیا شده‌اند.»

او با بیان این که انسان به هنگام موت از اجر داشتن اولاد صالح، سنت حسنه و صدقه جاریه متمتع، خواهد شد از خیرین خواست بر روی افکار و استعداد نوجوانان و دانش‌آموزان فاضل و موفق سرمایه‌گذاری بیشتری کنند. امام جمعه گراش با تاکید بر پرورش دانش‌آموزان مستعد و متدین از عدم مدیریت موجود در امور خیر نیز سخن گفت و به تصریح بر تجدید نظر کلی در امورخیر شد. در پایان مراسم از بانی خیر و والدشهید حمید زینلی، با اهدای لوح، تقدیر شد.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. آقای حسین شیری رییس هییت مدیره گفته اند هر دستی که دست نیازمندی بگیرد در محضر خدا رهین عنایت است و ما نیز آن دست را میبوسیم اینکه ایشان میفرماید چطور تشخیص میدهد که نیت بعضی از افراد چی است و با چه نیتی میدهد فقط خداوند آگاه است مقام معظم رهبری در گفتمان بحث نفوذ در سه سطح فرمودند اول ابعاد نفوذ فکری و فرهنگی مانند نفوذ فردی و جریانهایی که در عرصه فرهنگی سیاسی و اقتصاذی و امنیتی دوم مقوله های نفوذ تضعیف باورها و اعتقادات و ایمان مخصوصا باورهای انقلابی و ولایتمداری و سوم استحاله از درون برای براندازی نظام با ریا کاری و تظاهر با شگردو ترفندهای مختلف . خدا را شکر که همه خیراندیشان ما دارای ثروت حلال که از راه تلاش و زحمات فراوان بدست اورده اند و خداوند توفیق کارهای خیر بخصوص کمک به نیازمندان را دارند اجر همه با خداوند منان

  2. گفته شده موسسه تحت نظارت نیروی انتظامی و اماکن است منظور رئیس موسسه آقای حسین شیری اخذ مجوز تشکیل موسسه است و یا منظورش نظارت بر عملکرد است اخذ مجوز برای همه فعالیت‌های خیریه و تشکیل صندوق و انجمن‌های خیریه و اصناف قانونا باید از این دو جا و یا فرمانداری گرفته شود ولی اینکه فرموده تحت نظارت نیروی انتظامی و اماکن آیا موسسه همه فعالیت‌ها و جمع آوری وجوهات و سفرهای خارجی بمنظور جمع آوری کمک از خیرین و ملاقات‌ها در خارج از کشور با خیرین و احتمالا دیگران به منظوره مشاوره و راهنمایی جهت پیشرفت کار و بطور خلاصه مجموعه عملکردهای موسسه به نیروی انتظامی و اماکن گزارش داده می‌شود که اگر اینکار می کنید بسیار پسندیده و ایکاش همه موسسات خیریه اینکار می کردند و آیا فرمایشات رئیس هیئت مدیره نیروی انتظامی و اماکن تایید می کنند و یا فقط منظورش اخذ مجوز بوده است که همه موسسات باید برای اخذ مجوز از این جا اقدام کنند

  3. ضمن تقدیر و تشکر ازبانیان خیر و زحمتکشان لطفا در صورت امکان اسامی اعضای هییت مدیره و بازرسان و هییت امناء موسسه فوق الذکر جهت آشنایی مردم اعلان نمایند متشکرم

  4. با سلام
    ضمن تشکر از همه عزیزان وانشالله نیت خیر اعضا
    ایا بهتر نیست بجای ماهی خوردن ماهی گیری را یاد دهیم؟
    اشاره شده که تا الان ۱۳ میلیارد وام داده شده
    ایا نمیشد بانصف همین مبلغ چندتا کارگاه زودبازده راه انداخت که هم اشتغالزایی کرد وهم اینکه نوع دریافت ماهیانه پول را از مستمری به دستمزد ماهیانه تغییر داد ؟
    نمونه همین کارکاه دکترعبداللهی راه انداخته که پخت غذا و انواع نان محلی میباشد که بیش از ۵۰ خانواده بی سرپرست که مستمری بگیر کمیته امداد وبهزیستی بودن را مشغول بکار شده اند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top