هفت برکه (گریشنا): اداره‌ بهزیستی شهرستان گراش برای تاسیس و راه‌اندازی موسسات پیشگیری، فرخوان داد. 

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی بهزیستی شهرستان گراش:اداره بهزیستی شهرستان گراش با انتشار یک فراخوان عمومی در جهت راه‌اندازی موسسات پیشگیری در نظر دارد در راستای کاهش تصدی‌گری دولت در ارائه خدمات و عمل به اصل ۴۴ قانون اساسی،در جهت دستیابی به اهداف پیشگیری، گام بردارد. این فراخوان تا تاریخ هفتم مهر ماه مهلت و اعتبار دارد.

behzesti

موسسات و مراکز قابل واگذاری به شرح ذیل است:

موسسات پیشگیری:

موسساتی هستند که با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی( مثل طلاق،اعتیاد،اموزش پیش از ازدواج و…) و پیشگیری از معلولیت‌ها در دانش‌آموزان مدارس،سالمندان به آگاه‌سازی و آموزش به عموم مردم می‌پردازند.

متقاضی این مرکز باید حداقل دارای مدرک کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی باشد.

 مراکز پیشگیری:

الف)مرکز سلامت روان:

مراکز ارائه دهنده خدمات رواشناختی و مشاوره در سه سطح تعریف شده است: سطح یک و دو و سه.

مراکز سلامت روان محلی در واقع مرکز مشاوره اولیه یا سطح یک هستند،که در این مراکز مصاحبه اولیه روانشناختی،آموزش‌های محله‌ای و در صورت نیاز ارجاع به مراکز سطح ۲ صورت می‌گیرد. متقاضی این مرکز باید حداقل دارای مدرک کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی باشد.

ب) مرکز مشاوره عمومی:

این مراکز در واقع مراکز مشاوره سطح دو هستند، و می‌توانند ارائه‌دهنده خدمات مشاوره فردی و گروهی باشند، از جمله در زمینه خانواده،ازدواج،تحصیل و غیره. متقاضی این مرکز باید حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی باشد.

ج) مرکز مشاوره تخصصی:

اما مرکز مشاوره تخصصی، مرکز سطح سه محسوب می‌شود، خدمات تخصصی در زمینه مشاوره کودک و نوجوان،خانواده،کودکان استثنایی،سالمندان،صنعتی و سازمانی،تحصیلی و تربیتی،اختلالات و مسائل جنسی، اختلالات و مسائل روانی ارائه می‌دهد.

د) مرکز مشاوره ژنتیک:

مرکزی است که به عموم مردم خدمات مشاوره ژنتیک ارائه می‌دهد مراکز مشاوره‌ی اولیه در مورد میزان خطرپذیری حاملگی و فرزندآوری را برای زوجین ارائه می‌کنند و معمولا پزشک عمومی دوره‌دیده می‌تواند متقاضی این مراکز باشد.

و) مرکز درمان و بازتوانی سرپایی اعتیاد:

فعالیت این مراکز از طریق ارائه مجوز از سازمان بهزیستی به همراه حمایت‌های مالی بلاعوض در قالب یارانه ترک اعتیاد و اخذ دارو از طریق دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌پذیرد. متقاضی این مراکز هم باید پزشک عمومی باشد.

درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این فراخوان به اداره بهزیستی شهرستان گراش واقع در انتهای بلوار شهدا،جنب کمیته امداد مراجعه یا با شماره ۵۲۴۴۶۰۱۶ داخلی ۱۰۶ تماس بگیرید.