بستن

آماده‌باش ادارات برای برگزاری باشکوه هفته دفاع مقدس

هفته‌ برکه – گریشنا: ۱۱۶ برنامه کوچک و بزرگ در هفته دفاع مقدس در گراش برگزار می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه، جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس صبح دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ به ریاست اصغر فرودی، فرماندار گراش، و با حضور روسای ادارات و مدیران شهرستان گراش در فرمانداری گراش برگزار شد.

بر اساس برنامه‌ریزی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، بیش از ۱۱۶ برنامه از ۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه در شهرستان گراش برگزار می‌شود. دیدار با امام جمعه و حضور در نماز جمعه، برگزاری نشست‌های روشنگری، تقدیر از ایثارگران، سربازان نمونه و کارکنان رزمنده دفاع مقدس، گلباران قبور شهدا، همایش پیاده‌روی خانوادگی و همایش فرماندهان بسیج از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

اصغر فرودی فرماندار گراش در جلسه ستاد برزگداشت هفته دفاع مقدس گفت: «در حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی همین بس که دشمنان ما که جنگ را به ما تحمیل کردند یا به درک واصل شده‌اند یا پشیمان شده‌اند. تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس علاوه بر بعد ارزشی تضمین امنیت امروز و آینده ما است.»

فرماندار گراش گفت: «وظیفه هر اداره یا هر فرد انتقال ارزش‌های والای دفاع مقدس به جوانان است. الان دشمنان دارند شبهه ایجاد می‌کنند که جنگ چرا شروع شد؟ یک لحظه تصور کنید این دفاع اتفاق نمی‌افتد الان ما چه وضعیتی داشتیم. انتظار این است همه نهادها در این راستا روشنگری داشته باشند.»

سرگرد مجتبی دهقان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش با تشکر از برگزاری آیین‌ عزاداری دهه اول محرم گفت: «جا دارد از شورای تامین، نیروی انتظامی و بسیج که امنیت این برنامه‌ها را تامین کردند، تشکر کنیم. خوشبختانه بدون هیچ اتفاقی مردم با همدلی کامل مراسم‌ها را برگزار کردند و مراسم اربیعن را نیز برگزار خواهند کرد.»

دهقان با مروری وقایع آغاز دفاع مقدس گفت: «دشمن متخاصم در حالی که ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی و به طمع دست‌اندازی به خاک جمهوری اسلامی این جنگ را آغاز کرد. جنگ با اقدام رییس جمهوری وقت عراق در پاره کردن قرارداد الجزایر آغاز شد و در خیال خام خودشان یک هفته‌ای در تهران بودند. در آن زمان برای مردم ایران نام و نشان مهم نبود بلکه یک قیام بود. آن زمان برای خیلی‌ها مردن در بستر ننگ حساب می‌شد.»

سرگرد دهقان با اشاره به بخش‌هایی از نوشته شهید کشوری گفت: «جبهه بوی ایمان می‌داد و اینجا ایمان‌مان بو می‌دهد. امروز خیلی مهم است به عنوان یک مسئول چگونه با مردم برخورد می‌کنیم.»

سرگرد دهقان با برشمردن چند ویژگی دوران دفاع مقدس گفت: «ما در دفاع مقدس متخاصم نبودیم و از حق‌مان دفاع کردیم. روی مساله معنویت باید روی خودمان کار کنیم. استقامت رزمندگان ویژگی دیگر دفاع مقدس بود که از دفاع مقدس شروع شد و تا چهل سال ادامه دارد. نتایج صدور انقلاب در قالب استقامت را در یمن شاهد هستیم. شجاعت فرماندهان در دفاع مقدس شاخص بود و فرماندهای پشت میز ننشته بودند. روحیه جوانمردی به رزمندگان اجازه نمی‌داد که با مردم عراق کاری داشته باشند. ویژگی اصلی نداشتن روحیه مادی‌گرایی بود که ما امروز خیلی به عدم توجه به مادیات نیاز داریم.»

فرمانده سپاه گراش با معرفی برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: «۱۱۶ برنامه در قالب‌های مختلف در این هفته اجرا می‌شود. آغاز برنامه‌های ما دیدار با امام جمعه محترم است. انتظار ما این است با توجه به همزمانی هفته دفاع مقدس با محرم الحرام، فضاسازی مناسبی در ادارات و سطح شهر داشته باشیم. هر اداره حداقل یک بنر در سردر خود داشته باشد. امسال رژه هفته دفاع مقدس امسال فقط در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.»

موضوع دیگر این جلسه برگزاری رزمایش ملی گردان‌های بیت‌المقدس بود. سرگرد دهقان گفت: «رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس به استعداد سه گردان بسیجی از گراش، ارد و فداغ یک هفته بعد از هفته دفاع مقدس ۱۱ و ۱۲ مهرماه به صورت سراسری برگزار می‌شود. این همایش نیاز به پشتیبانی‌هایی دارد و نیاز به همکاری همه ادارات شهرستان به ویژه شهرداری، هلال احمر و اورژانس داریم. یکی از موارد جابه‌جایی عزیزان بسیجی از فداغ و ارد به محل رزمایش است.»

اکبر باقرزاده، رییس شورای شهر گراش، در مورد برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: «درخواست ۲۰ درصد تخفیف عوارض ساختمانی به مناسبت هفته دفاع مقدس از طرف شهردار به شورای شهر ارسال شده است. در صورت تشکیل جلسه شورا و تایید در کمیسیون تطبیق، موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. دفا یعنی از حق مردم دفا کردن و قانون رو اجرا کردن .
    لطفا توی این جلسه ها به مسئولین بگید کار مردم رو طبق قانون پیش ببرید این دفا مقدسه نه اینکه توی همچین جلسه های شرکت میکنند ولی توی اداره خودشون مثل پرتقال مردم رو میندازن این طرف ان طرف و قانون خودشون رو اجراع نمیکنند .اخر سر هم بهت بگن ربطی به من نداره برو از شیراز اقدام کن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top