بستن

سوگواره عکس عاشورایی گراش روی پله‌ی هفتم

هفت‌برکه – گریشنا: هفتمین دوره سوگواره عکس عاشورایی گراش به صورت غیر رقابتی و در قالب یک نمایشگاه برگزار خواهد شد.

در هفتمین روز ماه محرم ۱۴۴۱، فراخوان هفتمین سوگواره عاشورایی منتشر شد تا یک بار دیگر عکاسان گراش تصاویر برگزیده خود را در مقابل قضاوت همشهریان خود بگذارند. مجید افشار دبیر سوگواره هفتم گفت: «در این دوره هدف ما کیفیت‌بخشی به عکس‌ها است. به خاطر همین، به جای تمرکز بر مسابقه، به دنبال برگزاری چند کارگاه باکیفیت در زمان برگزاری نمایشگاه هستیم. البته بخش عکس برگزیده به انتخاب بینندگان نمایشگاه همچنان برگزار می‌شود.

انجمن فیلم و عکس گراش این دوره سوگواره را با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، شورای شهر گراش، فرهنگسرای آبشار اندیشه، موسسه خیریه شباب‌البرکه، هیات رزمندگان اسلام و موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش برگزار می‌کند.

 

فراخوان هفتمین سوگواره عکس عاشورایی گراش

انجمن فیلم و عکس گراش با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش در نظر دارد هفتمین سوگواره عکس عاشورایی را در دو بخش عکاسی با دوربین دیجیتال (حرفه‌ای) و اینستاگرام (موبایل) برگزار کند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این سوگواره تا ۲۹ شهریورماه مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند. نمایشگاهی از آثار ارسال شده به سوگواره از ۲۹ مهرماه تا دوم آبان ماه ۹۸ در نگارخانه آبشاراندیشه برگزار می‌شود.

این سوگواره غیر رقابتی است. اما به عکس‌های برگزیده به انتخابات بازدیدگان نمایشگاه هدایایی تقدیم خواهد شد.

«کوچه پس‌کوچه‌های محرم»، موضوع ویژه پیش‌نهادی برای شرکت‌کنندگان در این سوگواره است.

شرکت در این مسابقه فقط برای عکاسان گراش یا عکس‌هایی که در گراش گرفته شده باشد امکان‌پذیر است. هر عکاس می‌تواند حداکثر ۱۰ تک عکس و یک مجموعه عکس (شامل ۳ تا ۱۲ عکس) در بخش آزاد یا رقابتی به دبیرخانه سوگواره ارسال کند، و ۱۰ عکس نیز در اینستاگرام با هشتگ Ashoragerash7 و یا از طریق تلگرام و واتس‌آپ به شماره +۹۸۹۱۷۹۸۱۰۳۱۴ ارسال نمایند.

کلیه عکس‌های بخش حرفه‌ای باید با وضوح ۳۰۰ dpi در ابعاد ۴۰×۶۰ سانتی‌متر با فرمت jpg و در قالب یک CD  تحویل دبیرخانه سوگواره شود و یا به پست الکترونیکی ashora.gerash7@gmail.com ارسال گردد. از حک کردن نام عکاس روی عکس خودداری کنید.

آثار ارسالی باید مستند باشد و پردازش تصاویر نباید خدشه‌ای در رویکرد اسنادی تصاویر وارد نماید. بدیهی است اعمال کراپ، تنظیمات روشنایی، اصلاح رنگ و کنتراست عکس‌ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد قابل قبول است.

دبیرخانه سوگواره ارسال کننده اثر را صاحب اثر می‌شناسد و در صورت اثبات خلاف امر مسئولیتی متوجه برگزار کننده نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با آقای مجید افشار (دبیر سوگواره) به شماره +۹۸۹۱۷۹۸۱۰۳۱۴ تماس بگیرید. همچنین صفحه اطلاع‌رسانی سوگواره در اینستاگرام نیز به آدرس  @Ashora.Gerash7 فعال است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. متاسفانه هیچ سالی دلیل انتخاب عکس برندگان رو نمیگن.زمانی قشنگ میشه که بیان بشه بر چه اساس و چه مفهومی بوده یا چه نقطه قوتی داره اون عکس،که متاسفانه سال به سال پس رفت داره از لحاظ تعداد عکسهایی که قدرت بیان بالا دارند.و تعداد عکسهای خوب کمتر میشه چون رغبت کمتر شده

  2. داوری در بخش عکاسی اگه توسط مطلعان و کارکردگان این بخش داوری شود اصلا سلیقه ای و جانبدارانه نیست !! عکاسی یک فرمول و زبان و گرامر مخصوص به خود را دارد که باید براساس آن عکسها را قضاوت کرد ! و اگر کسی به صرف اینکه یک دوربین دستش باشد و موضوعی را زیبا بپندارد و عکسی بگیرد لزوما انتظاری نباید داشته باشد که عکسش بهتر از دیگران قلمداد شود اگر زبان و مبانی عکاسی و تصویر را بلد نیست ! خصوصا در عکاسی موضوعی و مناسبتی که این زبان پیچیده تر و غامض تر هم میشود ! ضمن اینکه انتظاری هم نیست که در عکسهای هر چند انبوه و فراوان ارسالی به این نمایشگاهها چیز دندان گیری هم از لحاظ هنر عکاسی وجود داشته باشد و این کیفیت نمایشگاهها هم به لحاظ کیفیت نامطلوب عکسها و نا آگاهی عکاسان است که افت هر ساله کیفی و بصری پیداکرده اند نه نحوه داوری و قضاوت ! که شما هم در فصل زمستان ! هندوانه مطلوب خویش را هرگز پیدا نخواهید کرد اگرچه میلتان در شب یلدا به برگزاری احسنت این سنت قدیمی با هندوانه درجه یک باشد !!!!

  3. من همیشه بازدید کننده هستم و پایین اومدن کیفیت سال به سال جشنواره رو دارم میبینم.یا تعداد کسانی که عکس های ناب دارند شرکت نمیکنن که ان هم دلیلی دارد….امسال بهترین روش هم همین بود انتخاب مردم نه داوران پزفث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top