بستن

افتتاح کارگاه داماد حسنی با حضور مسئولین لارستان

هفت‌برکه – گریشنا: شرکت تولیدی قطعات بتونی مروارید متعلق به محمدجواد سلیمی در تنگ لاغر، پشت پلیس راه، با حضور علی‌اصغر حسنی، نایب رییس شورای شهر گراش، و مسئولان لارستان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، به مناسبت هفته دولت، چند طرح عمرانی، زیربنایی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال در شهر لار افتتاح و به بهره‌برداری رسید. یکی از این طرح‌ها، واحد تولیدی انواع محصولات بتنی واقع در پشت پلیس راه لارستان گراش، متعلق به آقای محمدجواد سلیمی، با ظرفیت اسمی تولید ۸۵ هزار تن در سال، در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع با زیربنای ۸۳۰ متر مربع و با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۹ نفر به صورت مستقیم بود.

مراسم افتتاح این شرکت تولیدی با حضور علی‌اصغر حسنی، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر گراش، علی‌اصغر علی‌پور، معاون سیاسی فرمانداری ویژه لارستان؛ احمد دلاور، معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان؛ ابراهیم‌زاده، رییس اداره صنعت معدن و تجارت لارستان؛ رحیم مقیمی رییس شورای شهرستان لارستان، محبی، عضو شورای شهر و رییس پیشین شورای شهر لار؛ و محمدرضا قنبرنژاد، شهردار لار؛ و جمعی از مسئولین شهرستان لارستان برگزار شد.

در گفتگو با خبرنگار گریشنا، محمد جعفریان، بهره‌بردار این کارگاه، درباره جزییات دیگر این پروژه گفت: «چهار پنج ماهی است که تولید می‌کنیم و در هفته دولت، فرمانداری ویژه لار آن را افتتاح کرد.» او در مورد محصولات این کارگاه هم می‌گوید: «تولید اول ما تک‌لبه است. برای تولید کف‌پوش هم قالب‌ها را خریداری کرده‌ایم اما هنوز تولید را شروع نکرده‌ایم، چون فعلا هرچه تک‌لبه تولید می‌کنیم فروش می‌رود. بلوک دیواری در دو مدل ته‌پر و ساده، بلوک ده‌سانتی برای اسکلت بتونی، آجر سیمانی، حلقه سر چاه، ستون‌های پیش‌ساخته برای فنس‌کشی باغ‌ها که در تصفیه‌خانه گراش هم استفاده شده و می‌توانید نمونه‌اش را ببینید.» او در مورد فروش محصولات هم می‌گوید: «بیشتر به گراش می‌فروشیم و البته خریدار تک‌لبه از لار و اوز هم داریم چون تک‌لبه در منطقه نیست. پیمانکارها برای استفاده در باغ‌ها و شهرها می‌خرند.»

جعفریان در ادامه در مورد زمین و مالکیت کارگاه نیز می‌گوید: «زمین به نام آقای سلیمی است که داماد آقای حسنی است. سرآوری‌اش را هم آقای حسنی می‌کند. من کارگاه را تحویل گرفته‌ام که آن را راه‌اندازی کنم و الآن که راه‌اندازی شده است، احتمالا از روزهای آینده دیگر آن را تحویل بدهم، اما همچنان از کارگاه جنس خریداری می‌کنم. بعد از این خود آقای حسنی احتمالا سرآوری می‌کند چون پیگیری کرده و دستگاه‌ها را خریداری کرده است.»

تنگ لاغر از جمله مناطق مورد مناقشه در بحث محدوده شهرستان‌های گراش و لار است، اما در حال حاضر از نظر سیاسی جزو محدوده شهرستان لارستان است. احتمالا به همین دلیل در مراسم افتتاح این شرکت تولیدی، تنها مسئولان ارشد شهرستان لارستان حضور داشتند.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

27 نظر

  1. احسنت جناب دکتر! حسنی و درود فراوان به طرفداران و رای دهندگان این اعلی حضرت
    ایشان با آن ادبیات فاخرشان چند مدت قبل در جلسه ای فرموده بودند بگزارید این ۴سال ما تمام شود ما یک سری کارهای مانده دارم بعد گراش و… بردارید ببرید.. خودتان. خوب خدا را شکر یواش یواش داریم متوجه منظورشون میشیم.

  2. کارگاه تولیدی با ۲۰ هزار متر زمین!؟
    مگر قرار است قطعات بتنی برای پل سانفرانسیسکو بسازند!؟
    این حسنی همان عوام فریبی ست که با […] و تحریک احساسات ضد لاری مردم رای جمع میکند و از پشت با لار میبندد.

  3. خوب بر وعده وفا کردی!!!
    الانم استعفا میدی، میری کویت
    دیگه چکار میخوای بکنی؟جلو استخدام جوونا که گرفتی، خانم ناصری تا لب زندان بردی، فحش به کس و ناکس دادی، […]….
    خدایی نیست؟؟؟اخرتی نیست؟؟:

  4. دارم حس میکنم کاراش شبیه ریس جمهور سابق بی سر وته داره میشه.به نام خودشون تولیدی نبوده به نام دامادش شایداصلا بنده خدا زمین به نامش نیست .بعداز بس گراشیها بهش تذکر دادن و بی مهری دیده باید ثابت کنه هر جا بره خوب تحویلش میگیرن.

  5. شما که انتقاد می کنید چه مرگتونه .این آقا داماد شیخ احمد انصاری هست و به نظرتون نباید توی ارث و میراث ثروتمند باشد .همین الانش هم خیلی چیزا هست که پیش ایشون هست .چیه یک عده ندید و مدید فک می کنند ایشان گدا زاده هستند .

    1. نگرفتی برادر…
      صحبت سر افتتاح این کارگاه در محل مورد مناقشه لار و گراش و با حضور مسئولین فرمانداری لار نه نفس احداث کارگاه…
      درضمن شما از نوع واگذاری زمین اطلاع داری!؟ اگه نداری بهتره تز هم ندی!

  6. بهتر است جهت رفع هر گونه شبهه و شک و تردید منتقدین آقای حسنی مقامات ذیربط بررسی و پیگیری کنند که آیا در واگذاری ۲۰ هکتار زمین به داماد آقای حسنی از رانت و نفوذ استفاده شده است یا خیر اگر واقعا از طریق ارتباط و سوی استفاده سمتی او بوده که بشدت باید با او برخورد کرد تا درس عبرتی برای سوء استفاده کنندگان دیگر باشد و اگر نیست که انشاءالله که قانونی بوده است جلو این همه انتقاد و تهمت گرفته شود اداره اطلاعات بنظرم بهترین گزینه برای ورود به پرونده است و اخیرا هم رئیس محترم قوه قضائیه اعلان کرده اند که هر کسی می‌داند که جایی اختلاسی و یا رانتی یا به ناحق از طریق رشوه و نفوذ سوء استفاده کرده است واجب است گزارش کنند و مسولین مربوطه مکلف هستند پیگیری کنند پس الان بر مسولین ذیربط تکلیف است پیگیری کنند تا سوی ظن ها بر طرف شود چون اینطور که شایعه است مبلغ ۵۰۰ میلیون وام کم بهره هم دریافت کرده اند

  7. زمین از شهرداری بگیری برای رد گم کردن بزنی به نام داماد.
    وام کم بهره بگیری ولی به اسم داماد برای رد گم کردن.
    با شعار محدوده گراش بال سرخ بیای رای جمع کنی ولی از پشت خنجر بزنی موافق محدوده تا نیروگاه برق باشی

    قوه قضائیه و فرمانداری چرا ورود پیدا نمیکنند به تخلف های شورا شهر و شهرداری گراش
    قضیه […] به کجا رسید؟

  8. خبری که در تاریخ ۱۲ شهریور ماه تحت عنوان افتتاح کارگاه داماد حسنی با حضور مسولین لارستان در سایت گریشنا انتشار یافت موج تازه ی را علیه نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و نایب رییس شورای شهر براه انداخت و هر کس بنا به سلایق و دیدگاه خود به نقد موضوع پرداخته .
    قضاوت کردن دیگران باید بر اساس شناخت و اگاهی انجام گیرد و از بستن تهمت و افترا به افراد پرهیز کرد .
    تهمت سخنی است خلاف که در بر دارنده نسبت ناروائی به شخصی ، مفهوم تهمت نزدیک به معنای غیبت است ، زیرا غیبت یعنی بر ملا کردن عیب کسی بخواهیم او را از چشم دیگران بیاندازیم ، حال اگر ان عیب در طرف باشد گفتن ان می شود غیبت و اگر نباشد تهمت است و تهمت از گناهان بزرگی است که می تواند ایمان را از بین ببرد . امام صادق ( ع ) می فرماید هنگامی که مومن به برادر دینی خود تهمت می زند ، ایمان در قلب او از بین می رود ، همچنان که نمک در اب حل می شود . حال اگر به گفته خدا و رسول خدا ایمان و اعتقاد داریم بدون تحقیق و بررسی در مورد دیگران قضاوت نکنیم . اقای حسنی یا دامادش چه تفاوتی با سایر شهروندانی دارند که در گذشته زمین گرفته اند ؟ بقول دوست عزیزمان جناب حقیقت اقای حسنی خود و همسرش چه از جانب پدر و چه مادری از قدیم الایام از خانواده های سرشناس و متمول این شهر بوده و هستند و ابا و اجداشان همیشه دستی در امور خیر نیز داشته اند که حالیه با تملک دو هکتار زمین بخواهیم صداقت و راستی این خاندان را زیر سوال ببریم . بقول معروف تا حق بخواهد چهره نماید ناحق کار خود را کرده . در سایت گریشنا امده است که مساحت کارگاه ۲۰ هزار متر مربع است در حالیکه جناب اقا مجتبی در یاداشت خود از تملک ۲۰ هکتار زمین سخن گفته از طرفی با استناد به شایعات مدعی اخذ ۵۰۰ ملیون تومان وام کم بهره توسط اقای حسنی است ، متاسفانه بر اساس همین شایعات ، در مورد دیگران به قضاوت می نشینیم .
    کرد مردی از سخندانی سوال
    حق و باطل چیست ای نیکو مقال
    گوش را بگرفت و گفت این باطل است
    چشم حق است یقینش حاصل است
    و ختم کلام چه اقای حسنی یا هر شخص دیگر که با دور زدن قانون بخواهند خدای ناکرده به اموال عمومی دست درازی کنند بر متولیان قانون فرض است که با افراد خاطی برخورد نمایند و بحث در مورد مکان احداث کارگاه با توجه به مناقشه ی لار و گراش مبحث جداگانه ی میطلبد که از اختیار من و شما خارج است .
    اکبری

  9. جناب اکبری بهتره قبل از جبهه گیری ، کمی شرایط رو بسنجید . عرض کنم خدمت شما :
    ١- اقای حسنی یک مسوول حکومتی است باید پاسخ گوی این واگذاری باشه .
    ٢- موج جدیدی علیه نام برده شروع نشده بلکه حق طببعی مردم هستش که از حقیقت امر مطلع شوند .
    ٣- از شهرت شخص بزرگی همچون شیخ احمد سواستفاده نکنید . یکی خیر اندیش بود و حسنی سابقه برگ سبز مطهر رو در کارنامه داره که تعداد زیادی از خانواده ها رو به خاک سیاه نشاند و چه تعدادجوانن شهر که از فشاری روانی این کار سکته کردن .
    ۴- جناب حسنی خود را پرچم دار مبارزه با لار میدونه ولی پشت پرده هم نشین و هم صحبته . این دو روی رو با مظلوم نمایی پوشش ندید .

  10. سلام جناب عبدالعزیز من بر این عقیده ام که توهین و افترا بستن به افراد برای نیل به هدف کار پسندیده و درستی نیست و هر کس می تواند مطالبات خود را از مجرای قانون پیگیری نماید ؛ گیرم که اقای حسنی مقصر ، گناه خانواده اش چیست ؟
    که باید تاوان خطاهای او بپردازد . جناب اکبری یا اصغری پاس داشتن خدمات نیک اندیشان و خیرین شهر وظیفه هر شهروندی قدرشناسی است حال این فرد می خواهد خانزاده باشد یا رعیت زاده فرقی نمی کند و صد البته یکی از افتخارات حقیر تجلیل و قدردانی از بزرگان گراش با اندک بضاعت قلمی بخصوص زنده یاد حاج ا… قلی خان مقتدری بنیانگزار گراش نوین است . جناب دانشجوی عزیز اگر قرار باشد با تهمت بستن و هتک حرمت افراد در فضای مجازی حقاق حق کرد که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود ، بنده با این ایده مخالفم و این عقیده شخصی من است . در مورد خیرین کسی نمی خواهد از نام مرحوم حاج شیخ احمد سو استفاده کند ، به غیر ان مرحوم خیرین دیگری نیز در این خاندان بوده و هستند که همیشه در انجام امور خیر پیشقدم بوده مانند مرحوم حاج حسن درخشنده که نقل است در زمان برق کشی گراش نیمی از هزینه ان را خود به تنهای بعهده گرفت یا حاج محمد حسن حسنی و اخیر مسجد زیبا و شکیلی که توسط حاج عبدالحسین سلیمی در مسکن مهر ساخته شد و چندی پیش با حضور مسولین شهر افتتاح گردید و جدا از خدمات خود حسنی مرحوم پدرش حاج محمد علی هم نقش پررنگی در لوله کشی گراش در سال ۴۶ داشت .
    جناب دانشجوی عزیز خدا را شکر طی این مدت که از خدا عمر گرفته ام ، اموخته ام که جز به ذات حق به احدی تعلق خاطر نداشته باشم . بنده وام دار اقای حسنی نیستم که امروز بخواهم بقول شما با مظلوم نمایی برایش کسب اعتبار و ابرو نمایم . برادر عزیز
    عزت و ذلت دست خداست .
    با احترام اکبری

  11. با عرض سلام من از آقای حسنی طرفداری نمی کنم ولی تمام مسئولان کشوری به همین نحو دارند صاحب زمین واگذاری می شوند و چه بسا کسانی که از دور دستی در حکومت داشته اند و اینکه همیشه طرفدار سرسخت این حکومت هستند بدیهی هست و اگر ازشون بپرسی که اوضاع خرابه یا می گویند تنبلی خودته و کاری نیستی و یا می گویند امنیت داریم خدا رو شکر کنید و بسیار راضی هستند و این وسط کارگرا و قشر ضعیف هستند که ضربه می خورند. محدوده هم وظیفه دولت هست وقتی یه چیزی تصویب می کند و به خاطر هیچ و پوچ زیرش می زند تقصیر ایشان نیست پس از فردا گله دار می گوید ما راضی نیستیم زیر نظر مهر باشیم چون جمعیت بیشتر و قدمت بیشتری داریم .اصلا دست مردم نیست این مصوبه دولت هست و اینکه درست تصویب نکنند مقصر حسنی نیست و محدوده هم باید همه اسناد که در دست دارند رو کنند و مصمم باشند و تنها یک نفر که نمی تواند .تابلو استحفاظی شهرستان رستم و نورآباد که در ۱۵کیلومتری هم هست نصب شده و اینکه گر اش نصب نشده و عقب نشینی می کند مقصر استاندار فارس و وزیر کشور هست که توانایی اجرایی ندارند از طرفی سستی شورا گر اش و فرماندار هست که همه چی را به شوخی گرفته ولی از قدیم تا نزدیکی بال سرخ مال گر اش بوده .

  12. با سلام
    بنده هیچ شناختی نسبت به اقای اکبری ندارم ولی کامنت ها که میخونم میبینم با تعصب به خان‌ها و‌همچنین حسنی حرف میزنه ، از بنده حقیر به‌ شما نصیحت هیچ وقت از روی تعصب و یک جانبه گری از کسی حمایت نکنید منطقی نیست اصلا حرفاتون انشالله که هیچ کس ناحق نگه

  13. سلام جناب همشری عزیز جنابعالی چه شناختی از زنده یاد حاج ا… قلی خان دارید ؟ که بنده را متهم به جانبداری یک طرفه از خوانین و اقای حسنی می کنید ، فکر کنم قبل از انتقاد لازم بود یه مقدار اطلاعات بیشتر در مورد افراد داشتید تا با هم بحث کنیم ، بنده واقعیت ها را بیان میکنم حال چه با طبع شما و همفکرانت سازگار باشد چه نباشد . نصایح تون حتما اویزه گوش میکنم تا خاطرتون مکدر نشود . سپاسگزارم از یاد اوریتون .
    اکبری

  14. ب نظر من خوشبین باشین
    شاید این کار جز برنامه بلند مدت استان شدن گراشه
    اصلا اقای دکتر حسنی عزیز کلا در خدمت گراشه
    ولی ما بدبینیم
    مثلا برگ سبز مطهر برای کنترل نقدینگی و کاهش تورم گراش بود
    یا اینکه زمین […]
    یا مثلا اینکه تلاش کنی اقای ا.ب بشه رییس شورا بعد خودت برا پویایی(استفاده وافی از مقام) هست
    و در اخر اینکه اقای اکبری با اسم واقعی و نه مستعار در دفاع از این شخص شخیص بر میاد واقعا به صفات بارز حریت در این ایام معنا بخشیدن
    و در اخر شماهایی ک انتقاد میکنین ب جای اینکارای مغرضانه راه های وصل شدن ب جناب دکتر رو معرفی بکنین تا ما هم بتونیم کمکی ب شهر کنیم واقعا ناراحتم نمیتونم کمکی ب شهرحتی در حد صاحب شدن ۵٠٠ متر زمین کنم

  15. درجواب آقای اکبری : مساله دوهکتار نیست ١- لطفا تحقیق کنید ویا ازایشان سوال بفرمایید که کلا این شخص چند هکتارزمین برای خود، همسر، فرزند، دوماد ، شرکا واگذاری گرفته است. […] ٧- جهت اطلاع جمع کل واگذاری زمین به ایشان ودیگر اقوام درجه یک بالای ۵٠ پنجاه هکتار است .لطفا اول تحقیق بعد پاسخ صحیح وسلام

  16. اگر کار شون درست بوده که خدا خیرشون بده وگرنه جهت اطلاع نه فرماندار نه ریس صنعت و معدن هیچکدوم لاری نیستند ….. نه اینکه شما عادت دارید همه چی به لار بچسبونید!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

27 نظر
scroll to top