بستن

باقرزاده برنده‌ی تساوی ۲-۲ در شورا

هفت‌برکه – گریشنا: در انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهر گراش، اکبر باقرزاده توانست با استفاده از امتیاز رزمندگی، صندلی ریاست شورا را در رقابت با مصطفی خورشیدی از آن خود کند.

به گزارش هفت‌برکه، انتخابات هیات رییسه شورای شهر گراش صبح دوشنبه، چهارم شهریور ۱۳۹۸ با حضور چهار عضو شورا، به همراه اصغر فرودی، فرماندار، و قاسم فرسوده، معاون فرماندار گراش، در سالن شورا برگزار شد؛ انتخاباتی بدون حضور خبرنگاران، که بدون حرف‌وحدیث نبود. این سومین سالی است که خورشیدی، منتخب اول مردم در انتخابات شورای پنجم، از نشستن بر صندلی شورا، باز می‌ماند. سال اول او به دلخواه صندلی ریاست را به علی‌اصغر حسنی واگذار کرد اما در این دو سال تلاش او برای قرار گرفتن در جایگاه ریاست بی‌نتیجه بوده است. علی اصغر حسنی که دو سال اول شورا ریاست شورا را به هر ترتیب حفظ کرده بود، در سومین سال جایش را به باقرزاده بخشید و خودش به سمت نایب‌رییسی منتقل شد. خورشیدی، نایب رییس دو سال اول، به عنوان سخنگویی شورا بسنده کرد، و فوزیه ناصری به عنوان منشی و خزانه‌دار در شورای شهر حضور خواهد داشت.

اکبر باقرزاده رییس جدید شورای شهر گراش ۵۰ ساله و دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری است. باقرزاده با ۳۴۰۵ رای در انتخابات شورای شهر گراش هفتم شد و پس از استعفای حبیب‌‌الله مهرابی و عبدالرضا هرمزی، حدود دو ماه بعد از آغاز فعالیت شورای پنجم وارد این شورا شد.

 

باقرزاده از سهمیه ایثارگران استفاده کرد

شورای شهر گراش اکنون با چهار عضو به کار خود ادامه می‌دهد و به وضوح ترکیب ۲+۲ در آن شکل گرفته است: حسنی و باقرزاده؛ در برابر خورشیدی و ناصری. دور از انتظار نبود که این ترکیب در انتخابات هیات رییسه مساله ایجاد کند، اما تدبیر تیم حسنی و باقرزاده باعث شد صندلی ریاست در اختیار این تیم بماند.

در پی عدم پاسخگویی مصطفی خورشیدی به تماس خبرنگاران گریشنا، فوزیه ناصری در گفت‌وگو با گریشنا در مورد نحوه‌ی انتخاب اکبر باقرزاده توضیح داد: «آقای باقرزاده گفت ساعت ۸ صبح آقای حسنی با او تماس گرفته است و از او خواسته که رییس شود. در رای‌گیری، نتیجه دو به دو شد. اما قانونی وجود دارد که وقتی آرا مساوی باشد، ابتدا از بند ایثارگری استفاده می‌شود و بعد کسی که مدرکش بالاتر باشد. چون باقرزاده بند ایثارگری داشت، رییس شد. من دقیقا این مساله را روز قبلش پیش‌بینی کرده بودم؛ هرچند آقای خورشیدی خیلی خوشبینانه روی قول آنها حساب باز کرده بود.»

اینجاست که درایت حسنی و باقرزاده برای حفظ صندلی ریاست روشن‌تر می‌شود. گمان می‌رود با توجه به احتمال مساوی شدن آرا، حسنی ترجیح داده است که خودش در مقابل خورشیدی قرار نگیرد، چون این دو نفر شرایط مشابهی دارند و مدرک تحصیلی‌شان نیز یکسان است. در عوض، حسنی از باقرزاده خواسته است که برای ریاست کاندیدا شود، تا بتواند از امتیاز ایثارگری‌اش استفاده کند و خود نیز سمت نایب‌رییسی را برای خود حفظ کند.

فوزیه ناصری بر خلف وعده‌ای که در مورد ریاست خورشیدی اتفاق افتاده است تاکید می‌کند و می‌گوید: «در جلسه سال دوم گفتند بگذارید کارهای نیمه‌تمام حسنی تا یک سال دیگر تمام شود و در سال سوم آقای خورشیدی رییس خواهد شد. خورشیدی هم به حرفشان اعتماد کرد. دیروز هم صحبت ما این بود که اینها چرا صداقت ندارند. درست است که از لحاظ قانونی کار خلافی انجام نشده است، اما تکلیف تعهدات اخلاقی نسبت به همدیگر چه می‌شود؟»

ناصری از گلایه‌ی خورشیدی در صحن شورا نیز خبر می‌دهد: «آقای خورشیدی هم حتی به فرماندار و معاون فرماندار (فرسوده) گفت که شما لابی‌گری کرده‌اید و چرا به قول و وعده‌ای که داده شده عمل نمی‌شود؟»

ریاست خورشیدی به نفع بعضی‌ها نیست

ناصری درباره‌ی دلیل مخالفت حسنی با ریاست خورشیدی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و می‌افزاید: «این نکته‌ی عجیبی برای شورای پنجم نیست. در این شورا خودشان با همدیگر مشکل دارند. من نمی‌دانم این شورا چطور می‌خواهد مشکل مردم را حل کند. صداقت و راستی هم بین اعضای شورا وجود ندارد. شما انتظار دارید در مقابل مردم صداقت و راستی داشته باشند؟» او در ادامه می‌افزاید: «آقای خورشیدی نیرویی است که صادق است و مخفی‌کاری ندارد. او آمده است که صادقانه برای شهر کار کند. اما این شورا شورای دونفره است و فکر نمی‌کنم امید چندانی به ادامه شورا وجود داشته باشد.»

از ناصری می‌پرسیم گذشته از سمت‌های ریاست و نایب‌رییسی، بقیه‌ی سمت‌ها (سخنگو، خزانه‌دار و منشی) چطور مشخص شد. او در جواب می‌گوید: «من برای نایب‌رییسی حتی به خودم رای ندادم. چون در شورایی که صداقت نباشد، چه فرقی می‌کند که نایب‌رییس باشی یا منشی. اینها مخفی‌کاری‌های خودشان را انجام می‌دهند.» او برای مثال، به بحث جذب نیرو از میان نزدیکان چند تن از اعضای شورا برای شهرداری اشاره می‌کند (خبر در گریشنا).

برنامه تیم خورشیدی و ناصری برای آینده؟

فوزیه ناصری حدود یک ماه است که در شورا حضور پیدا نمی‌کند. خود او درباره‌ی نامه‌اش به فرمانداری به صورت کوتاه توضیح می‌دهد: «من نامه‌ای داده‌ام به فرمانداری در مورد تخلفاتی که در شورا صورت می‌گیرد، اما هنوز جوابی نگرفته‌ام.»

از او می‌پرسیم با توجه با اتفاقات در انتخابات هیات رییسه، آیا او و خورشیدی برنامه‌ای برای ادامه یا عدم ادامه کار در شورا دارند. او پاسخ می‌دهد: «این مساله را به زمان واگذار می‌کنیم. اگر آقایان بخواهند رفتار ناپسند گذشته را ادامه بدهند، یعنی مخفیانه کار کنند و مخفیانه جلسه تشکیل بدهند، مهر شورا را از شورا بیرون ببرند، و فقط نیروهای مورد نظر خودشان را به کار بگمارند، من بیشتر از این خیانت به مردم شهرم نمی‌کنم. من ۱۸ سال است که معلم هستم و صادقانه کار کرده‌ام.»

انتقادهای او در ادامه تندتر هم می‌شود: «نبود این شورا شاید به نفع مردم باشد چون این شورا برای یک عده خاصی خوب است. ریاست آقای خورشیدی برای یک عده‌ای خطرناک است چون از همه بازخواست می‌کند. شورای شهر خودش را گول می‌زند و مدام گزارش آسفالت می‌دهد. اما باید پرسید چه کارهای دیگری در شهر انجام داده‌اید؟»

سه انتخابات پرحاشیه برای تعیین رییس

سومین دوره انتخابات هیات رییسه شورا، تنها انتخابات پرحاشیه در این شورا نیست. سال‌های گذشته نیز تعیین رییس و تقسیم دیگر سمت‌ها، مساله‌آفرین شده بود.

در انتخابات هیات رییسه سال اول، رییس شدن علی‌اصغر حسنی یکی از دلایلی بود که در یک سلسله اتفاقات، در نهایت منجر به خروج حبیب‌الله مهرابی و عبدالرضا هرمزی از شورا شد. فوزیه ناصری داستان این بده‌بستان را اینطور تعریف می‌کند: «سال اول هم قرار بود آقای خورشیدی رییس شود، اما به او گفتند بگذارید سال اول آقای حسنی رییس شود و شما سال دوم رییس بشوید.» در نتیجه، خورشیدی به نایب‌رییسی قناعت کرد.

انتخابات سال دوم نیز با حواشی زیادی همراه بود. ناصری روایت می‌کند: «در سال دوم هم آقایان حسنی و فتحی و باقرزاده لابی‌گری کردند و دوباره آقای حسنی را رییس کردند. ما گفتیم طبق قول و تعهدی که با آقای خورشیدی داده‌اید، و با توجه به این که ایشان آرای بیشتری در انتخابات داشته‌اند، باید او رییس بشود. اما آنها گفتند اگر حسنی رییس نشود از شورا بیرون می‌رود.» این جلسه رای‌گیری با خروج قهرآمیز فوزیه ناصری به جنجال کشیده شد. سایت گراش‌نیوز، نزدیک به اکبر باقرزاده، از قول باقرزاده نوشت (اینجا): «قبل از شروع رای‌‌گیری فوزیه ناصری به علت وجود اختلاف نظرهای جزئی جلسه را قبل از رای گیری ترک کرد و حتی با وجود تماس نماینده‌ی فرماندار باز هم حاضر نشد به جلسه برگردد.»

سومین انتخابات هیات رییسه شورای شهر نیز اینچنین با حواشی همراه است، تا حدی که آینده‌ی شورا را به طور جدی تهدید می‌کند.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

12 نظر

  1. مسخره بازیست
    طرف بخاطر قول ریاست میخواد بیاد برا مردم کار کنه
    اگه واقعا شما درد مردم و شهر دارین ریاست که هیچ ابدارچی شورا هم که باشین باید تا اخر باشید و کار کنید
    از سری بعد که میخواین کاندید بشین وعده تون این باشه که اگه ریس شدم فلان کار میکنن ،من باید ریس بشم ،
    یا بگین اگه ترکیب شورا این و اون باشه من کار میکنم اگه فلانی انصراف داد منم انصراف میدم تا مردم بدونن به چه کسایی رای میدن
    شما که نمیتونید ریس شدن این یا اون رو تحمل کتید از اول کاندیدشورا نمیشدین

    گریشنا هم بدش نمیاد که شورا منحل بشه نگاه کنید بهونه خوبیست که میگید ما یک رسنانه یا خبرگذاری هستیم
    بشینید کار کتید درد مردم و شهر رو حل کنید انتخابات مجلس نزدیکه دست و دل مردم رو گرم کنید تا شرکت کنن وقتی همه متحد باشین مردم هم اعتماد میکنن
    شما چهار نفر نمیتونید کنار هم کار کنید و از هم گلایه دازین بعد انتظار دارین مردم هم به شما اعتماد کنند
    سرکار خانوم هم میاد همه چیز رو رسانه ی میکنه خیال میکنه اره اگه فلان چیز رو بگم به نفع مردمه نه خانوم
    مردم اگه بی اعتماد بشن پای سورا مینویسن از مهرابی و هرمزی بگیر تا حسنی باقرزازه و خورشیدی و شما و…
    هر هفت نفر مقصرید نه اعضا شورای فعلی
    بس کنید دیگه تا کی دیگه !؟؟؟

  2. خانم ناصری و آقای خورشیدی شما هنوز خیلی خام و ساده هستید یا استعفا یا سکوت سیاستمداری مثل آقای باقرزاده نه زورتون بهش می‌رسد و نه با انتقاد و مصاحبه میتوانید او را از شورا بدر کنید تنها راهی که اگر واقعا راست و خدایی می‌گویید استعفا شما و خورشیدی است اگر می‌گویید در شورا خلاف زیاد است مقصر شما هستید چرا اجازه می‌دهید که خلاف صورت گیرد اگر زورتون به آقایان نمیرسه چرا شورایی که بقول شما خلاف می‌کند و به مردم راست نمیگن منحل نمی‌کنید تداوم خلاف مقصر اصلی شما و خورشیدی هستید مردم خوب می‌فهمند

  3. در جواب کامنت گراش عرض کنم در صداقت و پاکی آقای خورشیدی شکی نیست ولی آیا زیرک هم است اگر خلافهایکه که مطرح شده است صحت داشته باشد سکوت آقای خورشیدی چی میشه گفت ما نمیگم خیانت است حداقل بر خلاف شعارهای انتخابی اش که است اگر گفته های خانم ناصری صحت ندارد چرا ساکت است که مورد سوی ظن قرار گیرد من فکر میکنم برایش ماندن در شورای مهمتر از هر چیز برایش است

  4. با سلام
    من شنیدم که اگه خانم ناصری و اقای خورشیدی استعفا بدن شورا منحل میشه از دو نفر بقیه انتظاری نیست با کاراهاشون ولی از این دو نفر که مدعی مدافع مردم گراش هستن و میدونن که منحل شدن شورای شهر بهتر از بودنشه پس چرا استعفا نمیدن؟؟؟؟

  5. تبریک عرض می‌کنم مخصوصا خانم ناصری آفرین
    انشاالله بعد حسنی کارها بهتر پیش رود و الفت بین اعضا بیشتر شود
    پایان سلطه بعضی ها بر شورا نشانه زوال تفکر قلدرمابانه آنهاست به امیدروز های بهتر و تحول شورا

  6. آقای خورشیدی خیلی ساده ان ولی اصلا رندی و سیاست نمیداند از طرفی که واسه کاندید شدن مجلس از شورا نذاشتن انصراف بده که بلا شک نفر اول گراش میشد
    دوم اینکه سال اول آقا خوشیدی خواست ریس بشه از حق ریاست نگذشت ولی که جلسه شبانه گرفتن در منزل شخصی که از خانم ناصری بپرسید بهتر میداند که چه گذشت و آقای حسنی ریس شد

    آقا خورشیدی بشین که شدی ریس شورا شهر، بهتره انصراف بدی تا بدتر از این شخص شما رو خراب نکردن وگرنه چرا آقا مهرابی رفت آقایون رفتن،

  7. بخدا منحل بشه بهتره….بودتش بیشتر ضرره….کاش روز اول حاج مصطفی حرف فرمانداری قبول نمیکرد….مجموعه فرمانداری اگه نظارت میکرد و کرده بود این اوضاع نبود….

  8. جا بسی تعجب نفر اللبدل وارد شورا بشه حالا اونم بشه ریس….این واسه من عوام یعنی لابی گری….یعنی… یعنی…. نهاد نظارت گر کجایییییی یا خودت هم سود میبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top