هفت‌برکه – گریشنا: آموزش و پرورش برای تامین مسکن اجاره‌ای برای فرهنگیان از مردم کمک خواست.

محمدرضا پاک‌سرشت، معاون پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش گراش، با اشاره به مشکلات معلمان و فرهنگیان برای اجاره‌ی خانه در گراش گفت : «ما هر ساله با مشکل خانه‌ی اجاره‌ای برای همکاران روبه‌رو هستیم. این مساله جزو تعهدات آموزش و پرورش نیست ولی برای کمک به همکاران، موضوع را پیگیری می‌کنیم. حل این مشکل می‌تواند در حضور نیروهای آموزشی باکیفیت در شهرستان و افزایش خدمات آموزشی به آینده‌سازان شهرمان موثر باشد.»

معاون آموزش و پرورش گراش در مورد تعداد متقاضیان گفت: «حدود ۴۰ خانواده متقاضی مسکن هستند. ۷ خانواده در ۲۰ دستگاه مسکونی خیرساز ساکن می‌شوند. نیمی از متقاضیان را هم در سرایداری و منازل در اختیار آموزش و پرورش اسکان می‌دهیم. اما همچنان بخشی از فرهنگیان به همراه خانواده‌های خود به دنبال مسکن استیجاری هستند که در این مورد از همشهریان عزیز درخواست کمک داریم که اگر واحدهای خالی در اختیار دارند یا بخشی از خانه آن‌ها امکان اجاره دادن دارد، این فرهنگیان عزیز را در اولویت قرار دهند.»

پاک‌سرشت در مورد مشارکت خیرین در این کار گفت: «ساخت ۲۰ دستگاه منزل مسکونی توسط خیرین کمک زیادی به ما کرده است. ساکنین این واحدها سه سال فرصت دارند و هرساله ۷ واحد خالی شده به خانواده‌های جدید واگذار می‌شود. اگر خیر دیگری هم پیش‌قدم شود، ما زمین آماده از طرف آموزش و پرورش در اختیارشان قرار می‌دهیم. اجر این کار قطعا کمتر از مدرسه‌سازی نیست و در افزایش کیفیت آموزش شهرستان موثر است.»

معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش در مورد معلمان مجرد گفت: «همکاران خانم مجرد یا تک‌نفره در مجردسرای آشفته در خیابان آبیاری ساکن می‌شوند. اما برای آقایان مجرد مشکل داریم. بخشی از آن‌ها به صورت گروهی خانه اجاره می‌کنند، ولی حدود ۱۶ نفر تاکنون متقاضی محلی برای اجاره هستند که یکی از معضلات ما کمک به این همکاران است. امیدوارم همشهریان همانند کارهای دیگر در اینجا هم ما را یاری کنند.»

محمدرضا پاک‌سرشت با اشاره به کمبود کلی مسکن اجاره‌ای در گراش گفت: «مشکل منزل اجاره‌ای در گراش وجود دارد. ولی این مشکل برای کارمندان ادارات و فرهنگیان حادتر است زیرا یک برهه‌ی زمانی کوتاه در شهریورماه فرصت دارند تا منزل مناسب را پیدا کنند و آماده‌ی آغاز سال تحصیلی شوند. این مشکل هرساله‌ی ما در اداره است و امسال هم تلاش داریم موضوع را مدیریت کنیم.»

1398 Masakn 15