بستن

قصه‌گوها، کانون را شهر قصه کردند

هفت‌برکه – گریشنا: جشن‌های بین المللی قصه‌گویی مرحله کتابخانه‌ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی دو روز برای اعضای دختر و پسر در مرکز گراش برگزار شد.

به گزارش هفت‌برکه، جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان در سراسر کشور آغاز و مرحله کتابخانه‌ای این جشنواره بیست و هشتم مردادماه برای دختران و سی‌ام مردادماه برای پسران در کانون در گراش برگزار شد.

زینب کوزلی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گراش، در خصوص این جشنواره گفت: «این جشنواره بخش‌های مختلفی دارد و در رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و بالای ۱۸ سال فراخوان داده می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر خود مراجعه و قصه‌ها را روایت کنند. این جشنواره در گراش به مدت دو روز برای دختران و پسران برگزار شد و قصه‌ها بعد از ضبط به اداره کل ارسال می‌شود. فیلم‌ها در استان داوری می‌شود و منتخبین به اجرای استانی دعوت می‌شود. برگزیدگان این مرحله به مرحله‌ی منطقه‌ای و سپس به مرحله‌ی بین‌المللی راه پیدا می‌کنند.»

حدیث مهدی بیرق‌دار با قصه ضرر هارون (بهلول)، فاطمه رنجبری با قصه خوشحال باش مرغک من، سارا غلامی‎زاده با قصه ببری که موش شد، سارا عرفانی‎زاده با قصه آیوگا، هستی غلامی با قصه کوزه سحرآمیز، فاطمه شیروان با قصه دو دوست، فاطمه کشاورز با قصه ملکه گل‌ها، ساجده فزونی با قصه یک پا، حدیث رودباری با قصه قیچی که دنبال کار می‌گشت، غزل پیروزی با قصه کیسه روباه، عفت رستم‌پور با قصه حسنی و ماهی کوچولو طلایی در بخش ۱۲ الی ۱۸ سال قصه‌های خود را روایت کردند.

و در بخش بالای ۱۸ سال حاجیه فرخنده باختر (آبی بی) با قصه خروس چینی (قصه گراشی)، خانم حیدری با قصه فلوس زرگر (قصه گراشی)، فاطمه ابراهیمی با قصه هدیه خاله نگین، سارا آذربادگان با قصه کلاغ خلاق، ریحانه رهنورد با قصه پیرزن و گربه دم‌بریده (قصه گراشی)، محمدحسین شیروان با قصه شانس، شیدا شرقی با قصه این پسر چقدر کتاب می‌خورد و زینب کوزلی با قصه کره ملک ممد (قصه گراشی) در جشنواره قصه‌گویی شرکت کردند.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top