بستن

گام اول برای راه‌اندازی کتابخانه‌ی فداغ

هفت‌برکه – گریشنا: شورای اسلامی فداغ برای همکاری در راه‌اندازی کتابخانه عمومی در فداغ اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گریشنا سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش در سال ۱۳۹۸ صبح پتجشنبه ۳۱ مردادماه به ریاست فرماندار گراش در کتابخانه آبشار اندیشه گراش برگزار شد.

قاسم هوشیار سخنگوی شورای فداغ گفت: «در طبقه بالای مسجد زائرحسینی کتابخانه‌ای دائر شده است. این محل مشکلی ندارد و دارای کولر و صندلی است. این مکان از اول هم برای کتابخانه در نظر گرفته شده است. مکان دیگری هم روبه‌روی شورا در نظر گرفته‌ایم که برای ساخت مناسب است.»

سیما برزین رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گراش گفت: «این هفته جلسه انجمن کتابخانه ارد برگزار شد و بازدیدی نیز ا فداغ داشتیم. از نظر اداره کل کتابخانه عمومی اگر صیغه مسجد در مورد این ساختمان خوانده نشده باشد امکان راه‌اندازی کتابخانه وجود دارد.»

برزین در گزارشی از برنامه‌های تابستانی کتابخانه‌های گراش گفت: «شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها کلاس املا خلاق به صورت رایگان برگزار می‌شود. تنها شرط حضور در کلاس‌ها عضویت در کتابخانه‌ است.»

حق عضویت کتابخانه برای بزرگسال چهار هزار تومان و برای کودکان ۲۲۵۰ تومان است. با توجه به تصمیم اداره کل برای افزایش حق عضویت، موسسه آبشار اندیشه اعلام آمادگی کرد که افزایش دو هزار تومانی حق عضویت را پرداخت کند تا هزینه عضویت در کتابخانه ثابت بماند.

جعفر رسولی‌نژاد نماینده هیات امنا آبشار اندیشه گفت: «یک از خدمات ما اضافه کردن سرویس مینی‌بوس است که خانواده‌ها بتوانند فرزندان خودتان را با خیال راحت به آبشار اندیشه بفرستند.»

یکی از موضوعات دائمی جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی پیگیری مراحل ساخت کتابخانه عظیمی در مرکز شهر است. فرودی فرماندار گراش خواستار پیگیری دریافت ۲۰۰ میلیون تومان بودجه اختصاص داده شده به این طرح از طریق اداره کتابخانه‌های عمومی شد. مهندس مسعود عبداللهی پیمانکار کتابخانه عظیمی در مورد روند ساخت این کتابخانه گفت: «قرار بود آقای عظیمی ۳۰۰ میلیون تومان کمک کنند که تاکنون ۴۷۰ میلیون تومان هزینه کرده‌اند. ۲۵۰ میلیون تومان نیز از طرف اداره کتابخانه پرداخت شده است. ابتدا قرار بود خیر فقط یک طبقه را بسازد ولی بعد تصمیم گرفته شود که طبقه دوم هم ساخته شود تا مشکلی از نظر ساختمان ایجاد نشود. در حال حاضر در حال تکمیل طبقه دوم هستیم.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top