بستن

سرقت‌های داخل خودرو داد رانندگان تاکسی را در آورد

هفت‌برکه – گریشنا: رانندگان تاکسی تلفنی و جمعی از ساکنان خیابان درمانگاه با ارسال طوماری به شورای شهر، خواستار ارتقای امنیت با توجه به زیاد شدن سرقت‌های داخل ماشین در این خیابان شدند.

به گزارش هفت‌برکه، در این طومار که نسخه‌ای از آن به دفتر هفت‌برکه ارسال شده، خطاب به شورای شهر گراش آمده است: «احتراما با عنایت به کاهش امنیت عمومی شهر و تشدید دزدی‌های مکرر که مخصوصا در طول دوازده روز گذشته ۴ فقره سرقت از ماشین‌های پارک‌شده در خیابان درمانگاه صورت گرفته است و بیم آن می‌رود که این روند منجر به مسایلی نظیر تشویش و ارعاب اذهان عمومی گردد. لذا مستدعی است نسبت به تامین امنیت جانی و مالی مردم در اسرع وقت اقدامات لازم مبذول گردد.»

رونوشت این طومار به دادستان شهرستان گراش، فرمانداری شهرستان گراش، بازرسی استان فارس، اداره اطلاعات گراش، اداره اطلاعات استان فارس نیز ارسال شده است.

روایت رانندگان از سرقت‌ها

دو تن از رانندگان تاکسی تلفنی که اتومبیلشان در هفته‌های اخیر مورد سرقت قرار گرفته است، در گفتگو با خبرنگار گریشنا، نحوه‌ی کار سارق یا سارقان را تشریح کردند.

یکی از آنها که در کوچه خانقاه ساکن است می‌گوید: «روز ۲۳ مرداد بین ساعت ۲ تا ۴ عصر، زمانی که برای استراحت به خانه رفته بودم، ماشین را در کوچه پارک کردم. وقتی بیرون آمدم متوجه شدم در سمت راننده باز است و از داخل داشبورد مبلغ ۲۷۰ هزار تومان پول نقد به سرقت رفته است. در را حرفه‌ای باز کرده بودند، بدون این که حتی یک اثر انگشت روی ماشین بماند.»

راننده‌ی دیگری که باز هم ساکن خیابان درمانگاه است، حادثه‌ای مشابه را در ساعتی مشابه تعریف می‌کند: «حدود دوازده روز پیش، بین ساعت ۳ تا ۳:۳۰ عصر، ماشین را جلوی منزل در خیابان درمانگاه پارک کرده بودم. وقتی بیرون آمدم و سوار ماشین شدم، همین که دنده عقب گرفتم متوجه شدم در سمت شاگرد باز است و آن را کامل هم نبسته‌اند. اتفاقا خیابان ما خیلی هم آباد است و تعجب کردم چطور این اتفاق افتاده است.حدود ۶۰ هزار تومان خرده پول که در داشبورد بود را سرقت کرده بودند.»

این راننده تعریف می‌کند که حدود دو ماه پیش نیز اتفاق مشابهی برای یکی از همکارانش که ماشین سمند دارد در خیابان درمانگاه رخ داده است و دو میلیون پول نقد از داخل ماشینش به سرقت رفته است.

توصیه‌های امنیتی برای جلوگیری از سرقت داخل خودرو

سرقت داخل خودرو معمولا جزو سرقت‌های درجه سه طبقه‌بندی می‌شود و شیوع زیادی دارد. برای جلوگیری از این نوع سرقت، توصیه‌های زیر را جدی بگیرید. همچنین در صورت مشاهده‌ی فرد یا افراد مشکوک در کوچه یا محله‌ی خود، با نیروی انتظامی تماس بگیرید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

3 نظر

  1. مالتو سفت بگیر تا نبرن.برای ۵۰ یا ۶۰ تومن اینهمه سر و صدا نداره.مواظب ماشینت باش جای مطمءن پارکش کن.اینهمه …بازی چیه وزارت اطلاعات و استانداری و….خب که چی؟اصلا نباید همچین سبک بازیهایی تو خبر بزارید…..قرار نیست گراش و خیابوناش مدینه فاضله بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top