بستن

با دو ماه مراقبت ویژه، نوزاد عجول زنده ماند

هفت‌برکه – گریشنا: نوزاد نارسی که در ۲۴ هفتگی به دنیا آمده بود با تلاش پرسنل بیمارستان گراش زنده ماند. 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی گراش نوزاد نارسی که خردادماه ۱۳۹۸در سن ۲۴ هفتگی متولد شده بود، پس از دو ماه مراقبت‌های ویژه در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی(ع) جهت بررسی‌های بیشتر به شیراز اعزام شد.

دکتر جلیل‌زاده متخصص اطفال در مورد این نوزاد گفت: مادری ۳۰ ساله گراشی که سابقه زایمان زودرس هم داشت فرزند دوم خود را در هفته ۲۴ حاملگی به دنیا آورد، این مادر بادار که سابقاً نوزاد اول خود را در هفته ۲۸ حاملگی در این مرکز به دنیا آورده بود با دردهای زایمانی به بیمارستان مراجعه نموده و تحت نظر پزشکان متخصص این مرکز نوزاد دوم خود را در ۲۴ هفتگی به دنیا آورد.

دکتر جلیل زاده در مورد مراقبت‌های انجام شده گفت: نوزاد بلافاصله تحت حمایت تنفسی با استفاده از دستگاه N.Cpap قرار گرفت و به بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) بیمارستان گراش منتقل شد تا اقدامات لازم برای ادامه حیات وی انجام شود. این نوزاد هنگام تولد ۶۵۰ گرم وزن داشت و هم اکنون با گذشت ۲ ماه از تحت نظر بودن وزن او به ۱۱۷۰ گرم رسیده است .

دکتر جلیل‌زاده با بیان این که مراقبت از چنین نوزادانی برای زنده نگاه داشتن آنان، کار بسیار دشواری است، گفت: هیچ شخصی فکر نمی‌کرد که این نوزاد نارس ۲۴ هفته با چنین وزن کمی بتواند زنده بماند و یا موفق به گرفتن سینه مادر برای شیرخوردن شود. در ابتدا مواد غذایی به این کودک از راه تزریق وریدی داده می‌شد اما پس از پنج روز به تدریج تغذیه با شیر مادر با میزان کم از طریق لوله معده شروع شد و هم اکنون نوزاد موفق به گرفتن سینه مادر شده است.

دکتر رادفر رییس بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش با تشکر از زحمات شبانه روزی پزشکان و پرسنل در مورد دلیل اعزام به شیراز گفت: با توجه به این که یکی از عوارض مشهود در اغلب نوزادان نارس مشکل و عارضه در شبکیه چشم آنان است این نوزاد برای بررسی‌های بیشتر از نظر معاینه‌ی شبکیه ی چشم به شیراز اعزام شد.

مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی(ع) شهرستان گراش دارای دو بخش عادی و ویژه برای نگهدارای کودکان و نوزاد است که بخش مراقبت‌های ویژه (NICU) دارای شش تخت برای نگهداری نوزادان نارس است.

 

8 نظر

  1. ده تا ازبین میرن یکی هم زنده میمونه خدا کمکش میکنه واگرنه بیمارستان گراش به این همه امکانات هیچ دکترخوبی نداره متاسفانه بیمارستان گراش قومیتی شده

  2. کیفیت خدمات بخش اورژانس که اصلی ترین قسمت هر بیمارستانه خیلی ضعیفه تعداد کم پرستار و اینهایی که هستند هم بی تجربه و هیچ سرپرست و استادی بالاسرشون نیست و همچنین پزشکان عمومی اورژانس که بی تجربه هستن و روزانه دارن عوض میشن اگه نمیتونید متخصص طب اورژانس بیارید لااقل دوتا پزشک عمومی باتجربه و به مدت طولانی بیارید.

  3. بیمارستان‌گراش‌!خبروگزارشی‌از‌نوزادانی‌که‌مرده‌از‌‌
    زایشگاه‌‌‌تون‌وnicu‌‌میارین‌بیرون‌هم‌اطلاع‌رسانی‌‌بکنین.
    گریشنای‌کوکولی‌مکولی‌لطفا‌کامنتمو‌‌کامل‌بذارین.

  4. در جواب بعضی از دوستان باید بیمارستان های شهر های اطراف ببیند تا کیفیت خدمات بیمارستان گراش را درک کنید

  5. شما یا قومیتی داری از بیمارستان یا هم خودت کارمند اونجا هستی شما برو پشت در بیمارستان وایسا بعد اونا که از بیمارستان ترخیص میشن سراغ بگیر ببنم چندتا شون راضی هستن اگه از ده تا شون نه نفر نارحت بودن که هیچی خیلی کم کاری کردن ولی اگر از ده نفر فقط ۵نفر راضی بودن به من ایمیل بده تا یک جایزه خوب بهت بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top