بستن

کنگره سلمان دهم و یازدهم آبان‌ماه

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس گفت: مراسم افتتاح کنگره بین‌المللی حضرت سلمان‌فارسی بعد از نماز مغرب و عشا در محل مصلای نمازجمعه کازرون برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، امیر رئوف امروز در جمع خبرنگاران افزود: این کنگره‌ بین‌المللی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس کتابخانه و مرکز اسناد ملی و رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، آغاز به‌کار خواهد کرد.

وی گفت: تلاش‌ها برای حضور علما، شخصیت‌های فاخر مذهبی و آیات عظام مراجع تقلید انجام شده و امیدواریم از حضور حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بهره‌مند شویم.

رئوف تصریح کرد: جلساتی را در حضور حضرات آیات عظام، نوری همدانی، صافی‌گلپایگانی، جوادی آملی و مکارم‌شیرازی برگزار کرده و از آن بزرگواران در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد مهم فرهنگی مذهبی راهنمایی گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه همه از فارس و شیراز انتظار دارند شخصیت‌ها و مفاخر فرهنگی و هنری و ادبی و مذهبی خود را به جامعه به‌شکلی فاخر و کامل و تاثیرگذار معرفی کنند، خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم از اندیشمندان و صاحب‌نظران مختلف در حوزه‌های متفاوت، برای غنا بخشیدن به کنگره بین‌المللی سلمان‌فارسی بهره ببریم.

رئوف اضافه کرد: از ۱۹۴ شخصیت فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی کشور برای حضور در این کنگره دعوت رسمی شده است که در میان آنان روسای دانشگاه‌های سراسر کشور، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و شخصیت‌های فرهنگی بلندپایه جمهوری اسلامی قرار دارند.

به گزارش ایسنا کنگره بین‌المللی حضرت سلمان فارسی روزهای دهم و یازدهم آبان‌ماه در شهر کازرون، زادگاه این صحابه پیامبراسلام(ص)، و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۲۰۰ شخصیت برجسته سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و علمی کشور و جهان اسلام، برگزار خواهد شد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top