بستن

بیانیه حسنی: مردم علیه واگذاری‌ها وارد صحنه شوند

هفت‌برکه – گریشنا: رییس شورای شهر گراش در بیانیه‌ای شدیداللحن، برخی واگذاری‌های زمین در گراش را محکوم کرد. 

این بیانیه با داغ شدن دوباره موضوع واگذاری زمین، نیمه‌شب ۱۲ مردادماه از سوی روابط عمومی شهرداری و شورای شهر گراش در واتساپ منتشر شد. در میان واگذاری‌ها، طرح ۴۰۰ هکتاری پرورش شترمرغ در نزدیکی تنگ‌آب موضوع اصلی بحث بوده است.

این بیانیه منحصرا متعلق به آقای حسنی است

به پیوست این بیانیه، سه نامه‌ی محرمانه به استانداری فارس، فرمانداری گراش و دادستان عمومی و انقلاب استان فارس در واتساپ منتشر شده است که به دلیل مهر محرمانه امکان انتشار رسمی آن‌ها وجود ندارد. در این نامه‌‌ها به سوابق واگذاری زمین به عبدالله جعفری، متقاضی طرح پرورش شترمرغ، اشاره شده است و تقاضا شده است با هرگونه واگذاری مخالفت شود.

به نظر می‌رسد این بیانیه به صورت شخصی از طرف رییس شورا صادر شده است و ادامه نامه‌هایی است که او شخصا از طرف شورا ارسال می‌کند. مصطفی خورشیدی، نایب‌رییس شورای شهر گراش، در توضیحی نوشت: «از آنجا که در مورد بیانیه‌ی صادرشده، هیچ مشورتی با بنده صورت نگرفته است لذا همانطور که در صدر آن نوشته شده، همچون بیانیه‌های گذشته منحصرا متعلق به آقای حسنی می‌باشد.»

این بیانیه در واتساپ واکنش‌های متفاوتی داشت. برخی افراد از این کار حمایت کردند و عده‌ای دیگر خواستار بررسی واگذاری‌های دیگر از جمله واگذاری زمین به چند تن از نزدیکان رییس شورا در سال‌های گذشته شدند.

در بیانیه رییس شورا اظهار لطفی! نیز به گریشنا شده است. این توضیح لازم است که گریشنا از زمان انتشار خبر واگذاری حدود چهارصد هکتار زمین برای طرح پرورش شترمرغ پیگیر این موضوع بود. گزارش کامل موضوع همراه با اظهار نظر فرماندار، نایب رییس شورا، سرمایه‌گذار طرح و پوشش اعتراضات حامیان محیط‌ زیست با تیتر با واگذاری ۴۰۰ هکتار برای پرورش شترمرغ مخالفیم در گریشنا منتشر شد.

نکته جالب این که در آن زمان، یکی از نامه‌های اعتراضی شورا به این واگذاری در اختیار گریشنا بود و برای انتشار این نامه با اکبر باقرزاده، سخنگوی شورا، هماهنگی شد ولی بعد دفتر شورا اعلام کرد که رییس شورا اجازه‌ی انتشار نامه در گریشنا را نداده است! به همین علت برای انتشار آن خبر، به اظهار مخالفت نایب‌رییس شورا اکتفا کردیم تا خبر در هر حال منتشر شود. این خبر گریشنا بازتاب زیادی نیز در رسانه‌ها داشت. 

متن این بیانیه با کمی اصلاح نگارشی در گریشنا منتشر می‌شود:

شورا با این واگذاری‌ها مخالف بوده و است

باسمه تعالی

با سلام خدمت مردم شریف گراش و با درود و صلوات به روح بلند و ملکوتی شهیدان و امام شهیدان.

مردم عزیز و شریف گراش؛ بسیار خرسندم که با حساسیت و جدیت پیگیر مسائل شهر و شهرستان هستید و تحولات سیاسی و اجتماعی را زیر نظر دارید.

اینجانب به عنوان نماینده و منتخب شما بزرگواران در دوره پنجم شورای اسلامی بر خود وظیفه می‌دانم گزارشی کوتاه از اقدامات انجام شده در خصوص واگذاری‌های غیرقانونی و ناصوابی که اخیراً برخی افراد فرصت‌طلب و نفوذی با استفاده از رانتهای متعدد چوب چپاول به این اراضی زده‌اند و در متراژ های چند صد هکتاری و چند ده هکتاری تحت عناوین پرورش شتر مرغ، گیاهان دارویی و …. چشم طمع به این اراضی مرغوب دوخته‌اند، به اطلاع همشهریان عزیز برسانم.

این شورا از ابتدا با این واگذاری‌ها مخالف بوده و هست (مکاتبات انجام شده در فضای مجازی منتشر و به سمع و نظر عزیزان خواهد رسید) و اجازه نمی‌دهد افراد خودخواه و سود جو و فرصت طلب با اعمال نفوذ در استان اراضی مرغوب این شهرستان که تنها محل تفرجگاهی مردم شریف گراش است را به یغما برند.

شورای شهر تمام تلاش خود را انجام داده است و از هیچ تلاشی در جهت حفظ منافع مردم کوتاهی نکرده است اما متاسفانه با فشارهایی که برخی مقامات کشوری بر استان وارد کرده است همچنان به دنبال واگذاری آن هستند.

لذا شورای شهر از مردم می‌خواهد وارد صحنه شوند و با جدیت خواستار مقابله با این عمل نامبارک شوند. چرا که با توجه به محدود بودن شهر از سمت لار و اوز، تنها اراضی قابل استفاده در توسعه شهری و گسترش شهر همان سمت دشت بالا و جاده چک‌چک می‌باشد.

چگونه ممکن است این اراضی مرغوب که حق جوانان در توسعه آتی است را به شخصی واگذار نمایند که با چندین برابر قیمت به شهروندان بفروشد.

ما با سرمایه گذاری مخالف نبوده و نیستیم اما با منفعت طلبی که منافع دیگر شهروندان را نادیده بگیرد به شددت برخورد خواهیم کرد.

اینجانب ضمن گلایه از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی خصوصاٌ نشریه لجن پراکن گریشنا که با نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و پرداختن به مسائل کوچک و کم اهمیت و برجسته کردن آنها و با به راه انداختن هیاهوی رسانه‌ای سعی در تخریب و تحریک افکار عمومی می‌نماید؛ چگونه در برابر اینچنین مسائلی سیاست سکوت را اختیار کرده و از احقاق حق مردم دم نمی‌زنند؟

بنده از طرف خودم و اعضای محترم شورای اسلامی دوره پنجم از مردم شریف گراش می‌خواهیم همچنان در صحنه بوده و این مسئله را با حساسیت تا حصول نتیجه و احقاق حق آنان دنبال نمایند و شورا نیز در کنار شما خواهد بود.

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار

🌹با تشکر🌹
علی اصغر حسنی
رئیس شورای اسلامی شهر گراش

13 نظر

  1. اینکه گریشنا به حق اعلام کرده بود که در این چند سال یک سر دعواهای شورا به حسنی ختم می‌شود برای ایشان سنگین بوده و دنبال بهانه ای بوده اند که به گریشنا بتازند…آن هم با ادبیات خاص خود!
    البته از کسی که نشریه پاره می‌کند توهین به رسانه اتفاق عجیبی نیست!

    1. شاید منظور آقای حسنی از لجن پراکنی گریشنا همان رسوا کردن و افشای آقای حسنی توسط گریشنا از لجن هایی است که آقای حسنی در زمان نمایندگی و شورای شهر بودنش به شهر زیبای گراش زده اند

  2. ما گراشی ها با همدیگر رودربایستی داریم به نظرم مدعی العموم به کارهای رییس شورا ورود کنند و از ابتدای نمایندگی تا الان موارد را واکاوی و تحقیق کنند و گزارش کار را به اطلاع عموم برسانند

  3. من بدون قید و شرط از آقای حسنی دفاع می کنم .این جماعت سست عنصر که این همه زمین را به ناحق مالک شده اند واقعا افراد بدرد نخور و هرجا منافعشان باشد عمل می کنند .من توی گر اش هیچ کس دلسوزتر از حسنی و پدر خانم اش مرحوم شیخ احمد انصاری ندیدم .علی اصغر حسنی باور کنید رویه مرحوم الله قلی خان را دنبال می کند و ان شاالله همیشه زنده باشند .

  4. حالا که دیگه بیشتر زمین ها رو خودشون و بقیه گرفتن ‌و سودی بهشون نمیرسه حالا برا جرش مردم بیان وسط وقتی خودتون میگرفتید شورا کجا بود کاشکی یک متن هم بر علیه شورا بنویسید تا ما هم بیایم

  5. حالا که آقای حسنی اینقدر شفاف سازی و روشنگری میکند لطفا اعلان کند از زمان نمایتدگی مجلس و وحضور وی در شورا چند هکتار زمین گرفته اند چند میلیارد وام کم بهره گرفته اند اگر گرفته اند برای چه کاری گرفته اند قضیه شرکت برگ سبزمطهر چی شد ایا ایشان نقشی داشته اند و اگر داشته اند پرونده ای در دادگاه دارند و اگر دارند تا چه مرحله ای پیش رفته است لطفا بیایید ودر گریشنا برای روشن شدن مردم پاسخ دهند

  6. رییس محترم شورا لطفا در خصوص تفکیک اراضی در منطقه کوند که الان به اسم لار شده و قطعه قطعه به فروش می رسد و همچنین مجتمع جوجه و مرغ کنار باغ وحش هم دستور پیگیری صادر بفرمایید

  7. جناب حسنی سلام خسته نباشی
    لطفا موارد زیر را هم پیگیری کن
    ۱- واگذاری چند هکتار به یکی از نزدیکان شما در زمینهای اطراف باغ وحش البته با اعمال نفوذ شخص شما برای اجرای طرح مرغ مادر که در منطقه گراش اصلا امکان اجرا ندارد
    ( راستی شنیده ها حاکی از فروش همین زمین هست بررسی کنید ارزان نفروخته باشید)
    […]

  8. با گذر زمان مجبور به اختراع کلمات جدید میشویم.دو واژه زمین خوار خوب و زمین خوار بد باید به فرهنگ لغت اضافه گردد.یعنی هیچ متولی درست و عادلی جهت رسیدگی به این قضایا وجود ندارد؟؟؟

  9. خود کرده را تدبیر نیست….

    این بابا که مقصر نیست ، شعور سیاسی مردم میلنگه.

    حداقل نیم قرن از دو تا شهر همجوار عقبیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top