بستن

آغاز دوباره جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در گراش

هفت‌برکه – گریشنا: شرکت نوین منظر، پیمانکار خدمات شهرداری، سگ‌های ولگرد در سطح شهر گراش را جمع‌آوری می‌کند.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، چندین سال است که مشکل سگ‌های ولگرد در شهر وجود دارد و باعث اعتراض مردم شده است. شرکت نوین منظر، پیمانکار شهرداری، یک ماه است که به صورت رسمی کار جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را پذیرفته است. در گفت‌و‌گویی با مهندس جلال زارعی، مدیرعامل این شرکت، جزییات این پروژه را پرسیدیم.

مهندس زارعی با اعلام این که یک ماه است که کار جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را شروع کرده‌ایم، می‌گوید: «ما با یک پناهگاه خیرساز در خارج از گراش قرارداد بسته‌ایم. قرار است که سگ‌ها را به پناهگاه منتقل کنیم و در آن‌جا حدود ۳ تا ۴ روز نگهداری شوند و بعد آن‌ها را به خارج از استان فارس منتقل و رها می‌کنیم. اگر ما سگ‌ها را در نزدیکی شهر رها کنیم باز به گراش برمی‌گردند. این پناهگاه قادر است ۱۰ تا ۱۵ سگ را در این چند روز نگهداری کند.»

او از مردم می‌خواهد که اگر سگ‌های ولگرد در محله برای آن‌ها مزاحمتی ایجاد کرده است، این موضوع را گزارش دهند: «شهروندان با مشاهده سگ‌ها می‌توانند با شماره‌های ۵۲۴۵۲۲۴۲ دفتر شرکت، ۰۹۱۷۸۲۸۳۳۵۷ نماینده شرکت، ۰۹۱۷۶۱۷۹۴۵ سرکارگر و ۰۹۱۷۴۰۱۰۶۰۳ روابط عمومی شرکت تماس بگیرند و یا آدرس خود را پیامک کنند تا شرکت نیروهای خود را به محل مورد نظر بفرستد و سگ‎ها جمع‌آوری شوند.»

زارعی وجود ته‌مانده‌ی غذا را یکی از دلایل حضور سگ‌ها در شهر می‌داند و ادامه می‌دهد: «لطفا شهروندان از این سگ‌ها پذیرایی نکنند. گاهی اوقات در کوچه‌ای ده سگ جمع شده و همسایه‌ها معترض هستند چرا سگ‌ها این جا هستند و در مقابل یک یا دو خانواده هستند که می‌گویند چیکارشان دارید بگذارید اینجا باشند. وقتی شهروندان به این سگ‌ها غذا می‌دهند، جلو خانه‌شان را رها نمی‌کنند و آن‌جا می‌مانند و زاد و ولد می‌کنند و روزبه‌روز تعدادشان افزایش می‌یابد که این موضوع باعث بیماری می‌شود و کنترل کردن آن‌ سخت می‌شود.»

او در مورد هدف این طرح گفت: «ما نمی‌توانیم تعداد سگ‌ها را به صفر برسانیم ولی می‌توانیم تعدادشان را خیلی کم کنیم. به هر حال ما سگ‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم ولی چیزی که چند سال است مدیریت نشده را نمی‌توان یک‌دفعه در یکی دو ماه مدیریت کرد و سریع سروسامان داد. اما ما داریم تلاش خودمان را می‌کنیم.»

پیش از این حبیب بهار برای مدتی طرح نگهداری سگ‌های ولگرد را اجرا می‌کرد. (خبر در گریشنا) زارعی در جواب به این‌ سوال که آیا با بهار همکاری دارند، گفت: «تاکنون صحبتی نداشته‌ایم. من با آقای بهار صحبت می‌کنم و هر جور بخواهد کمک و حمایتش می‌کنم که سگ‌ها را جمع‌آوری و در پناهگاه نگهداری کند. اما این موضوع بسته به میزان تعهد و تمایل او به همکاری با ما دارد. او سر موضوعاتی با شهردار قبلی آقای فقهیی‌کیا به توافق نرسید و در یک روز تمام سگ‌هایی را که در پناهگاه نگهداری می‌کرد را رها کرد و به همین دلیل تعداد سگ‌ها در سطح شهر زیاد شد. آقای شهردار هم گفتند من خودم پناهگاه می‌زنم که متاسفانه در گراش نماندند که آن کارها را انجام دهند.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

6 نظر

  1. بدون برنامه با جمع اوری سگ از سطح شهر هیچی درست نمیشه چون برنامه ای ندارن.
    زیاد شدن سگها چند دلیل دارد.
    ۱_باغدارها سگهای نگهبان رو رها میکنند که با جفتگیری با سگ دیگر جمعیت سگ زیاد میشه
    ۲_باغدارها سگها رو مجبور به جفتگیری با سگ دیگه میکنند و در زمانی که توله به دنیا امد تولهای ماده یا تولهای که به نظرشون به درد نخور هستن رها میکنند
    ۳_مردم زباله تر خشک رو جدا نمیکنند و زباله سر ساعت بیرون نمیزارن تا خوراک کم تر گیر سگ بیاد تا سگ زاد ولدش کمتر بشه
    ۴_مردم زباله رو کنار سطل زباله میریزند بجای ریختن درون سطل و سگ بخاطر همین خاطر زاد ولدش زیاد تر هستش
    .
    ازدیاد سگ رو انداختن گردن چند نفر که غذا به سگ میدن فقط بار رو برداشتن از روی دوش فرهنگ اشخاصی که اشغال چند ساعت یا چند روز قبل از جمع اوری زباله بیرون میزارن و ماست مالی کردن کم کاری شهرداری و پیمانکار شهرداری برای نداشتن برنامه درسته

  2. با سلام
    یقینا این طرح با مشکل مواجه خواهد شد
    چون این بنده خدا پیمانکاره چند جا فعالیت داره که اثر بخش نبوده،از جمله تاکسی ۱۳۳ که بارها بنده تماس گرفتم و به دلیل عدم مدیریت مناسب و سرویس دهی مطلوب مجبور به تماس با آژانس های دیگه شدم.

  3. سلام.آقای محمدی به خوب نکته ای اشاره کردن.کار رو باید داد دست کاردان.از قدیم گفتن هر کی یه کار همه کار،هر کی همه کار هیچ کار.در مورد تاکسی بی سیم هم خانم بنده چندین بار تماس گرفتن با ۱۳۳ که متاسفانه یا با تاخیر یا اصلا نیومدن.با تماس با مسوول دفتر که مهندس زارعی باشن به نتیجه نرسیدیم و جوابگو نبودن و گفتن با منشی دفتر درمیان بزارید که منشی هم حقوقش رو میشناسه و کاری به کمیت و کیفیت کار نداره و این وظیفه مهندس هست که پیگیر این مسائل باشن،به تاکسیرانی هم مراجعه کردیم و به مسوول تاکسیرانی شکایت کردیم قرار شد پیگیری کنن و نتیجه رو به ما اعلام کنن که حدود ۲۰ روزی هست هیچ جوابی به ما ندادن.
    مسوولین محترم اندکی تامل.

  4. باسلام
    مثلی اینکه این اقای مجتبی امانی صبح تا شب با سنگها زندگی کرده که ماشالله
    همه چی از سنگ ها میدونه ایول باید رئیس سنگ ها بشه تا بتونیم از بیاناتش بیشتر استفاده کنیم

  5. ایده ای خوبیه که تصمیم گرفتید سگ هارو جمع کنید اما این که ببرید نقاط دور از گراش رهاکنید مناسب نیست،چون وقتی گله سگ چه یکی چع گروهی گرسنشون میشه حمله میکنند به گوسفندانی که چوپان هابرای چراع میاورند لطفا لین چیزهاروهم درنظربگیرید صحراهامرغ خروس دارند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top