بستن

هفته کتاب از ۲۰ تا ۲۷ آبان‌ماه برگزار می‌شود

بیستم تا بیست و هفتم آبان‌ماه هفته کتاب امسال برگزار می‌شود. برای هماهنگی فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی گراش هفته گذشته دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گراش مهندس کریمی فرد فرماندار گراش در این جلسه تصریح کرد: علی رغم پیشرفت های زیاد در فن‌آوری‌های جدید و فضای مجازی، همچنان شیوه سنتی مطالعه که همان انتشار کتاب و کتاب خوانی است، جایگاه خود را حفظ نموده است.

وی مقوله کتاب و کتاب خوانی و تربیت کتاب خوان را یکی از شاخص های اصلی توسعه برشمرد و بر توجه بیشتر متولیان این امر تاکید نمود و افزود: مدیریت و اداره جامعه ای که مردم آن سطح دانش، بینش و فرهنگ عمومی خود را از طریق مطالعه، تحقیق، تفحص و تدبر ارتقا داده اند به مراتب آسان تر از جامعه ای است که مردم آن فاقد این خصوصیات باشند و در مقابل تهاجم فرهنگی و حتی نظامی و اقتصادی بیگانگان نیز کمتر تاثیر می پذیرند یا مرعوب می شوند.

مهندس کریمی فرد همچنین خواستار تربیت کتاب خوان در خارج از حوزه کتاب خانه های عمومی شد و بر همین اساس پیشنهاد ایجاد قفسه های کتاب مخصوص دانش آموزان، اولیا مدرسه و اولیا دانش آموزان به صورت مجزا در مدارس را به مسوولان ذی ربط ارائه نمود.

به گزارش سایت آبشار اندیشه  در ادامه جلسه آقای نوروزی به عنوان نائب رئیس هیات مدیره فرهنگسرای آبشاراندیشه به ارائه گزارشی از مشکلات و نواقص کتابخانه عمومی آبشاراندیشه پرداخته و خواستار رفع مشکلات از طریق اداره کل کتابخانه های عمومی فارس و انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شدند. خاطر نشان می سازد که کتابخانه عمومی آبشاراندیشه طبق قراردادی به صورت ۱۰ ساله و به صورت غیر وقفی در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی فارس قرارگرفته تا به عنوان دومین کتابخانه عمومی گراش زیر نظر اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گراش قرار گیرد.

در ادامه جلسه موضوعاتی از قبیل نهضت مطالعه مفید، پیک مهر، تعیین زمان برگزاری نمایشگاه هفته کتاب، نام گذاری کتاب خانه شماره یک گراش، عضویت نیروهای جوان و صاحب اندیشه مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، داریوش رضوانی عضو ستاد برگزاری بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی و مشاور اجرایی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۰ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در سراسر کشور خبر داد.

1 نظر

  1. چرا زمین جنب اداره اموزش و پرورش که به ساخت کتابخانه اختصاص داده اند و متعلق به اداره ارشاد است استفاده شخصی می شود چرا زمین دولتی تابوکی جنب گلزار شهدا که چندین هکتار است و با فاصله چند متری از زمین موصوف است و محوز امور فرهنگی دارد توسط آقای ف حصار کشی شده است این مطلب را هر ساله مطرح می کنم تا زمانی که به خواستگاه اصلی بر گردد و مطمئان قیامت و اخرتی است و چوب خدا صدا ندارد جناب خواجه پور لطفا مطلب را نمایش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top