بستن

هویت، موضوع نشست علمی و نخستین کنفرانس نردبان

هفت‌برکه – گریشنا: نخستین کنفرانس دانشجویان و دانش‌آموختگان گراشی با نگاهی به نقش دانشجویان در مسیر پیشرفت و بازیابی هویت شهری به میزبانی گروه نردبان برگزار خواهد شد. این کنفرانس شامل دو برنامه در صبح و عصر چهارشنبه، ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸ است: ساعت ۱۰:۳۰ صبح در موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه، نشستی با حضور دکتر علم صالح، استاد روابط بین‌الملل و خاورمیانه‌شناسی در دانشگاه لانکاستر انگلستان، با عنوان «هویت، ناسیونالیسم و اسلام‌گرایی در خاورمیانه» برگزار می‌شود؛ و برنامه اصلی نیز با عنوان کنفرانس «بازیابی هویت؛ پیشرفت شهر» ساعت ۱۷:۳۰ در سالن کنفرانس دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار خواهد شد.

محمدصادق نوروزی، دبیر نردبان، در اینباره می‌گوید: «این کنفرانس دومین برنامه نردبان در تابستان جاری است. نردبان در دو سال گذشته علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، محلی برای دانشجویانی بوده است که به نحوی دغدغه فعالیت فرهنگی و اجتماعی داشته‌اند. در موارد بسیاری مشاهده می‌شود که دانشجویان گراشی علی‌رغم همه توانایی‌ها، هیچ رغبتی برای اثرگذاری در شهر ندارند. این برنامه با هدف ایجاد ارتباط بیشتر میان دانشجویان و همچنین گفت‌و‌گو درباره نقش دانشجویان گراشی در توسعه و پیشرفت شهر برگزار خواهد شد. امیدواریم این برنامه بتواند تلنگری به جوانان شهر باشد تا حس مسئولیت بیشتری در این‌باره داشته باشند.»

سید مجتبی محقق، دبیر کنفرانس بازیابی هویت شهری، نیز درباره این کنفرانس گفت: «این کنفرانس اهداف مهمی در نظر گرفته ‌است. ما فکر می‌کنیم حل بسیاری از مشکلات شهر با فعال شدن گروه‌های دانشجویی ممکن است. از این جهت قصد داریم با گردهم‌آیی‌های اینچنینی، ضمن رسیدن به یک هم‌افزایی در زمینه هویت شهری، یک گفتمان دانشجویی را نیز شکل داده باشیم. عمده مخاطبین این برنامه دانشجویان همشهری هستند، اما برای استفاده از تجربیات دانش‌آموختگان، از برخی فعالین فرهنگی شهر نیز دعوت به عمل آمده است.»

برنامه اصلی کنفرانس در ساعت ۱۷:۳۰ در سالن کنفرانس دانشکده علوم پزشکی برگزار می‌شود. برای هماهنگی حضور در این کنفرانس، می‌توانید با شماره ۰۹۱۷۴۳۶۶۲۰۰ و یا صفحه اینستاگرام نردبان (این صفحه) تماس بگیرید.

همزمان با این کنفرانس، با همکاری گریشنا و در قالب گفتگوهای اجتماعی فرهنگی (گاف) این رسانه، گاف ششم یا عنوان «مساله خاورمیانه» و با موضوع هویت، ناسیونالیسم و اسلام‌گرایی در خاورمیانه با حضور و گفت‌وگو با دکتر علم صالح، استاد روابط بین‌الملل و خاورمیانه‌شناسی دانشگاه لانکاستر انگلستان در ساعت ۱۰:۳۰ صبح در موسسه هفت‌برکه گراش برگزار می‌شود. حضور در این برنامه برای همگان آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top