بستن

تجلیل از شاعران برگزیده رضوی در جشنواره گراش

هفت‌برکه – گریشنا: در مراسم پایانی جشنواره شعر رضوی، منطقه جنوب فارس در گراش، از برگزیدگان این جشنواره در حضور مهمانان و مسئولین شهرستان تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، همزمان با دهه‌ی کرامت، آیین پایانی جشنواره شعر رضوی منطقه جنوب فارس با حضور مسئولان، مهمانان و شاعرانی از شهرستان‌های زرین‌دشت، لار، خنج، لامرد، مهر، قیروکارزین، اوز و گراش در سالن سینما فرهنگ گراش برگزار گردید. مراسم با قرائت قرآن توسط سید ذبیح‌الله سعادت شروع شد. مصطفی کارگر،دبیر علمی جشنواره منطقه جنوب، مجری مراسم نیز بود. سمت دبیر اجرایی این جشنواره را معصومه بهمنی به عهده داشت.
اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، در این آیینِ رضوی ضمن تاکید بر جایگاه شعر در میان ایرانیان اظهار داشت: «کدام هنر را سراغ دارید که چنین موجز و مختصر مفاهیم بلندی را به مخاطب القا کند؟ در بعضی موارد، یک بیت شعر کار یک جلسه سخنرانی را انجام می‌دهد.»

رزمجویی، دبیر اجرایی مناطق چهارگانه شعر رضوی در فارس، نیز در سخنانی گفت: «شهرستان گراش بیشترین آثار ارسالی به جشنواره را داشته و به خاطر ظرفیت و آمادگی که برای این جشنواره در آن دیده شد، برای دومین سالِ متوالی برای دبیری جشنواره در منطقه جنوب انتخاب شده است.»

مصطفی کارگر نیز طی سخنانی کوتاه، آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را ۵۱ اثر از ۲۷ شاعر اعلام نمود و گفت: «شش نفر از این ۲۷ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند که امشب مراسم تجلیل از آنان انجام خواهد شد.»

پس از گزارش دبیر، شاعران و مهمانان جشنواره به شعرخوانی پرداختند. محمدعلی منصوری و سجاد حیدری از شهرستان قیر و کارزین، امیر اسماعیل علیزاده از لامرد، مژگان دستوری از لار، و ابوطالب سپهر، مصطفی خورشیدی، راضیه سیاح، معصومه بهمنی، مریم قاسمی‌زادگان و فاطمه دهقانی از شهرستان گراش به قرائت سروده‌های خود پرداختند. همچنین آقایان دکتر کافی و دکتر مرادی، میهمانان ویژه این مراسم، و فاطمه فاضلی از شیراز به شعرخوانی در این مراسم پرداختند.

در پایان مراسم، با اهدا لوح سپاس، هدیه و تندیس جشنواره، از شعرای برگزیده محمدعلی منصوری و سجاد حیدری از شهرستان قیر وکارزین، امیراسماعیل علیزاده از لامرد، مژگان دستوری از لار، معصومه بهمنی و ابوطالب سپهر از گراش، تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، دبیرخانه شعر رضوی، انجمن شعر چشمه گراش، هیات رزمندگان اسلام، موسسه خیریه شباب‌البرکه و هیات محبان اهل بیت(ع) گراش اجرا شد.

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. شعر از جمله هنرهای تخصصی تر است نسبت به بقیه هنرها. ضمن اینکه نسبت به دو نقطه دیگر فارس یعنی کازرون و فسا جمعیت بهتر بوده و تعدادمان برابر با آباده بوده که ۲۲۰ هزار نفر جمعیت داشته اند. وگرنه از لحاظ کیفیت از بقیه بهاتر بوده طبق اظهار نظر معاون مدیر کل استان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top