بستن

بسیج سنجش فشار خون تا یک هفته دیگر ادامه دارد

گریشنا- هفت‌برکه: در طرح بسیج ملی فشار خون تاکنون در پایگاه بیمارستان گراش فشار خون بیش از ۱۳۰۰ نفر مراجعه کننده به این پایگاه ثبت شده است.

دکتر محمد رادفر رئیس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی علیه السلام گراش ضمن دعوت از مردم جهت اندازه گیری فشار خون در روزهای باقیمانده، گزارشی از فعالیت پایگاه سنجش فشار خون در بیمارستان ارائه داد. بسیج ملی فشارخون تا ۱۵ تیرماه ادامه درد.

چگونه از فشار خون اطلاع یابیم؟

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش دکترمحمد رادفر رئیس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی(ع) در خصوص بیماری فشار خون گفت: بعضی از افراد فشار خون بالا دارند ولی هنوز علامت‌دار نشده‌اند و افراد از آن بی اطلاع هستند که قطعا می‌تواند در آینده به صورت حاد دچار خون‌ریزی مغزی و یا بیماری قلبی شوند و یا عوارض مزمن بر اندامهای دیگر از قبیل چشم، کلیه  داشته باشد.

دکتر رادفر ضمن بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ از ۳۱۳ هزار مرگ ۱۶۱ هزار مرگ مستقیم یا غیر مستقیم مرتبط با فشار خون بالا بوده است از کلیه شهروندان دعوت کرد حتما طی مدت باقیمانده این طرح  تا ۱۵ تیرماه ۱۳۹۸ با مراجعه به پایگاههای ثابت ثبت فشار خون نسبت به اندازه گیری این مهم اقدام نمایند.

سنجش فشار خون ۱۳۰۰ نفر در بیمارستان

در این طرح ملی که از تاریخ ۱۷ خردادماه لغایت ۱۵ تیرماه به صورت کشوری در حال اجراست پایگاه شماره ۱۰۳ بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) نیز همگام با کلیه ایستگاه‌های سنجش فشار خون زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی گراش در حال ثبت اطلاعات فردی و فشار خون افراد مراجعه کننده به این پایگاه ست. وی افزود:«تاکنون بیش از ۱۳۰۰ نفر به این پایگاه مراجعه کرده اند که حدود ۳۰ نفر از افراد به دلیل فشار خون بالا از طریق سیستم ارجاع جهت بررسی به پزشک معرفی شده‌اند.»

 این پایگاه همه روزه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰ پذیرای افراد مراجعه کننده است. ایستگاه‌های پایگاه سنجش فشار خون دانشکده در ورودی اورژانس، کلینک پیشگیری از سرطان، درمانگاه زنان و درمانگاه تخصصی بیمارستان مستقر هستند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top