بستن

افتتاح دو مسجد در یک شب مبارک

هفت برکه (گریشنا): به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) همزمان آیین افتتاح دو مسجد برگزار شد. در این شب مسجد امام رضا(ع) در گراش، نوسازی و مسجد امام حسین(ع) در روستای کنار زیارت به بهره‌برداری رسید.

مسجد امام رضا (ع) گراش

به گزارش هفت برکه دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه در سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) کار بازسازی و مرمت مسجد امام رضا(ع) پایان یافت. این مسجد در سال ۱۳۵۸ در شرق گراش ساخته شد. بانو خورشید محمودی مادر مرحوم محمد علی جعفری، هزینه‌ی ساخت این مسجد را پرداخت کرده است و زمین مسجد متعلق به حاجیه فاطمه و حاج حسن جعفری است. این مسجد خیر‌ساز در بین قدیمی‌ها به مسجد مئدل معروف است.

کار بازسازی و مرمت این مسجد با اعتبار ۲۰۰ میلیون از محل کمک‌های مردمی از رمضان سال ۱۳۹۴ شروع شد و در رمضان امسال به پایان رسید. در دوره جدید مسجد امام رضا(ع) دارای یک سالن، حیاط و دستشویی مردانه و زنانه و آشپزخانه مجزا است. زینبیه این مسجد نیز در حال ساخت است.

مسجد امام حسین (ع) کنار زیارت

به گزارش گراش نیوز، مسجد امام حسین(ع) در روستای کنار زیارت از توابع بخش مرکزی شهرستان گراش با حضور اصغر فرودی فرماندار گراش،بخشدار مرکزی، مسئولین دستگاه‌های اجرایی، معتمدین شهرستان و اقشار مختلف مردم روستا به بهره‌برداری رسید. این مسجد با ۴۰۰ متر مربع زیربنا در مساحت ۱۲۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان توسط خیر حاج خلیل فرجی و بانو حاجیه کمالی ساخته شده است.

اصغر فرودی، فرماندار گراش در مراسم افتتاح این مسجد با بیان این که مسجد در همه ابعاد باید کارکرد داشته باشد، تصریح کرد:«مساجد باید محور برنامه‌های فرهنگی و محلی برای رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی و رفع دغدغه‌های مردم باشد.»

وی با تجلیل از خیرین مسجد ساز افزود:«خیرین گراش با احداث مساجد در مناطق محروم پیشگام توسعه برنامه‌های فرهنگی هستند.»

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

  1. اخ اخ باز هم هرجا چیزی افتتا میشود باز هم سو کله فرماندار
    بابا برو یک کاری انجام بده نه برای افتخارات تشریف میاورید
    خدایی اش تو تا حالا برای گراش چه کرده ای ؟
    جز همه چیز از مردم و افتخارش برای تو…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top