بستن

وام ۵۰ میلیونی برای ساخت خانه در بافت قدیم

هفت‌برکه – گریشنا: پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی با هدف بازآفرینی شهر و نوسازی مسکن در بافت ناکارآمد شهری آغاز شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان ، مهندس محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: برای نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد، ارائه وام ۵۰ میلیون تومانی بدون سپرده گذاری برای دوره ساخت دو ساله فراهم شده است. ۴۰ میلیون تومان این وام با بهره ٩ درصد و ۱۰ میلیون تومان آن با بهره ١٨ درصدى محاسبه خواهد شد.

باقری‌فرد در مورد شرایط این وام گفت: شرط اصلی امکان اخذ تسهیلات ، وقوع ملک در محدوده‌هاى هدف بافت‌های ناکارآمد شهرى است که طرح مصوب دارند. متقاضیان استفاده از این تسهیلات می توانند با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی لارستان اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنند.

با توجه به مسائل قانونی در گسترش محدوده شهرها، سیاست وزارت راه و شهرسازی بهسازی بافت ناکارآمد شهری است. این بخش از شهرها پیش‌تر بافت فرسوده گفته می‌شد.

۴ درصد شهر گراش در بافت ناکارآمد

۵۶ هکتار از مساحت ۱۶۰۰ هکتاری شهر گراش به عنوان بافت ناکارآمد و فرسوده تعریف شده است و نیاز به بهسازی دارد. 

بر اساس نقشه بافت فرسوده گراش تمامی پاقلعه گراش از ورودی خیابان دروازه و قبرستان پیرپنهان در سمت شرقی تا مدرسه قائدی و خیابان شهید غلامی در سمت شمالی به عنوان بافت ناکارآمد شهری تعیین شده است.

بخش دیگر بافت ناکارآمد شهری در دو طرف خیابان آبیاری قرار دارد. محدوده بین خیابان آبیاری و بسیح و محدوده بین خیابان آبیاری و کوچه شهیدان جعفرزاده شامل بافت ناکارآمد شهری می‌شود.

افرادی که مایل به ساخت مسکن در این بخش‌های شهر هستند می‌توانند از وام ۵۰ میلیونی استفاده کنند.

شهرداری اطلاع‌رسانی می‌کند

در تماس خبرنگار گریشنا با بانک مسکن گراش، رییس بانک اعلام کرد: صبح روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت جلسه هماهنگی در فرمانداری برگزار شد و قرار شد اطلاع‌رسانی از طریق شهرداری انجام شد.

مهندس محمد کاظم جعفری کارشناس عمرانی فرمانداری گراش گفت: آخرین جلسه ستاد بازآفرینی شهری مردادماه ۱۳۹۷ تشکیل شده است. از آن زمان چندین بار از شهرداری درخواست کرده‌ایم هر چه سریع‌تر این ستاد را تشکیل دهند تا با هماهنگی ادارات مختلف طرح بازآفرینی اجرا شود ولی تاکنون جلسه‌ای تشکیل نشده است. آخرین بار اعلام شد که در هفته اول خرداد جلسه ستاد بازآفرینی تشکیل می‌شود.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top