بستن

اولین حزب سیاسی در گراش فعال شد

هفت برکه – گریشنا: حزب ندای ایرانیان نخستین حزب ملی است که در گراش نمایندگی خواهد داشت.

به گزارش گریشنا، حسن جبرالدینی، از اعضای ستاد تبلیغات انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگی حزب ندای ایرانیان در گراش را راه‌اندازی می‌کند. جلسه معارفه جبرالدینی صبح شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ در فرمانداری گراش با حضور فرودی فرماندار گراش و معاونین او و چند تن از فعالین سیاسی برگزار شد.

فرماندار گراش گفت: «خوشحال هستیم اولین شعبه یک حزبی سیاسی با صدور مجوز شروع به کار می‌کند. قطعا وجود احزاب قانونی هم باعث توسعه جامعه و هم باعث تضارب اندیشه‌ها و هم باعث اتخاذ بهترین تصمیمات در مدیریت شهرستان خواهد شد.»

فرودی از دیگر گرایش‌های فکری نیز برای راه‌اندازی حزب در گراش دعوت کرد: «ما از گسترش احزاب و تشکل‌های سیاسی  و مدنی به شدت استقبال می‌کنیم و معتقدیم یکی از نقایض شهرستان نداشتن احزاب است و من همه گرایش‌ها را به فعالیت در چارچوب احزاب و ماده ۱۰ دعوت می‌کنم.»

فرماندار گراش در توصیه به این نماینده این حزب گفت: «اگر اندیشه‌های مختلف مطرح شود، از تک‌حزبی که مضررات زیادی دارد خارج می‌شویم. درخواست من این است که تمام فعالیت‌های شما در چارچوب قانون باشد. شما هم همه گروه‌ها حتی گروه‌های مخالف را تشویق کنید تا وارد این قضیه شوند. من خوشحال هستم اطراف این حزب افرادی جمع شده‌اند که سابقه خوبی در حوزه اندیشه و عمل دارند.»

نماینده دولت راه‌اندازی احزاب را در راستای فرمایش‌های  مقام معظم رهبری اعلام کرد و گفت: «با توجه به این که انتخابات مجلس را در پیش داریم شما می‌توانید به گرم شدن تنور انتخابات کمک کنید. آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده پرشور، باشکوه و سالم برگزار شدن انتخابات است.»

فرماندار گراش در مورد نقش احزاب در شهرستان گفت: «انتظار ما این است اکنون که یک جایگاه قانونی دارید در مسائل شهرستان اظهار نظر و موضع‌‌گیری کنید. عده‌ای با نفس حزب حتی حزب جناح خودشان هم مخالف هستند. به خاطر همین اهمیت دارد که فعالیت نخستین حزب در گراش قوی باشد.»

دکتر ابراهیم مهرابی، از فعالین سیاسی، در این دیدار گفت: «برخی احزاب حاصل یک حرکت اجتماعی به سمت بالا است و زمینه مردمی دارد. مردم خواهان یک تحول اجتماعی هستند و مطالباتی دارند و نقش جدیدی قبول می‌کنند. برخی احزاب نخبه‌گرا هستند که با ارائه تئوری‌های نو در مسائل مختلف چتر جدید ایجاد می‌کنند تا دیگران زیر این چتر قرار بگیرند. هر دو این احزاب می‌توانند مفید باشند. احزابی که از دل مردم شکل می‌گیرد بیشتر احساسی هستند و احزابی که از بالا شکل می‌گیرند می‌توانند مجموع افراد تحت پوشش خودشان را بکشند بالا.»

دکتر مهرابی در مورد وضعیت ایران گفت: «در ایران تشکیل احزاب خیلی مشکوک به نظر می‌رسد چون خیلی از سران احزاب با هم نسبت دارند. ما به صورت جدی نتوانستیم حزبی را تشکیل دهیم. حزب باید یک تحلیل علمی قوی داشته باشد که حتی ممکن است به تریج قبای برخی بر بخورد.»

ابراهیم مهرابی در توصیه‌ای به جبرالدینی گفت: «جعفرآقا پدر ایشان از کسانی بود که حتی می‌توانست به جایگاه سیاسی برسد، اما بعد کنار گرفت. شما باید از بالادستی‌های‌تان بخواهید که صرفا بلندگوی آن‌ها نباشید. ارتباط و کنش باید دو سویه باشد و در شهرستان موثر باشد و خواسته‌های مردم را منتقل کنید.»  

حسن جبرالدینی، نماینده حزب ندای ایرانیان در گراش، در معرفی ندای ایرانیان گفت: «بیشتر اعضای حزب ندای ایرانیان از اعضای ستاد جوانان اصلاح‌طلب هستند و حزب در سال ۱۳۹۳ از وزارت کشور مجوز گرفت. پذیرش قانون اساسی و اصل ولایت فقیه از اصول ماست. رویکرد ما به اصلاحات تدریجی و گام‌به‌گام است. برای بهبود شرایط سیاسی‌ورزی نیاز به گفتگو داریم. ندای ایرانیان به دنبال جامعه‌ای عادلانه است و آزادی را همزاد انقلاب اسلامی می‌دانیم.»

قاسم فرسوده، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری گراش، گفت: «وقتی ما در مکاتبات اداری، بخش سیاسی را خالی می‌دیدیم احساس خجالت می‌کنیم. ما در بخش سازمان‌های مردم‌نهاد هم مشکل داشتیم که چندین سمن راه‌اندازی شد و خوشحالیم در بخش احزاب هم نخستین حزب راه‌اندازی شد.»

فرسوده با اشاره به سوابق فعالیت‌های احزاب سیاسی گفت: «ما قرار نیست به عنوان مخالفت بعضی مسائل را رعایت نکنیم. قرار نیست که رقابت سیاسی به سمت درگیری و ذهنیت منفی برود. ما حرف‌مان بزنیم و یک سری خط قرمزها را رعایت کنیم. بحث سیاه‌نمایی یک گروه را تهدید نمی‌کند و همه گروه‌ها را تهدید می‌کند. نباید طرف مقابل احساس کند در تقابل با یکدیگر هستیم.»

زمانی، معاون عمرانی فرمانداری گراش، نیز گفت: «ان‌شاءالله انرژی جوانی باید با تجربه پیران آمیخته شود. همچنین از تجربیات شعبه‌های ندا ایرانیان و احزاب دیگر در شهرستان‌ها برای موفقیت این حزب استفاده شود. امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد فعالیت دیگر احزاب در شهرستان باشیم.»

حسن جبرالدینی متولد شهریور ۱۳۶۷ در گراش و دارای مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزشی است. در سابقه او رئیس هیات بدمینتون شهرستان گراش، مدرس دانشگاه آزاد گراش و همکاری با روابط عمومی اداره ورزش و جوانان به شکل افتخاری دیده می‌شود. جبرالدینی از اعضای فعال ستاد انتخاباتی حسن روحانی در گراش بود که با این انتصاب رسما فعالیت سیاسی خود را آغاز می‌کند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

13 نظر

  1. امیدوارم با توجه به جو سنگین گراش این حزب بتواند فعالیت های سیاسی فعالی را داشته باشد.البته این میتواند باعث شود بقیه احزاب و گرایش ها هم وارد گود شوند که این اتفاق خوبی است و باعث نشاط سیاسی می شود.همه میدانیم بیشتر جمعیت گراش گرایش اصولگرایی دارند و همیشه فضا را برای اصلاح طلبان سخت و دشوار کرده اند البته گرایش جوانان تغییر کرده است و این می تواند امیدوار کننده باشد.

    البته این حزب تازه تاسیس باید نیرو های قوی جذب کند تا بتواند فعالیت هایش مستمر باشد و زود رنگ نبازد.اعضای این حزب باید بدانند فعالیت سیاسی در گراش بسیار سخت و همراه با ناملایمات های احتمالی زیادی همراه خواهد بود ،پس باید صبر زیادی به خرج بدهند و از افراط و تفریط پرهیز کنند تا حیات سیاسی شان با وجود عده ای تندرو به خطر نیفتد.بدلیل اتهاماتی که همواره به جریان اصلاح طلبی وارد شده این حزب باید از رفتارهایی که اتو دست دیگران می دهد پرهیز کنند و هوشیارانه فقط فعالیت های سیاسی در چارچوب نظام را دنبال کند.چون فرصت طلبان منتظر گرفتن ایراد و زمین زدن این چنین احزابی هستند.

    برای این حزب ارزوی موفقیت دارم و به امید شکل گیری دیگر احزاب با گرایش های مختلف.

  2. با سلام ….به قول مقام معظم رهبری امام خامنه ای بنده نه به اصلاح طلب و نه به اصولگرا اعتقادی ندارم….هر دوی اینها حزب باد هستند که در فکر بدبخت کردن هر چه بیشتر مردم هستند نه چیز دیگر ..به یاد حرف امام راحل افتادم که میگفت امریکا از انگلیس بدتر وانگلیس هم از شوروی بدتر و شوروی هم از هر دوی اینها بدتر .حالا یه عده ای از سر نفهمی نماینده حزبی شده اند که نمتوانند از افتخارات شش سال کشور داری شان دفاع کنند .دست اورد اصلاح طلب و اصولگرا یکی از یکی بدتر …اگر نبود پایداریهای رهبری و ارشادات ایشون دیر وقتی بود که کشور را تقدیم کدخدا کرده بودند …والسلام

  3. اقایی که از دبی پیام می دهید.درهم هایتان را با قیمت ۴۱۰۰ صرف می کند و از بد بودن این و ان صحبت کنید.وقتی در ایران بودید و توانستید مشکلات جوانان را درک کنید ان موقع از بد بودن این و ان صحبت کنید.امثال شماها از بدتر شدن وضع اقتصاد ایران ضرر نمی کنید چون در این فضاها بهتر می توانید با قیمت های بالای ارز پول رو پول بیاورید.شما نمیتوانید درک کنید مردم از سر سیاست های غلط چه رنجی می کشند.شما اگر راست میگویید تشریف بیاورید در ایران کار کنید ان موقع از بد بودن کشورهای خارجی بگویید .

    1. با سلام ..اغای از گراش مگر من غیر از درد مردم و زجر و رنجشان و بی خیالی به اصطلاح مسئولین چیزی دیگری گفته ام که به درهم هایم تاخته اید .بسی ساده انگریست که شما فکر کنید حالا یک نمایندگی در یک شهر دور افتاده و کم جمعیت باعث رفع گرفتاری از جوانان لااقل این شهر میشود .نه جان دل برادر کسانیکه با این نمایندگی موافقت کرده اند در فکر روز مبادای خودشان هستند و انهم رای من و توی (نوعی .قصد اهانت نیست )ساده لوح از همه جا بی خبر ….والسلام

  4. با سلام .این جریان یه بازی بیش نیست من خودم به روحانی رای دادم ولی از سال اول فهمیدم ایشون قصد بازی دادن مردم را دارد و دنبال حاشیه هست .کلا پشت رییس اصلاحات خالی هست و ایشان تشریفاتی هستند و اصلا هیچ برسی ندارند و جوانان گول این حزب ها را نخورید و به جریان و حزبی وارد شوید که برای شما نفع داشته باشد .تنها حزب که میشه روش حساب کرد حزب سپاه هست .اگر سپاه گفتند این خوبه اون حرف رهبر هست و بقیه درد و سره.شما برای دانستن کدوم احزاب خوب هستند با […]… مشورت کنید و هرگز به مغزتون نمیخواد فشار بیارید چون اونا قدرت تو دستشونه و بقیه عروسک خیمه شب بازی هستند و البته همه شما اینو می دونید نیاز به گفتن من نیست .ندای ایرانیان نمی شد اسمش بزارید ندای اسلام و عترت و اهل بیت و یا ندای امام پرهیز کنید که از اسمش معلومه بدرد نخوره.یه حزبی برید که چیزی براتون داشتن باشه وفردا ضربه نخورید.

  5. پاسخ باونکه نق میزنه دلار ۴۱۰۰ تومنی در میارین مگه خداوند متعال درقرآن نفرموده ان ارض الله الواسعه رزق وروزی دست کسی نیست حالا دبی کار کنه یا هرجایی دیگه من دبی کار نمیکنم ولی شما که چشمت دنبال درهم ۴۱۰۰ تومنیه چرا نمیری دبی کار کنی؟

  6. بروید فکری بحال مملکت و فکری به حال شهر تان بکنید و خودتان را با حزب و گروه وچب وراست مشغول نکنید
    اینها همه نشانه سیری و بی خیالی و عدم مشسکلات مردم است
    برو جانم برو…..

  7. برادر عزیز از دبی هیچ جا بنده عرض نکردم بوجود امدن یک حزب یا نمایندگی یک حزب مشکلات مردم را حل میکند.حتی در کلان شهرها با وجود احزاب قوی بازهم به معنای واقعی فعالیت مستقل و منسجمی ندارند(در ایران احزاب واقعی و مستقل به معنای واقعی کلمه وجود ندارد( پس ساده لوحیست فکر کنیم نماینده ی احزاب در گراش میتوانند شق القمر کنند.
    با اینحال بوجود امدن حزب میتواند شور و شعور سیاسی بوجود بیاورد و انتخابات را پرشورتر کند.حداقل از این نظر میتواند مفید باشد.
    اگر بحث درهم ۴۱۰۰ی شد چون این دوست عزیزمون از ترکش های مشکلات اقتصادی بصورت مستقیم نمی چشند که این گونه لزوم روابط اقتصادی و سیاسی را رد می کنند.یکی از مصیب های این مملکت نداشتن مراودات اقتصادی و سیاسی سالم است که کشور را از سرمایه گذاری خارجی،تکنولوژی روز،اموزش و مدیریت کارامد و اقتصاد پویا محروم کرده است.با حمایت از سیاست حصار کشی دور کشور نمیتوان به فکر اقتصاد قوی بود.کمی از کشورهای مستقل و قدرتمند مانند چین باید الگو گرفت که چگونه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با امریکا مقابله می کند و از طرفی بخاطر منفعت خود با ان مراودات اقتصادی دارد.
    کسانی که از وضعیت بد اقتصادی داخل کشور سود میبرند بهتر است با بصیرت بیشتری دلایل ساختار ضعیف اقتصادی که محدود به یک دوره ریاست جمهوری خاص نیست را پیدا کنند و ان موقع بیایند از استقلال کشور صحبت کنند.

  8. در پاسخ به دوست گراشی ۱ که فرمودن گرایش اصلاح جوانان امیدوارکننده ست؟ عجب…

    وجود گرایش های مختلف در گراش که در چارچوب نظام فعالیت میکند اتفاق بسیار خوبی است و موجب کاهش تندروی و جو اختناق در گراش می شود.انحصارطلبی هر جا باشد به ضرر است مخصوصا در دنیای سیاست.قرار نیست همه ی مردم پیرو یک حزب و تفکر باشند.کشوری که ادعای دموکراسی دارد باید وجود احزاب و گرایش های مختلف را بپذیرد همچنان که قانون اساسی ما این اجازه را داده است پس بهتر است کاسه ی داغ تر از اش نشویم و وجود گرایش های مختلف سیاسی را به رسمیت بشناسیم .

  9. احسنت به جرات و جسارت جوانان گراش که گراش را از حالت تک صدایی دارند نجات می دهند فعالیت سیاسی کردن در شهرستان گراش واقعا دل شیر میخواهد تا بیایی به خودت بجنبی یک برچسبهایی بهت میزنن که نمی دانی ازکجا خورده ای مواظب باشید یک عده ای با فعالیت حزب مخالفن چون دیگه نمی تواند ترکتازی کنند و دنبال زمین زدن آن هستند مقاومت نسل شجاع جوانان گراش راه روشن آینده را تصمین می کند اصلاحات مساوی با عقلانیت زنده باد اصلاحات و اصلاح طلبان گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top