هفت‌برکه – گریشنا: تا چند سال پیش، پارک رفتن در گراش چندان مرسوم نبود؛ اما از اواخر دهه هشتاد با برداشتن دیوار پارک‌‌ها و ساخت چندین پارک محله‌ای، پارک رفتن نیز به لیست سرگرمی‌های شهروندان اضافه شد.

در طی این مدت، هرساله پارکی افتتاح می‌شود و این مساله گاهی باعث فراموش شدن پارک‌های قدیمی‌تر شده است. نباید از گرمی هوا و بچه‌های شیطان گذشت، اما یکی از وظایف شهرداری نوسازی پارک‌ها و وسایل بازی آن‌ها است.

خبرنگاران گریشنا از وسایل بازی بوستان‌های مسکن مهر، دانشجو ، ملاصدرا، یاران، محبی، مسلمانی، ابوریحان، درمانگاه، آهو و بوستان شهر عکس گرفته‌اند. بسیاری از این وسایل بازی آسیب‌دیده و بلااستفاده شده است و حتی ممکن است برای کودکان خطرناک باشد. کف‌پوش محوطه‌های بازی نیز تقریبا به طور کامل خراب شده است و نیاز به تعویض دارد.

با در پیش بودن فصل تابستان، حضور در پارک‌ها زیادتر خواهد شد. پارک‌های محله‌ای محل تجمع خانواده‌هاست و بوستان‌هایی مانند پارک شهر، بوستان یاران و اکو پارک به جز گراشی‌ها میزبان افرادی از شهرهای همجوار نیز خواهد بود. 

در کنار این مساله، مشکل استاندارد نبودن وسایل بازی شهربازی نیز وجود دارد. رحیمی‌نژادان از اداره استاندارد در این مورد به گریشنا گفت: «ما در مورد غیر استاندارد بودن وسایل بازی چندین بار با شهرداری‌های منطقه مکاتبه کرده‌ایم و هشدار داده‌ایم اما توجه‌ای نکرده‌اند. البته در گراش تعویض مکرر شهرداران هم باعث شده است روند پیگیری‌ها مختل شود.»

Park 13