بستن

جوانان هلال احمر، پنجه در پنجه‌ی غول‌های مرحله آخر

هفت‌برکه – گریشنا: جوانان هلال‌احمر با چنگ‌ودندان خودشان را بالا کشیدند تا با ایستادن در رتبه‌ی دوم گروهشان و صعود به مرحله‌ی نیمه‌نهایی، همچنان برای ورود به لیگ برتر فوتبال رویاپردازی کنند.

به گزارش هفت‌برکه، تیم فوتبال جوانان هلال احمر گراش که در دوم مسابقات فوتبال جوانان کشور لیگ دسته یک کشور حضور داشت، امروز ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ توانست بعد از سه بازی سخت به دور نهایی مسابقات صعود کند. بازی سوم و نهایی این تیم در مقابل تیم قدرتمند مقاومت تهران بود که جوانان هلال احمر توانستند با متوقف کردن این تیم با نتیجه‌ی ۳ بر ۳، با چهار امتیاز به عنوان تیم دوم گروه به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند.

این تیم در گروه دو مسابقات با تیم‌های جوانان جندی شاپور دزفول؛ جوانان مقاومت تهران؛ و جوانان دخانیات گیلان همگروه بود. بازی‌ها به صورت مجتمعی در چهار روز در شهر دزفول برگزار شد. جوانان هلال احمر در بازی اول به دخانیات گیلان باختند؛ اما در بازی دوم جبران کردند و با برد مقابل تیم میزبان، جندی‌شاپور دزفول، شانسشان را افزایش دادند. تا در نهایت با یک مساوی پرگل در بازی سوم مقابل تیم مقاومت تهران، با چهار امتیاز به مرحله بعد صعود کنند.

مرحله‌ی نیمه‌نهایی نیز با حضور چهار تیم به صورت مجتمعی برگزار خواهد شد، تا در نهایت دو تیم به لیگ برتر جوانان کشور صعود کنند. از گروه دو، مقاومت تهران و هلال احمر گراش به این بازی‌ها رفته‌اند. از گروه یک مسابقات نیز دو غول فوتبالی سر برآورده‌اند: جوانان صنعت نفت آبادان و جوانان نساجی مازندران. زمان بازی‌های مرحله‌ی نیمه‌نهایی در اوایل اردیبهشت خواهد بود، اما شهر میزبان هنوز مشخص نشده است.

بازی سرنوشت‌ساز سوم

جوانان هلال احمر امروز ۲۵ فروردین ۹۷، روند برد تیم قدرتمند مقاومت تهران را متوقف کردند. آنها به کمتر از تساوی ۳-۳ برابر این تیم راضی نشدند، تا بتوانند به مرحله نیمه‌نهایی لیگ دسته اول جوانان کشور صعود کنند.

هلال احمر در ابتدای بازی غافلگیر شدند و در ۱۰ دقیقه‌ی اول، دو گل دریافت کردند. اما آنها یکی از سخت‌ترین کارها را در فوتبال انجام دادند: به بازی برگشتند و اجازه ندادند اسم و رسم تیم مقاومت تهران بر آنها غلبه کند. دقیقه‌ی ۱۳ بازی، آنها مزد تلاششان را با گلی که محسن محمدی به ثمر رساند گرفتند. آنها باز هم در دقیقه‌ی ۳۵ گل خوردند، تا نتیجه ۳ بر ۱ شود؛ اما باز هم دست از تلاش نکشیدند و در دقایق آخر نیمه‌ی اول به یک موقعیت عالی دست یافتند: بر روی ابراهیم کامیاب در محوطه جریمه خطا شد، و محسن محمدی دومین گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. جوانان با روحیه‌ی خوبی به رختکن رفتند. از آن سو در بازی همزمان، تیم جندی‌شاپور دزفول و دخانیات گیلان بدون گل مساوی بودند؛ و این به معنی حذف هلال احمر بود.

با شروع نیمه دوم، بازی درگیرانه و پرفشاری از سوی هر دو تیم شروع شد. حملات جوانان هلال احمر نتیجه‌های خوبی داشت. آنها در دقیقه‌ی ۷۵ بازی، چندمین کرنر را روی دروازه مقاومت ارسال کردند، و این بار محمدامین مرادپور با ضربه‌ی سر توپ را به تور مقاومت چسباند. بازی ۳ بر ۳ مساوی شد، و این نتیجه با هر زحمتی بود تا آخر حفظ شد.

در بازی همزمان، دزفولی‌ها دو گل به گیلانی‌ها زدند، تا از خودشان به عنوان میزبان اعاده حیثیت کرده باشند، اما با این نتیجه هم خودشان حذف شدند و هم گیلانی‌ها.

سیدعلی مجلسی، مربی تیم هلال احمر، درباره‌ی نحوه آمادگی تیم این بازی می‌گوید: «ما در بازی اول به خاطر بازی درگیرانه تیم گیلانی، چند مورد مصدومیت داشتیم. در بازی دوم هم به علت نداشتن بازیکن، مجبور شدیم چند مورد تعویض داشته باشیم و حتی از بازیکنان نوجوان استفاده کنیم. اما خوشبختانه با روحیه دادن به بازیکنان و انجام ریکاوری، توانستیم تیم را برای بازی سوم آماده کنیم. محسن محمدی هم به بازی‌ها برگشت.»

او مورد شرایط سخت برای تیم هلال احمر هم توضیح می‌دهد: «ما مظلوم‌ترین تیم بودیم و هیچکس انتظار نداشت تیم تاثیرگذاری باشیم. حتی نزدیک بود به ما ظلم کنند و بازی‌های آخر را به صورت همزمان برگزار نکنند. حتی نماینده فدراسیون به ما گفت شما امید ندارید و مقاومت شما را می‌برد، پس چرا اصرار می‌کنید؟! همین انگیزه‌ی مضاعفی برای بچه‌ها شد. به هر حال با پیگیری فراوان، موفق شدیم بازی‌ها را به صورت همزمان برگزار کنیم.»

مجلسی در مورد تیم مقاومت هم اظهار نظر می‌کند: «مقاومت تیم بسیار قدرتمندی بود و بچه‌های ما برای توقف این تیم کار بزرگی کردند. همینقدر بگویم که این تیم پنج بازیکن ملی‌پوش در اختیار دارد؛ مثلا محمد سرداری، هافبک تهاجمی این تیم، سابقه حضور در جام جهانی نوجوانان ٢٠١٧ در هند و گلزنی مقابل کاستاریکا را دارد. سرمربی تیم مقاومت نیز محمود انصاری است، که هم سلبقه مربیگری تیم ملی دانش‌آموزی را دارد و هم یکی از بهترین مربی‌های رده‌های پایه فوتبال است. تا حدی که او امسال از طرف فدراسیون فوتبال، نامزد بهترین مربی رده‌های پایه در آسیا شده است.» (خبر در سایت قطره)

مربی تیم هلال احمر در مورد ستایش مربیان و مسئولان بازی‌ها از این تیم نیز می‌گوید: «بعد از بازی، مربی تیم مقاومت به ما شخصا تبریک گفت. سرپرست تیم دزفول نیز با این که حذف شده بودند، به میان ما آمد و تبریک گفت و اظهار کرد ما افتخار می‌کنیم که میزبان تیم شما بوده‌ایم. البرز حاجی‌پور، داور لیگ برتری و ناظر داوری این بازی‌ها هم به تمام مردم گراش این موفقیت را تبریک گفت.»

 

بازی پرتنش دوم

جوانان هلال احمر روز جمعه، ۲۳ فروردین، گام دوم را محکم برداشتند و در یک بازی سخت مقابل تیم میزبان، جندی‌شاپور دزفول، با نتیجه‌ی ۱ بر صفر به پیروزی رسیدند. گل تیم هلال احمر را صادق صداقت در دقیقه‌ی ۱۱ بازی به ثمر رساند.

سیدعلی مجلسی، مربی تیم در گفتگو با گریشنا گفت: «بازی بسیار سختی بود. ما در مقابل تیم میزبان بازی می‌کردیم که در مرحله‌ی قبل، تیم اول گروه سه شده بود و جو ورزشگاه هم کاملا به نفع آنها بود. بازی در نیمه‌ی دوم ۵۵ دقیقه ادامه داشت! بازیکنان با چنگ‌ودندان پیروزی‌شان را حفظ کردند.» او در مورد وضعیت بازیکنان تیم هم گفت: «ما در این بازی، امیرحسین مظلومی‌پور و محسن محمدی، دو بازیکن اصلی‌مان که سابقه حضور در اردوی تیم ملی دارند، و همچنین محمدامین مرادپور، دفاع آخرمان، را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشتیم. آنقدر بازی‌ها با درگیری همراه است که چند تن از بازیکنانمان را نیز در اختیار نداشتیم و مجبور شدیم از سه بازیکن نوجوانان در ترکیب استفاده کنیم.»

در حاشیه این بازی، البرز حاجی‌پور، داور لیگ برتری و ناظر داوری این بازی‌ها، در گفتگو با حجت عابدی، سرپرست تیم هلال احمر، گفت: «زیبایی فوتبال را امروز در این بازی دیدیم. از دید من، با این بازی، تیم هلال احمر فارغ از هر نتیجه‌ای قهرمان است. تلاشی را که بچه‌های هلال احمر امروز نشان دادند، من حتی در لیگ برتر هم ندیده‌ام. این حتی باعث افتخار ماست که چنین سطحی، یک تیم از یک شهر کوچک بتواند میزبان بازی‌ها را شکست دهد.» او در مورد نکات فنی تیم هم اظهار نظر کرد: «هلال احمر تیم یک‌دل، یک‌دست و باپشتکاری بود. هرچند نقاط ضعفی هم وجود داشت که می‌تواند برطرف شود و در مراحل بعدی موفق‌تر باشند. من خودم تیم‌داری می‌کنم و می‌دانم این کار چقدر سخت است که تیمی در رده‌ی جوانان در این سطح شرکت کند و با این کیفیت خود را نشان دهد. به مدیریت تیم و کادر فنی تبریک می‌گویم.»

در بازی دیگر این روز، مقاومت تهران باز هم به پیروزی رسید. این تیم با نتیجه‌ی ۳ بر ۲ مقاومت گیلان را شکست داد و شش امتیازی شد و در صدر جدول امتیاز ایستاد.

بازی درگیرانه‌ی اول

جوانان هلال احمر گراش در اولین بازی‌شان در دزفول، روز پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷، نتیجه را به جوانان دخانیات گیلان واگذار کردند. این تیم که در دقیقه‌ی ۱۳ با گلزنی ابراهیم کامیاب پیش افتاده بود، در ادامه‌ی بازی دو گل دریافت کرد.

سیدعلی مجلسی، مربی این تیم در گفتگو با گریشنا، از درگیری‌ها و خشونت بازی گفت: «در این بازی سه بازیکن ما مصدوم شدند. در دقیقه‌ی دهم بازی، امیرحسین مظلومی، بازیکن ملی پوش ما، را زدند و مجبور شدیم تعویضش کنیم. متاسفانه تا آخر این بازی‌ها از حضور او محرومیم. بر روی محسن محمدی نیز در اوایل بازی خطا کردند، و تا انتها با درد بازی می‌کرد.»

در بازی دوم این روز، تیم قدرتمند جوانان مقاومت تهران توانست با نتیجه‌ی ۴ بر ۱ تیم جوانان جندی شاپور دزفول را شکست دهد.

چشم در چشم غول‌ها

حالا جوانان هلال احمر در بین غول‌های فوتبال ایران قرار گرفته‌اند: مقاومت تهران، صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران. این تیم باید اوایل اردیبهشت در مصاف با این تیم‌ها شایستگی‌اش را برای حضور در لیگ برتر جوانان ثابت کند.

سیدعلی مجلسی در مورد بازی‌های آینده می‌گوید: «ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که میزبانی این مسابقات را بگیریم. واقعا هم امیدواریم که این اتفاق بیفتد و شاهد حضور این تیم‌های قدر در گراش باشیم. این می‌تواند برای کل فوتبال شهر ما مفید باشد.»

مربی تیم هلال احمر این موفقیت را از لطف خدا و دعای خیر مردم می‌داند و به نمایندگی از طرف کادر فنی، از همه کسانی که در این راه کمک کرده‌اند تشکر می‌کند. او اظهار می‌کند: «من شرمنده‌ی همت و تلاش بازیکنان شدم. آنها با جان و دل بازی کردند و حق این بچه‌هاست که از طرف مسئولان شهر حمایت شوند. این یک نسل طلایی برای فوتبال پایه‌ی گراش است. ما حتی از بازیکنان نوجوان استفاده کردیم، که در آینده در کنار جوانان می‌توانند فوتبال شهر را متحول کنند.»

مربی هلال احمر از چند نفر به صورت ویژه تشکر می‌کند: «باید از آقای محسنی، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان گراش به خاطر حمایت‌هایش تشکر کنیم. این موفقیت حاصل همت و پشتکار حاج قاسم فرسوده، مدیر عامل باشگاه هلال احمر است. همچنین باید از جواد آذربادگان، مربی سابق این تیم، یاد کنیم که با پشتکار قوی این تیم را ساخت تا به اینجا برسد.»

تشکر از بازیکنان و همکارانش در کادر فنی تیم نیز بخش بدیهی صحبت مربی جوان هلال احمر است. تیم هلال احمر در این بازی‌ها از این بازیکنان سود می‌برد: محسن محمدی، ابراهیم کامیاب، حامد غفاری، منصور سروش، محمد علی کرباسی، عباس اسماعیلی، رامین فرجی، علیرضا حسن‌نژاد، مصطفی مرادی، سید یحیی مجلسی، رضا خدمتی، صادق صداقت، محمدرسول صدیقی، امیرحسین مظلومی، امیر اکبری، جواد غفاری، علی جعفری و امیرحسین شکاری. ابوالحسن غلامی سرمربی این تیم است. کادر فنی این تیم را نیز سید علی مجلسی و حسین گنجی تشکیل می‌دهند. حجت عابدی سرپرست تیم است. مجلسی از همراهی و کمک دکتر بهمن ثابت و عبدالرضا حسین‌پور و خلیل کهندلی نیز تشکر می‌کند.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top