بستن

چرا سفر وزیر بهداشت برای ارد سودی نداشت؟

هفت‌برکه – گریشنا: وزیر بهداشت روز پنجشنبه ۲۲ فروردین‌ماه به جنوب استان فارس سفر کرد. در یادداشتی که در کانال تلگرامی «ارد شهر من» منتشر شد، از این نکته گلایه شده است که او در سفر از خنج به اوز و گراش، از کنار شهر ارد نیز گذر کرده است، اما در این شهر حضور نیافته است.

حمید گراشی، مدیر کانال «ارد شهر من»: سفر اخیر وزیر بهداشت به شهرستان‌های خنج، گراش و لارستان پس از گذشت ۶ سال از عمر دولت تدبیر و امید، می‌توانست روزنه‌ی امیدی برای رفع مشکلات مردم نیازمند این منطقه باشد؛ سفری که با استقبال فراوان در رسانه‌های شهرهای لار، گراش، خنج و اوز آغاز شد. اما در عمل، سفر وزیر بهداشت با بی‌توجهی به مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهر ارد، دومین شهر شهرستان گراش، پایان یافت.

حضور یک وزیر در منطقه را باید به فال نیک گرفت، اما بی‌توجهی همه مسئولان (از دکتر جعفرپور، نماینده مردم در مجلس؛ تا اصغر فرودی، فرماندار گراش؛ تا نورافکن، بخشدار ارد و اعضای شورای شهر ارد) غیر قابل باور است. در حالی که در حوزه بهداشت و سلامت، شهر ارد با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند، عدم حضور آقای وزیر، امیدواری به حل مشکلات را کم‌رنگ‌تر از پیش کرد.

مشکلاتی که بخش ارد با آنها روبروست، بارها در رسانه‌ها و از زبان مسئولان اعلام شده است؛ مشکلاتی همچون کمبود پرسنل و راننده و شبانه‌روزی نبودن مرکز جامع سلامت با وجود داشتن بیمارستان جدید دولتی. با پیشرفت‌هایی که شهر گراش در حوزه درمان و بهداشت داشته است، کاملا طبیعی است که توقع مردم شهر ارد، که تنها شهر به غیر از مرکز شهرستان است، بالاتر برود. به راستی چگونه است که مرکز شهرستان دانشکده علوم پزشکی داشته باشد، اما شهر ارد برای داشتن ساده‌ترین امکانات بهداشتی و درمانی همیشه در مضیقه باشد؟

مهم‌ترین خواسته‌ی مردم ارد این است که چند پزشک توانمند به درمانگاه ارد اضافه شوند تا این درمانگاه واقعا شبانه‌روزی باشد، نه این که گاه هیچ پزشکی در آن حضور نداشته باشد. سمت‌های دیگر این درمانگاه همچون کارشناس بهداشت محیط، کارشناس تغذیه، کارشناس روانشناسی و کارشناس روان نیز همچنان خالی مانده است. آیا این واقعا خواسته‌ی زیادی است؟

وقتی مرکز جامع سلامت شهر ارد با این همه مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کند، آقای وزیر را از خنج به سمت اوز و گراش و لار می‌برند و به سادگی از کنار ارد رد می‌کنند. در صورتی که هم آقای جعفرپور و هم فرماندار شهرستان با این مشکلات آشنا هستند، و می‌توانستند در کنار افتتاح پروژه‌ها در گراش و لار، بازدیدی هم برای ایشان از مرکز جامع ارد در برنامه قرار می‌دادند. واقعا چه می‌شد اگر برای اولین بار یک وزیر هم به ارد سفر می‌کرد، مخصوصا اکنون که ارد شهر شده است؟

احمد منصوری، عضو شورای شهر ارد، نیز در گفتگو با کانال ارد شهر من، از آقای جعفرپور گلایه دارد و اظهار می‌کند در جریان هماهنگی‌ها و جلسات قبل از حضور وزیر نبوده است. این در حالی است که نزدیک به ۹۰ درصد مردم ارد در انتخابات مجلس گذشته به دکتر جعفرپور رای دادند، اما ایشان بعد از نماینده شدن، حتی اسم ارد هم یادشان نیست!

البته در این زمینه، نماینده‌ی دولت در ارد، یعنی بخشدار ارد، باید جلودار باشند و مهندس نورافکن نیز کوتاهی نمی‌کند. اما ناهماهنگی تا جایی بوده است که ظاهرا دعوت‌نامه از سوی فرماندار برای حضور رییس شورای شهر ارد در ساعت ۱۲ شب به دستش رسیده است! به گفته منصوری، رییس شورای شهر وظیفه دارد تمام دعوت‌ها، موضوع جلسات داخلی و هفتگی، تایید صورت‌جلسه‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها رو به بقیه‌ی اعضا انجام بدهد، اما خیلی دیر به آقای قاسمی خبر داده‌اند و فقط موفق شده‌اند همراه با  امام جمعه ارد، بخشدار، شهردار و آقای کرمی در جلسه حضور پیدا کنند.

آقایان و تمامی مسئولان، بدانید که پست‌ها تنها در زمانی الهی خواهند شد که برای رضای خلق و رفع درد محرومان باشد، نه جمع کردن رزومه برای خود. پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «الْخَلْقُ عِیَالُ اللَّهِ فَأَحَبُّ الْخَلْقِ عَلَی اللَّهِ مَنْ أَدْخَلَ عَلَی أَهْلِ بَیْتِ مُؤْمِنٍ سُرُوراً». «همه ما بندگان خداوند متعال هستیم و محبوب‌ترین افراد نزد پروردگار کسی است که سودش به بندگان خداوند برسد.»

6 نظر

  1. می دونید چرا برای ارد سودی نداشت چون برای گراش هم سودی نداشته.اون توی چن ساعت نمیتونه کاری کنه و باید از تهران و بطور قانونی پیگیری کرد.هر امتیازی نیاز به دوندگی و پیگیری دارد .

  2. برادر من مگر برای گراش سودی دارد که برای آرد داشته باشد سفر وزیر برای چند نفر خوب بود که می‌خواستند در عکس کنار وزیر باشند از این مدیریت چه توقعی دارید مگر مراکر جامع سلامت شهر گراش و یا خانه های بهداشت روستایی که مردم ساخته اند همین آقایان باصطلاح مدیر توانسته اند تجهیز یا راه اندازی کنند.

  3. نماینده مجلس لامرد یک ماه پیش اومد وزیر اطلاعت و وزیر نیرو و چندتا وزیر دیگه رو آورد لامرد واسه پیشرفت و ارتقا اون شهرستان حالا آقای جعفر پور هم اومده وزیر بهداشت رو آورده این منطقه که به لاریا بگه منم هستما فک نکید فلان و بهمان
    آخرای سال ۹۸ باز این آقایون به آرای ما نیاز دارن . هستیم در خدمتشون

  4. با سلام و احترام
    حضور وزرا و صاحبان تصمیم در هر منطقه ای حداقل موجب رفع برخی از مشکلات می شود. نکته مهم این است که مردم عزیز و شریف گراش بویژه خیرین بزرگوار واقعا با همت والای خود و سخاوت بی نظیر هرچند برای رضای پروردگارسهم زیادی در رفع مشکل جامعه مخصوصا در حوزه سلامت ایفا کرده اند. وهیچ چشم داشتی ندارند فقط ارتقا اداری و تشکیلاتی دانشکده به دانشگاه انهم با این همه امکانات و فضای فیزیکی که خیرین فراهم کرده اند به نظر درخواست معقول و منطقی ودر راستای توسعه بهداشت و درمان منطقعه خواهد بود .چون گراش علاوه بر تامین نیازهای درمانی خود نسبت به رفع مشکلات شهرهای دیگر هم اهتمام ورزیده و……اما رقابت های ناسالم بین دو شهرستان و نادیده گرفتن همت خیرین گراشی می طلبد که وکیل ملت بدون نگاه به زادگاه وظیفه وکالت در قبال موکلین ایفا نماید فارغ از مسایل مذکور از طرفی برابر اخبارایشان در خواست ارتقا دانشکده زادگاه خود به دانشکده را مطرح نموده که البته موجب خوشحالی است ارتقا ولی درخواست ارتقا داشکده گراش به نظر می رسد از جمیع جهات اولویت دارد و نکته مهم تر چرا در گراش عزیزان ومسُولین درخواست جدی و حتی حساسیت های منطقه را مبسوط بیان نکردند و شاید هم شده و یا به حکم تدبیر و……درپایان ارتقا دانشکده گراش قطع به یقین علاوه بر شهروندان گراشی همسایگان محترم هم منتفع خواهند شد

  5. دنیا دار تلافی خانه است هررذفتاری بات زیر دستت کردی همان رفتار باتو میکنند همان رفتار ظالمانه ای که درنادیده گرفتن ارد وحق ارد میکنیم لاردرحق ما ازسوی خدا میکند ازاین دست دادی از اون دست تحویل بگیر دست بالا دست هم هست !!!!!!!!!!

  6. سلام‌بر اردیهاوفداغیهاوکلّ‌‌مجموعه‌شهرستان‌.
    تاریخچه‌سفر‌دولتمردهاودولتزنان‌به‌گراش‌،را‌اگر‌بررسی‌کنین
    هیچکدام‌هیچ‌نفعی‌برای‌گراش‌ووابسته‌های‌گراش‌نداشته.
    فقط‌میان‌یک‌سری‌به‌به‌چه‌چه‌میکنن‌‌که‌خیّرین‌محترم‌به‌
    کارخیرشون‌ادامه‌بدهند،که‌نکنه‌یه‌وقت‌‌خدانکرده‌خیّرین‌
    از‌ادامه‌کارشون‌پشیمون‌بشن.همییییین.
    میگن‌ازماست‌که‌برماست‌.
    ولی‌ماچکاره‌ایم.متأسفانه‌از‌خیلیاست‌که‌برماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top