بستن

گراشی‌ها برای سیل‌زدگان خوزستان موکب می‌زنند

هفت‌برکه – گریشنا: در کنار جمع‌آوری ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی، موکب شباب‌المحسنین به مدت ده روز در مناطق سیل‌زده خوزستان حضور خواهد داشت.

اصغر فرودی، فرماندار گراش، در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان گراش گفت: «سیل لرستان و خوزستان باعث تخریب چندین شهر، خانه‌ها، دام‌ها و زمین‌های کشاورزی شد. دولت اقدامات لازم را انجام داده است اما کافی نیست و ما هم در گراش باید کمک‌های لازم را جمع کنیم.»

فرودی بر هماهنگی در دریافت کمک‌ها تاکید کرد و گفت: «در این چند روزه شاهد جمع آوری کمک‌های زیادی از سوی مردم بودیم و به زودی نیز تیم‌های کمک و امداد‌رسان اعزام خواهند شد. اما باید بگویم که شهرستان‌های دیگر در حوزه کمک رسانی از ما جلوتر هستند. کمک‌ها باید یک کاسه شود و سلیقه‌ای نباید کمک جمع کرد.»

شباب‌المحسنین در راه خوزستان

محمد اسدی در خصوص اعزام موکب به منطقه سیل‌زده خوزستان گفت: «ما کمک‌های لازم را برای اعزام موکب به مناطق سیل‌زده جمع آوری کرده‌ایم. تمامی کارهای اداری انجام شده است ولی تنها مشکلی که داریم به یک کامیون و مینی‌بوس برای اعزام و ارسال کمک‌ها نیاز داریم.» در جلسه ستاد مدیریت بحران، شهرداری گراش یک دستگاه کامیون؛ و اداره آموزش پرورش گراش یک دستگاه مینی‌بوس جهت اعزام موکب به خوزستان را در اختیار قرار داد.

مسئول موکب شباب‌المحسنین در مورد نحوه خدمات‌رسانی گفت: «ما برای ۱۰ روز و روزانه سه وعده غذا برای ۸۰۰ نفر کمک جمع‌آوری کرده‌ایم. اما خوب این کمک کافی نیست. گروه قرار است به خوزستان اعزام شوند. اگر کمک‌های بیشتری داشته باشیم می‌توانیم به مناطق دیگر هم اعزام شویم و موکب برپا کنیم. حتی هلال احمر و ارگان‌های دیگر که در حال جمع کردن کمک هستند می‌توانند مواد غذایی خود را به ما تحویل دهند تا در آنجا پخت انجام دهیم.»

عکس از آرشیو و مربوط به اربعین دو سال پیش است

محسنی:  ۳۰۰ میلیون تومان برای زلزله کمک شده است

غلامرضا محسنی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گراش، مجموع کمک‌های جمع‌آوری شده در گراش را تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد: «در شهرستان گراش کمک‌های خوبی برای سیل زدگان کشور جمع شده است و خیلی هم از شهرهای دیگر عقب نبوده‌ایم و البته این مبلغ تنها شامل کمک‌هایی هست که به شماره حساب ما ریخته‌اند و یا اجناسی که حضوری تحویل داده‌اند می‌شود. خیلی از مردم مستقیم به شماره حساب‌هایی که از رسانه ملی اعلام می‌شود واریز می‌کنند. تاکنون نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان به حساب جمعیت هلال احمر کشور واریز شده است. کمک‌های گراش مبلغ ۳۰۰ تومان با همکاری کمیته امداد شهرستان گراش، موسسات نیکوکاری، سپاه پاسداران گراش بوده است.»

روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی گراش نیز در گزارشی از ارسال سومین محموله کمک‌های مردمی به منطق سیل‌زده خبر داد: «این کمک‌ها شامل اقلام و لوازم ضروری و مورد نیاز شامل: بخاری گازسوز، فرش، پتو، البسه و پوشاک و مواد خوراکی به ارزش بیش از ۲۰ میلیون تومان بوده که توسط ستاد مردمی احسان و نیکوکاری گراش، شورای زکات روستای لب اشکن و مرکز نیکوکاری حضرت صاحب الزمان(عج) ارد جمع آوری شده است.»

شهابی، رییس کمیته امداد گراش، در مورد مجموع کمک‌های جمع‌آوری شده گفت: با احتساب دو محموله ارسالی قبلی و کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده، حجم کمک‌های مردم به کمیته امداد حضرت امام(ره) جهت سیل زدگان به مرز ۵۰ میلیون تومان رسید؛ ضمن اینکه مرکز نیکوکاری حضرت ولی عصر(عج) گراش به عنوان برترین مرکز نیکوکاری استان فارس نیز در هفته گذشته با اختصاص ۱۵۵ میلیون تومان، گامی مهم در جهت یاری‌رسانی به سیل‌زدگان کشور برداشت.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top