بستن

افتتاح خونه کدیم ۴ با گل و نسیم شعر گراشی

هفت‌برکه – گریشنا: «فقط یک افتتاحیه پرجمعیت و گرم می‌توانست خستگی آماده‌سازی خانه محسن‌زاده برای طرح خونه کدیم ۴ را از تن بچه‌ها در کند، که خدا را شکر این اتفاق افتاد.» این را مهندس غلامرضا آرمان‌مهر می‌گوید، در حالی که چراغ‌های خونه کدیم را یکی‌یکی خاموش می‌کنند تا به بازدیدکنندگانی که انگار ساعت ۱۱:۳۰ شب هم قصد خارج شدن ندارند، اعلام کنند زمان بازدید تمام است.

طبق یک قرار قدیمی، ساعت افتتاحیه‌ی خونه کدیم هیچوقت رُند نیست و هر سال با رقم آن سال تنظیم می‌شود. خونه کدیم ۴ نیز ساعت ۹ و ۷ دقیقه شب سوم فروردین ۱۳۹۸ با یک برنامه‌ی کوتاه و غیررسمی افتتاح شد. صدای موسیقی سنتی «کوال» در ورودی خانه محسن‌زاده در کنار خیابان، از نیم ساعت پیش مردم را به داخل خانه فرا می‌خواند. مسئولین، حامیان و مردم در حیاط خانه محسن‌زاده نشسته یا ایستاده بودند که نوای موسیقی و صدای جواد افشار که دوبیتی «تک تار کلی ده من کبابن» سروده‌ی صادق رحمانی را می‌خواند نظرشان را به جلوی ایوان جلب کرد. این شعر آنقدر آشناست که جمع با همخوانی و دست زدن، گروه موسیقی را همراهی کردند. بعد از این کلیپ کوتاهی برای معرفی طرح خونه کدیم و بازخوانی اتفاقاتی که در سه خونه کدیم قبلی افتاده بود پخش شد.

در نهایت نیز سه مدیر خونه کدیم، کمیل باقرپور، مدیر اجرایی و مالی؛ نازنین قزلی، مدیر داخلی؛ و حسین ناصری، مدیر ارتباطات و ویژه‌برنامه‌ها، هر کدام به مدت دو دقیقه صحبت کردند و خوش‌آمد گفتند. باقرپور از روند آمادگی و حامیان گفت. قزلی بخش‌های گذر و گذران زندگی را معرفی کرد. ناصری نیز به همگرایی اجتماعی و فرهنگی مردم منطقه به عنوان هدف اصلی ویژه‌برنامه‌ها اشاره کرد و گفت برای هر شب یک ویژه‌برنامه خواهیم داشت که در صفحه اینستاگرام انجمن ایکوموس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

یک مسابقه‌ی عکاسی هم برای خونه کدیم ۴ طراحی شده است. بازدیدکنندگان باید از زمان افتتاح تا آخر مراسم اختتامیه، عکس‌هایشان را از خونه کدیم با هشتگ #خونه_کدیم و یا khonakadim#  در صفحه اینستاگرامشان منتشر کنند. به پنج عکس برگزیده از نگاه داوران جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

درهای خونه کدیم تا دوازدهم فروردین، صبح و عصر و شب به روی بازدیدکنندگان باز است.

خبرهای دیگر درباره خونه کدیم ۴:

گزارش تصویری: آب‌وجارو برای بهار در خونه کدیم

گذر و گذران زندگی در خونه کدیم ۴

خونه کدیم ۴ روح زندگی را در خانه محسن‌زاده می‌دمد

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top