بستن

پایان خوش سال ۹۷ با نمایشگاه خوشنویسی

هفت‌برکه – گریشنا: نمایشگاه خوشنویسی خلوت دل یکی از آخرین برنامه‌های فرهنگی سال ۱۳۹۷ در نگارخانه فرهنگ برگزار می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه نمایشگاه آثار خوشنویسی اساتید و هنرجویان انجمن خوشنویسی گراش ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۷ با حضور امام جمعه و فرماندار گراش آغاز شد. در این نمایشگاه چهل اثر خوشنویسی به مدت ۶ روز در نگارخانه فرهنگ گراش به نمایش در می‌آید.

نمایشگاه صبح ۱۹ اسفند با شعرخوانی اصغر فرودی فرماندار گراش و قرآن‌خوانی بخشایش‌پور امام جمعه گراش آغاز شد. فریبا صالحی عضو شورای شهر اوز نیز دیگر مهمان این برنامه بود. فرماندار و امام جمعه گراش در کنار یکدیگر از تمامی تابلوهای این نمایشگاه بازدید کردند.

این دومین نمایشگاه در نگارخانه فرهنگ گراش است. توکلی مدیر خانه فرهنگ گراش گفت: «هدف این نمایشگاه احیای هنرهایی است که از قبل دایر بوده است. با همت دوستان انجمن خوشنویسی و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با وجود نزدیک شدن به نوروز آثار جمع‌آوری و نمایشگاه برگزار شد.»

توکلی در معرفی آثار این نمایشگاه گفت: «بیشتر کارهای نستعلیق و شکسته نستعلیق است و در کنار کارهای تلفیقی نقاشی خط، تذهیب و نقاشی خط هم در نمایشگاه قرار دارد.»

جواد اکبری رییس انجمن خوشنویسی گراش در مورد سابقه انجمن خوشنویسان گراش گفت: «انجمن خوشنویسان گراش به طور رسمی از سال ۱۳۸۶ با حضور اساتیدی از جمله استاد واشقانی و جنگانی از تهران و شیراز افتتاح شد. در این مدت سالانه سه بار همزمان با کل کشور آزمون‌ها خوشنویسی برگزار می‌شود.»

جواد اکبری در معرفی اعضای انجمن خوشنویسی گراش گفت: «استاد محمد تمیز و  استاد علی قنبر پور دارای درجه فوق ممتاز هستند. شش نفر شامل خانم‌ها زهرا خوشابی زاده، رقیه اسماعیلی، اسما حسن شمس، لیلا درویشی، نرگس دانشور و محمد جواد اکبری دارای مدرک ممتاز هستند. گروهی دیگر از افراد هم هنرجویان دوره ممتاز هستند که در یک یا دو خط قبول شده‌اند ولی مدرک ممتاز آن‌ها کامل نیست مهدی محمد زاده، سید عبدالله موسوی، محمد هنرمند، جواد فردوسی، محمد جعفر اسدی، زینب کوزلی، راضیه فتح پور ، صغری کشاورز، محمدحسن طاهری، سپهر کاظمیان، حمید رضا افشار، محمد علی افشار، حسن حسین زاده، مریم پورغفور، زهرا داوری‌فرد، محمد صادق امینی، ابراهیم رامیارپور، غلامرضا عباسی، هاجر کهندلی، مریم عظیمی از جمله هنرجویان ممتاز انجمن خوشنویسی گراش هستند.»

در نمایشگاه خلوت دل آثار اساتید خوشنویسی گراش در کنار هنرجویان دوره ممتاز به نمایش در آمده است. نگارخانه فرهنگ در بلوار سرداران و در ساختمان سینما فرهنگ گراش قرار دارد. این نمایشگاه از تاریخ ۱۹ تا ۲۴ اسفند در دو نوبت صبح از ۹ تا ۱۲ و بعد از ظهر ۱۷ تا ۲۰ برای بازدید باز است.

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. اینکه فرماندار محترم و نمونه گراش در کلیه برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهر حضوری فعال دارند و اتفاقا به برگزارکنندگان هم به جهت سخنرانی که انجام می دهند کمک شایانی میکنند خیلی خوبه؛ ولی لطفا بفرمایند که چه کمکی در جهت برگزاری این برنامه ها به متولیان عرصه فرهنگ در شهر تا کنون صورت گرفته!؟

  2. با‌تشکر‌از‌آقای‌آئینه‌افروز‌که‌این‌مکان‌را‌‌تعمیر‌وروبراه
    وبرای‌نگارخانه‌راه‌اندازی‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top