بستن

محمد زارع روشندل گراشی به دنبال معلم است

محمد زارع روشندل گراشی به خاطر نداشتن معلم مجبور به ترک تحصیل شد. او قرار بود در مدرسه سیدالشهدا درس بخواند اما پیگیری او برای یافتن یک معلم بی‌نتیجه مانده است. مادر محمد می‌گوید: آقای حیدری در اداره آموزش و پرورش گفتند بروید هر مدرسه‌ای که به دلخواه خودتان است ثبت نام کنید و ما هم رفتیم پرونده محمد را از مدرسه عالیان گرفتیم و بردیم مدرسه سید الشهداء و بعد از ثبت نام که کرده بودیم آقای مهرابی بعد از چند روز گفتند وقت معلمان پر است فعلا صبر کنید تا ببینیم دبیری پیدا می‌کنیم یا نه. تا الان خبری نشده است.قبلا که لار مشغول به تحصیل بود. خیلی پیگیر درس و تحصیلش بودند.»

محمد زارع از کلاس چهارم و پنچم برای ادامه تحصیل به گراش آمده است ابتدایی در مدرسه شهید بهزادی و از اول تا سوم راهنمایی مدرسه عالیان بوده است این چند سال هشت سال خانم روشن‌پور معلم رابطش بوده است .

محمد نیاز به معلم خاصی به نام معلم رابط دارد که با خط بریل آشنایی داشته باشد و مادر محمد  از مسئولین فرمانداری و آموزش و پرورش می‌خواهد که کاری برای او انجام دهند و معلمی پیدا کنند تا با  محمد سه الی چهار ساعت در روز کار کنند. مادرش می‌گوید از نظر هزینه مشکلی نداریم و خودمان پرداخت می‌کنیم تا حالا نیازی هم نبوده از بهزیستی کمک هزینه بگیریم.

در این سال‌ها خانواده خیلی برای تحصیل محمد پیگیر بوده‌اند: «خودم عضو هیات امنا بهزیستی هستم سه شنبه هر هفته جلسه می‌گیریم الان چند ماهی است که نرفتم و آقای بال افکن رئیس اداره بهزیستی خیلی برایمان تلاش می کند. .لی انگار کسی جوابگو سئوالات ما نیست تا کمکی شود از طرف بهزیستی . الان محمد ۲۰ سال‌اش است قرار بوده تحت بیمه بهزیستی باشد. هنوز نتوانستند دفترچه بیمه تهیه کنند قبلا به ما گفتند تا ۱۸سالش شود این کار را انجام می‌دهیم. می‌گویند باید کسی فوت کند تا بتوانند جایگیزین کنند.»

محمد زارع اکنون که راه‌اش برای تحصیل بسته شده بیکار ننشسته است. این روزها او در سوپرمارکت محل‌شان تلفن‌ها را جواب می‌دهد. محمد جهاندیده خبرنگار ما به مناسبت روی عصای سفید به دیدن او رفته است تا از مشکلات‌اش برای درس خواندن بنویسید.

عکاس پایگاه خبری هفت‌برکه گراش

1 نظر

  1. با سلام از اینکه ایشان تا کنون نتوانستند معلمی انتخاب کنند بسیار متاسف شدم در صورتی که ایشان صلاح بدانند دبیرستان شبانه روزی حضرت ولیعصر با همکاری دانش اموزان خوابگاهی که اکثرا دانش اموزان ممتاز منطقه هستند حاضر به حل مشکل ایشان در حد بضاعتمان می باشیم- با تشکر حسن نژاد مدیر دبیرستان

نظرات غیر فعال

1 نظر
scroll to top