بستن

۵۲ کیلو نایلون برای جلوگیری از خسارت شدیدتر باران

هفت برکه (گریشنا): بارش باران که جان تازه‌ای به زمین‌های تشنه داد، دردسرها و خسارت‌هایی را هم به دنبال داشت. 

به گزارش هفت برکه: قبل از نشان دادن چهره‌ی عبوس باران خبر خوب این است که میانگین بارش در سامانه‌ی بارشی که گذشت در کل شهرستان ۱۵۸ میلی‌متر بود. اما با پیش‌بینی ورود سامانه‌ی بارشی جدید از شنبه‌ی پیش رو هنوز فرصت است که این میانگین افزایش یابد. و این یعنی در انتظار یک بهار زیبا و سرسبز  باشیم.

با توجه به نبودن ایستگاه هواشناسی در شهرستان گراش آمار رسمی بارندگی از طرف جهاد کشاورزی اعلام می‌شود. دستگاه‌های باران‌سنج جهاد کشاورزی میزان بارندگی در روزهای ۲۱ تا ۲۳ بهمن را به این صورت ثبت کرده‌اند. در شهر گراش میزان بارش سه روز؛ ۶۹ میلی‌متر و مجموع بارش از مهرماه امسال ؛ ۱۶۲ میلی‌متر بوده است. در ارد میزان بارش سه روز؛ ۶۳ میلی‌متر و مجموع بارش از مهرماه امسال؛ ۱۵۵ میلی‌متر گزارش شده است. میزان بارش سه روزدر فداغ؛ ۵۶ میلی‌متر و ۱۵۶.۵ میلی‌متر مجموع بارش از مهرماه امسال در این شهر است.

البته باران‌سنج انجم هوای جنوب مقدارهای بیشتری را نشان می‌دهد. بر اساس آمار این انجمن در این سه روز ۹۰.۵ میلی‌متر باران بارید و مجموع بارش از مهرماه امسال به ۲۰۲.۵ میلی‌متر رسیده است.

اما این باران شدید خساراتی نیز داشت. حیدری، مسئول امور امداد و نجات جمعیت هلال احمر گراش آماری از میزان خسارت باران در ۲۲ و ۲۳ بهمن ماه می‌دهد و می‌گوید:«در طول این دو روز ۷ مورد آبگرفتگی منازل و اماکن گزارش شده است، یک مورد رهاسازی خوردو داشتیم و ۵۲ کیلوگرم نایلون پوششی در منازلی که استاندارد نبود، توزیع شده است. یک مورد هم خرابی منزل مسکونی در حال ساخت داشته‌ایم که منجر به خسارت مالی شده و خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.»

او در مورد نیروهای مشارکت کننده در امداد می‌گوید:«شش نیروی امدادی جمعیت هلال احمر گراش، چهار نیروی پرسنل همراه با دو دستگاه خودرو و دو پمپ آب در طول این مدت مشغول خدمات‌رسانی به مردم بوده‌اند. البته در مواردی از آب‌گرفتگی منازل یک خودرو از شهرداری و نیروهای بسیج مشارکت داشته‌اند.»

باران اخیر همچنین نشان داد حال و روز خانه‌های پاقلعه و منطقه‌های قدیمی شهر نسبت به گذشته هنوز هم روبه راه نیست و بحران سقف‌ها و دیوارهای سست هنوز هم می‌تواند بارش باران را به خاطر‌ه‌ای تلخ مبدل کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین بخشایش‌پور امام جمعه گراش ۲۲ بهمن با همراهی نیروهای امدادی از محله پاقلعه و خسارت‌های آن بازدید کرد.

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

  1. البته بعد از هزار بار التماس به ارگان های دولتی و هلال احمر ۵۲ کیلو نایلون فقط توی روستاها توزیع شد و در خود شهر گراش برای افراد بی بضاعت هیچ نایلونی توزیع نشد و نیروهای مردمی و خیرین و پایگاه های بسیج بیش از ۴۰۰ کیلو نایلون توی خود شهر گراش توزیع کردن که بهتر بود برای تکمیل گزارش همه جوانب در نظر گرفته میشد و فقط گزارشات ادارات نوشته نمیشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top