هفت‌برکه – گریشنا: ساکنان کوچه‌ی ۱۳ محله‌ی بیدله با بارش باران دلهره می‌گیرند. یکی از این اهالی، عکس‌هایی را از دریاچه‌ای که با بارندگی‌ها در این کوچه تشکیل می‌شود برای گریشنا فرستاده و نوشته است:

«چه خوب است که به هنگام بارندگی بدون هیچ دلهره‌ای به تماشای باران بنشینیم و از رحمت الهی لذت ببریم. بدون ترس از این که کوچه‌مان دچار آب‌گرفتگی می‌شود. بدون ترس از این که پشت منزلمان دریاچه‌ای از آب باران جمع می‌شود و منزلمان را به مخاطره می‌اندازد. ای کاش این دلهره‌ها و نابسامانی‌ها تبدیل به امنیت خاطر شود و ذهنمان را به خود مشغول نکند.

«این تصاویر گواه دغدغه‌ی ماست: بارندگی اخیر باعث شده کوچه‌ی ما، کوچه‌ی شماره ۱۳ در محله بیدله، به این دریاچه‌ تبدیل شود. دو عامل موجب این مساله شده است که باید برای رفع آنها اقدام کرد: ۱) بعد از این که سطح خیابان اصلی (خیابان شهدای بیدله) آسفالت شد، برآمدگی و برجستگی‌هایی به وجود آمد و باعث گودی کوچه شد. ۲) تردد وسایل نقلیه سنگین برای آوردن مصالح ساختمانی برای ساختمان‌سازی مجاور کوچه، موجب نشست بیشتر کوچه و عمیق‌تر شدن گودی شده است. این دو عامل باعث انباشت آب در هنگام بارندگی و غیره می‌شود و مشکلات زیادی را برای اهالی به وجود آورده است.

«از مسئولین ذی‌ربط تقاضا داریم با توجه به مراجعات مکرری که شده است، از زیباسازی‌های در معرض دید بکاهند و بودجه‌ای برای مرمت کوچه‌پس‌کوچه‌ها مخصوصا در محله‌ی پرجمعیت بیدله اختصاص دهند تا مشکلات عمده‌ی اهالی این محله رفع شود.»

Beidaleh13 Beidaleh13 1