بستن

زیبا و رنگ‌رنگ: آشتی دانش‌آموزان با هنرهای سنتی

هفت برکه (گریشنا): با برگزاری جشنواره مهر وطن در مهد کودک شکوفه‌ها دانش‌آموزان با فرهنگ و هنرهای سنتی گراش آشنا شدند. 

به گزارش هفت برکه: این جشنواره چهارشنبه، هفدهم بهمن ماه برگزار شد. راضیه غلامی، یکی از مربیان این پیش دبستانی در مورد برگزاری این جشنواره گفت:«بر اساس بخش‌نامه‌ای که از آموزش و پرورش برای ما رسیده بود مسئولین مقاطع پیش دبستانی و دبستان برای آشنایی دانش‌آموزان با هنرهای سنتی و فرهنگ و آداب و رسوم قدیم موظف به برگزاری جشنواره‌ای با عنوان مهر وطن بودند. ما با کمک دانش‌آموزان و والدین آن‌ها این مراسم را برگزار کردیم.»

او در ادامه می‌گوید:«برپایی چادر و نمایشگاه آثار و هنرهای سنتی و صنایع دستی گراش، نمایشگاه غذا و شیرینی‌های محلی، پوشیدن لباس محلی دانش‌آموزان، اجرای سرود الله بده بارون از جمله برنامه‌های این جشنواره بود. در بخشی دیگر این جشنواره، عبدالله صلاحی، پژوهشگر گراشی سخنرانی کرد و از فرهنگ و آداب و رسوم گراش سخن گفت و مادران را تشویق کرد تا با فرزندان خود گراشی صحبت کنند. خانم پابرجا، مسئول آموزش مقطع پیش دبستانی آموزش و پرورش از مهمانان ویژه این برنامه بود.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. خیلی زیبا و دل نشینه. ان شالله بتوانیم هر چه بیشتر در زندگی خود استفاده بکنیم.
    استفاده از وسایل سنتی و طبیعی به دلیل استفاده از طبیعت ضد استرس هستند و برای روح و روان بسیار مفیده چون همه ش از روی حکمته.
    در نقطه مقابل هر چه به سمت مدرنیته میرویم متاسفانه به دلیل استفاده زیاد از مواد غیر طبیعی مانند پلاستیک، آلومینیوم و قطعات الکترونیکی با داشتن میدان های مغناطیسی که از خود ساطع می کنند برای بدن و روان انسان بسیار اثرات سو در دراز مدت میتوانند ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top