بستن

دولت در ارد مرکز جامع سلامت ساخت

هفت برکه(گریشنا): دو  میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم دانشکده علوم پزشکی گراش از پروژه‌های افتتاح شده در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.

به گزارش هفت برکه، صبح سه شنبه شانزدهم بهمن‌ماه ۹۷ در پنجمین روز از برنامه‌های دهه فجر بعد از افتتاح پارک غدیر در مسکن مهر، مسجد خیر ساز امیرالمومنین (ع) واقع در شبکه بهداشت، زمین چمن مصنوعی دانشکده علوم پزشکی گراش، مرکز جامع سلامت ارد و خانه بهداشت کنار زیارت با حضور لقمانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استان فارس، سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، علی اصغر حسنی، رئیس شورای شهر گراش و مسئولین دانشکده علوم پزشکی گراش و مسئولین شهرستان افتتاح شد.

افتتاح مرکز جامع سلامت ارد

مرکز جامع سلامت بخش ارد با زیربنای ۷۶۰ متر مربع با مجمع اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون با همکاری شرکت نفت و دانشکده علوم پزشکی گراش ساخته شده است. ۸۰۰ میلیون تومان این اعتبار از محل اعتبارات دولتی و ۵۰۰ میلیون تومان آن از محل اعتبارات شرکت نفت تامین شده است.

این مرکز شامل بخش‌های بهداشتی پایگاه سلامت خانواده، سلامت روان، بیماری‌های واگیر، آزمایشگاه، دندانپزشکی و واحد های درمانی شامل دو مطب پزشک، بستری آقایان و زنان، cpr می‌باشد.

فرودی: این درمانگاه باید شبانه روزی شود

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان ضمن تشکر از دکتر جعفرپور، نماینده سه شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: « در نظام مقدس جمهور اسلامی یکی از سیاست‌هایی که دنبال کردیم سیاست توسعه متوازن بوده است که به همه نقاط شهرستان رسیدگی شود. در دهه فجر در بخش ارد بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی شده است که آینده بسیار امید بخشی را رقم خواهد زد. یکی از خواسته‌های مردم و مسئولین چه در مرکز شهرستان و چه در بخش این است که این درمانگاه تبدیل به شبانه روزی شود. مجوز شبانه روزی شدن این مجموعه سال پیش از وزارتخانه گرفته‌ایم که قبلا تا ساعت ۲ بود و الان تا ساعت ۱۲ شب است که امیدواریم هر چه سریعتر به سمت شبانه روزی شدن برود.»

لقمانی: برای شبانه روزی شدن پیگیری می‌کنیم

لقمانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استان فارس در پاسخ به درخواست فرماندار گراش برای شبانه روزی شدن مرکز درمان ارد گفت: «در اثر تلاش شما مردم و مسئولین بخش ارد به شهر تبدیل شد و شهرداری در آن مستقر شده است، امروز هم با کمک وزرات بهداشت و درمان و دانشکده علوم پزشکی یک درمانگاه با کیفیت در شان مردم عزیز این منطقه ساخته شده است. طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید یکی از طرح‌های به یادگار ماندنی تاریخ سلامت کشور است که هزینه‌های زیادی و یارانه‌های متعددی برای تامین شده است. درخواست شما برای شبانه روزی شدن معقول و منطقی و درست استو مطمئن باشید وقتی دولت مجموعه‌ای با این کیفیت تدارک دیده است حتما برای شبانه روزی شدن آن هم اقدام خواهد کرد. بیش از ۲۲ پرسنل در این مرکز در حال خدمت هستند ما هم پیگیری می‌کنیم تا هر چه سریعتر به صورت شبانه روزی درآید.»

 

فرودی: ساخت مسجد در گراش دیگر کافیست

مسجد علی ابن ابیطالب(ع) واقع در درمانگاه سلامت دانشکده علوم پزشکی گراش با زیربنای ۲۵۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۹۲۰ میلیون تومان به همت حاج علی اکبر فروزش از خیرین گراش افتتاح شد.

اصغر فرودی، فرماندار گراش ضمن تشکر از بانیان خیر این پروژه افزود: «از همه خیرین که برای گراش و در راستای کار خیر و پیشرفت گراش تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم. من پیشنهاد دارم که این مسجد باید دری هم داشته باشد که مردم هم استفاد کنند، اگر برای بخش دولتی و کارکنان درمانگاه است رونق نخواهد گرفت. به عنوان یک مطلع و کارشناس در همین مراسم عرض می‌کنم که ساخت مسجد دیگر کافی است و رسما این خبر را اعلام می‌کنم، باید به کارها و نیازهای دیگری که شهرستان دارد روی بیاوریم، امروز و فردا قریب ۲ ملیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پروژه مربوط به دانشکده علوم پزشکی و حوزه سلامت شهرستان  افتتاح خواهد شد و بالغ بر ۷ میلیارد تومان پروژه هم با مشکارکت دولت و خیرین مرتب با حوزه سلامت و نظام پزشکی در اسفندماه با حضور وزیر افتتاح خواهد شد.»

در این مراسم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و صرف نهار از خیر این پروژه، نماینده خیر و پیمانکار از طرف دانشکده علوم پزشکی تجلیل شد.

چمن مصنوعی برای دانشجویان

زمین چمن دانشکده علوم پزشکی گراش در زمینی به مساحت ۲۶۰۰ متر مربع و با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان از بودجه دانشکده ساخته شد.

دکتر گلستان، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش در خصوص ضرورت احداث این زمین چمن گفت: « این زمین چمن درخواست دانشجویان دانشکده بود که تقاضا داشتند زمین چمنی هم در کنار سالن ورزشی داشته باشند که این اتفاق افتاد و توانستیم برای استفاده دانشجویان و پرسنل این زمین چمن را افتتاح کنیم. هر چه برای ورزش هزینه کنیم سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و هر چه بتوانیم وقت دانشجویان را در سالن‌های ورزشی و زمین پر کنیم از خیلی از آسیب‌ها جلوگیری کرده‌ایم بر همین اساس پروژه بعدی ما که اگر خیری پیدا کنیم یا بودجه‌ای جذب کنیم ساخت یک سالن ورزشی چند منظوره است.»

خانه بهداشت کنار زیارت افتتاح شد.

صبح امروز چهارشنبه هفدهم بهمن ماه ۹۷ در ششمین روز از برنامه‌های دهه فجر خانه بهداشت کنار زیارت یکی از چهار خانه بهداشت روستایی به عنوان اولین پروژه امروز و آخرین پروژه دانشکده علوم پزشکی در دهه فجر افتتاح شد.

دکتر مهدی محسن‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشکده علوم پزشکی گراش با اشاره به اینکه سه خانه بهداشت دیگر در دست ساخت است گفت: «چهار خانه بهداشت یکی در کنار زیارت و سه مرود در بخش مرکزی با کمک موسسه خیریه عینیبیه گراش که خیر بزرگوار حاج علی اکبر فروش و حاج کریم جعفری زحمت کشیدند ساخته شده است که امروز اولین خانه بهداشت در روستای کنارزیارت افتتاح شد. این مرکز تحت پوشش خانه بهداشت محمد رسوال اله گراش با هدف پوشش خانه‌های اطراف از نظر بهداشت و سلامت ساخته شده است. سه خانه بهداشت دیگر هم به اتمام رسیده است اما مشکل تامین نیرو دارد اگر نیرو تامین شود به زودی آن‌ها را هم افتتاح می‌کنیم.»

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشکده علوم پزشکی گراش در ادامه افزود: «این مرکز ۷۵ متر زیربنای دارد که در مجموع ۱۸۸ میلیون تومان اعتبار این پروژه است. زمین آن از طرف اداره بنیاد مسکن و راه و شهرسازی بوده که ان شاالله به زودی اسناد آن هم آماده می‌شود. محل اعتبار این پروژه ۷۵ درصد دولتی و ۲۵ درصد از موسسه عنیبیه گراش بود.»

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش با اشاره به اینکه اولین کار برای یک روستا به رسمیت شناختن آن است گفت: «از مجموعه دانشکده علوم پزشکی که این پروژه را در مدت زمان بسیار خوبی مدیریت کردند تشکر دارم، زمانی که در شورای برنامه‌ریزی استان برای این چهار پروژه اعتبارات اختصاص می‌دادیم مطمئن نبودیم که به این زودی به نتیجه برسد و این باعث دلگرمی است، از خیرین بزرگوار این پروژه‌ها تشکر داریم که به تکمیل آن کمک می‌کنند، روستای کنارزیارت در ابتدا روستا نبود عده‌ای از اهالی زمین‌های دولتی را تصرف کرده بودند و به امرار معاش و دامداری می‌پرداختند و آن چیزی که وظیفه ما بود آمدیم و این روستا را رسمیت بخشیدیم که اولین کار برای یک آبادی همین است و بعد از رسمیت بعد از آن کد آبادی و به تبع آن طرح هادی آماده و رسما تبدیل به روستا شد.»

فرماندار شهرستان در پایان افزود: «ما چند پروژه دیگر برای کنار زیارت در دست کار داریم که اولین مورد جاده دسترسی است که جاده چک چک به زودی ۲ کیلومتر آن افتتاح خواهد شد و تا نزدیک این روستا خواهد آمد و جاده دیگری که تا ورودی روستا خواهد آمد. طرح بهسازی و اجرای طرح هادی که بنیاد مسکن در حال انجام است. مسجد برای این روستا بسیار لازم است که خیرین بزرگوار در حال ساخت هستند. آب برای این روستا بسیار ضروری است که به شدت دنبال آن هستیم و امیدواریم هر چه زودتر مشکل آب این روستا انجام شود. انتظار هست این مرکز بهداشت سه روستای در مسیر را هم پوشش دهد تا مشکلات بهداشتی نداشته باشیم.»

 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

5 نظر

  1. خیرین و نیکوکاران گراش همیشه در صف مقدم آبادانی گراش بوده اند و ایکاش مدیریت خوب و قوی داشتیم که می‌توانستند از این پتانسیل استفاده کنند اینهمه خیرین به بیمارستان کمک کرده اند بیشتر هزینه های بیمارستان مرحوم شیخ احمد انصاری در زمان حیاتش داده است ولی افسوس که با مدیریت بسیار ضعیف بیمارستان روزبروز سرویس دهی ضعیفتر و نارضایتی مراجعین بیشتر می‌شود خیر پول داده هزینه کرده است مثل تعداد زیادی خانه بهداشت و درمانگاه سعادت ولی هنوز مسولین علوم پزشکی نتوانسته اند نیرو را تامین کنند تو را خدا بعضی از آقایان برای رضای خدا استعفا کنند و بروند و نیروهای شایشته تری جایگزین شود

  2. از جناب اقای دکتر جعفرپور بابت تامین بودجه این مرکز از درامد نفت تشکر میکنم ارزوی موفقیت و توفیق برایش دارم

  3. البته دکتر گلستان در مورد زمین چمن صحبت نکردن بلکه دکتر محسن زاده معاون توسعه صحبت کردن
    لطفاً اصلاح بفرمایید

  4. البته ساخت مسجد دارای ثواب زیادی هست ولی امروز در شهرستان خنج برای پیشرفت اقتصادی و پیشرفت شهرشان خیرین در حال ساخت جاده خنج به سمت جهرم هستند که از بن بست خارج شوند و ۸۰دقیفه تقلیل مسافت و فاصله به ۷۰دقیقه به جهرم می رسد و اگر گر اش برای ساخت جاده هزینه کند دولت هم در این کار همکاری می کند .الان ساخت تونل صحرای باغ باعث می شود دری از ترقی و پیشرفت برای گراشی ها باز شود و باعث تردد و نزدیک تر جاده می شود.جاده چک چک هم نیاز به حمایت مردم دارد.

  5. سلام وتبریک ایام خجسته فجر وتشکراز افتتاح ساختمان با هزینه بالغ بریک میلیارد ودویست میلیونی دولتی جهت راه اندازی درمانگاه شبانه روزی در ارد که برغم اخذ مجوز ازبیش ازیک سال قبل وبه اتمام رسیدن ساختمان طرح هنوز مسیولین سلامت شهرستان اندر خم اجرایی کردن آن هستند وبرای عقب نماندن از قافله افتتاح ها در دهه فجر باتدبیر خویش وشاید تمکین در برابر شعار توسعه متوازنی که کلید واژه سخنرانیهای نماینده عالی دولت تدبیر به وفور است به این اقدام فخورانه در دهه مبارک فجر برای جلب رضایت مردم با تعطیل کردن خانه بهداشت شماره ۲ ومرکزبهداشتی درمانی فعال جنب همین ساختمان به شیوه ای غیر متعارف با عنوان اینکه ارد به شهر ارتقا یافنه اقدام کرده اند درحالیکه این اقدام شبکه ودانشکده به جای انبساط وتوسعه سلامت در ارد مر سیاست انقباض در بخش ارد است وجز بلندتر شدن دیوار بی اعتمادی شهروندان اردی نتیجه ای در برندارد
    وحداقل کاری که دوستان عرصه سلامت شهرستان باید انجام می دادند اینکه خانه بهداشت شماره ۲ ارد را می بایست ارتقا داده ونه تعطیل نمایند ومرکز درمانی پررونق جنب ساختمان جدید را به مرکز ضمیمه تغییر وضعیت میدادند که هیچکدام نشده نمونه این ادعا پس ازارتقا بنارویه به شهر است که همین اقدام قانونی عملیاتی شده لذا انتظار تجدید نظراز مسیولین محترم عرصه سلامت را داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top