بستن

گزارش تصویری ۲: تجلیل از چهره‌های ماندگار در روز گراش

هفت‌برکه – گریشنا: در روز گراش، ۱۱ بهمن ۱۳۹۷، در مراسمی از ده چهره‌ی ماندگار شهر گراش تجلیل شد (گزارش مراسم در گریشنا). عکس‌های مجید افشار را از این مراسم ببینید.

دومین آیین تجلیل از چهره‌های ماندگار گراش ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در سالن اجتماعات شیخ احمد انصاری برگزار شد.

پاک‌فطرت شهردار سابق شیراز یکی از مهمانان این برنامه با تشکر از دعوت شهردار و اعضای شورای شهر گراش گفت: «دکتر خداشناس یکی از مدیران بسیار توانمند شهرداری شیراز بودند که هم در رشته سازه و هم در رشته شهرسازی تخصص دارند و اگر کار خوبی در شیراز بود با کمک مدیرانی مثل ایشان بود و امیدوارم با کمک ایشان شاهد تحولات خوبی در گراش باشیم.»

شهردار پیشین شیراز گفت: «با این شهر گراش از نظر جمعیت یکی از شهرهایی است که خیلی جمعیت ندارد این شهر با داشتن مردانی بزرگ در کل کشور شناخته شده است. مجمع خیرین‌های مختلفی را در استان داریم افرادی گراشی در شیراز خیلی به ما کمک کردند. ما به راحتی می‌گوییم خیر، اما این را بدانید که جان دادن راحت‌تر از مال دادن است. وقتی خیرینی این چنین در این شهر داریم ای کاش چند تن از مدیران ارضد اقتصادی کشور از مردم این شهر بودند. کسی که می‌تواند در کشورهای دیگر می‌تواند از نظر اقتصادی می‌تواند موفق باشد در کشور خودش هم می‌تواند موفق باشد.»

در بخش تقدیرها از راننده برتر حکیمه نادرپور، راننده برتر سید حسن زیارتی، مریم زمانی برگزیده کنکور سراسری که فرزند کارمند شهرداری است و بانوان شورایار تقدیر شد.

در بخش تقدیر از خیرین از حاج رضا فدایی در ساخت پلیس راه، حاج زینل زینلی در تکمیل ساختمان دادگستری شهرستان، حسین باقرپور در احداث ایستگاه هواشناسی، منوچهر جعفریان در احداث سد دوم تنگ آب، حاج آهنعلی حسین‌شیری در تکمیل ساخت دفتر خبری، پژمان حمایت از برنامه‌های شورا، ابوالحسن غفاری شورایار نمونه و محمد حسن مهرابی تقدیر شد.

در این برنامه عنوان شهروند افتخاری گراش به دکتر محمدنبی محمدی اهدا شد. برنامه ساعت یک ربع به ۱۲ نیمه شب به پایان رسید.

عکس‌های حامد جوکار نیز در این گزارش تصویری منتشر شده است.

دبیر عکس پایگاه خبری هفت‌برکه دبیر انجمن فیلم و عکس گراش

11 نظر

  1. یعنی از بین جوانان و میان سالان فقط یکی دو نفر چهره ی ماندگار در شهر گراش داریم؟بنظرمیاد بهتره معیارهای انتخاب چهره های ماندگار از طرف برگزارکنندگان تشریح بشه و چهره های ماندگار واقعی انتخاب شوند.هر چند بزرگترها تاج سر ملت گراش و ونزوئلا هستن ولی خوب انتخاب جوانان باعث افزایش انگیزه و کارامدی می شود.

    و اینکه مثلا چهره ی علمی اقا جواد چطور و چگونه؟ایشان شخصیت حوزوی هستن نه دانشگاهی، بهتر بود یک شخصیت علمی و دانشگاهی هم انتخاب میشد.خلاصه اینکه میانگین سنی چهره های ماندگار خیلی بالاست و نیاز هس یه جوونگرایی ای صورت بگیره.

    ارادتمند
    خوان گوایدو -کاراکاس

  2. واقعا بعنوان یک گراشی از داشتن این همه چهره ماندگار مبتکر‌ مخترع دانشمند هنرمند و مدال آور بین الملی وزیر افتخار می کنم و آفرین بر آقای خورشیدی که این افراد را بعنوان الگوهای گراش انتخاب کردند. چه انتخابی به خودم می بالم

  3. سلام. رسم و نیک و شایسته ای است که هر ساله از اهل فرهنگ هنر علم ورزش اجتماعی اقتصادی و تولیدی ایثار و از خودگذشتگی و انفاق و انجام کارهای بزرگ که موجب پیشرفت و ارتقا شهر و استفاده مردم می‌شود قدردانی کرد اما اینکه نام آنرا چه گذاشته شود نظرات مختلفی وجود دارد یکی از نام هائیکه هرگز تاکنون شایسته آن در شهر گراش نبوده است بنام چهره های ماندگار است. اینکه چه افرادی و یا سامانه ای دست به انتخاب آنان می‌زنند و باید دارای چه شرایطی و خصوصیاتی داشته باشند خود جای بحث است. چرا که افراد فاقد صلاحیت و شناخت کامل انتخاب آنان غلط و به بحث و داوری کشیده می‌شود و الگوی نادرستی برای مردم بخصوص جوانان می‌شوند که ممکن به سمت اعتقاد و گرایش مذهبی و سیاسی او کشیده شود که یکی از اهداف دشمنان ما است. و همین انتخاب غلط توهین به شعور و اعتماد و درک و فرهنگ مردم خواهد شد. از دست اندرکاران این مراسم باید پرسید معیار و ملاک های انتخاب باصطلاح چهره های ماندگار کدامند اگر بطور مثال یکی را پرسید آیا پاسخی دارید قصد اهانت و توهین به کسی نداریم همه محترمند ولی آیا کسی را که بعنوان چهره ماندگار ورزشی نام برده اید ملاکتان برای انتخاب چی بوده است مدال آور بوده در مسابقات کشوری و بین الملی و… شرکت داشته است و صدها سوال دیگر شواهد نشان می‌دهد که در برخی موارد انتخاب افراد تبانی و نفوذ و با لابی کردن همراه بوده است. گرایش‌های سیاسی خطرناکی ظاهرا در بعضی از جاها یا نفوذ کرده اند و یا قصد نفوذ دارند که باید بشدت مقامات ذیربط ورود پیدا کنند و آنان را شناسایی نمایند و دستهای پشت صحنه که آسیب جدی به هدف و رویکرد انتخاب چهره ماندگار و شهر شهید پرور و لایتمدار گراش وارد میشودقطع کرد.

  4. احسنت به این کار زیبا و ساودنس
    ولی حیف که ما ایرانیها تا خرابکاری نکنیم،کارمان کار نمیشود
    این همه شخیصت علمی برجسته،بعد مانده ام در انتخاب برخی عزیزان!!!!
    باز هم تبعیض جنسیتی!!!آخر چرا؟؟؟!
    این همه بانوی نمونه…
    فقط یک بانو انتخاب میشوند،آن هم به پاس قدردانی از پرستاریشون از یک جنس مذکر؟!!!!(که البته جانبازان عزیز،قابل احترامند و قصد بی احترامی به این بزرگوار را ندارم)
    آخر چرا؟!!!
    بازم هم هزاران چرای بی جواب…
    خواهشمندم از دست اندرکاران که در انتخابشان دیدی وسیع داشته باشند
    و بیشتر تکرکز بر جوانان باشد که نیرو محرکه ی جامع اند و باید دیده شوند و تشویق…

  5. در بحث انتخاب چهره ورزشی ضمن احترام به فرد انتخاب شده تمام ورزشکاران و ورزش دوستان می دانند که هیت امنا ورزش حامی جبهه خاصی هستند و رییس ورزش هم چون شناختی از نیروهای بومی ندارد بازیچه این هیت است نفوذ و لابیگری همین افراد در انتخابات بی تاثیر نبوده بهترین راه یک فراخوان عمومی بود که سال آینده بهتراست همین فراخوان از همین سایت انجام شود تا خود ورزشکاران و مردم انتخاب نمایند

  6. بجای ای همه خرج و مخارج بیخود و ای همه مراسمی که هیچ بازخورد مثبتی اوشنی، یک مشکل از مشکل شهر حل بکنی. چهره ماندگار زمانی ماندگارن که کار اساسی بکود و نتیجه‌ش سالیان سال ماندگار و مفید وامنه.

  7. ضمن احترام به افراد برگزیده،،، چهره های ماندگار گراش مرحوم شیخ احمد انصاری و مرحوم معمارهستند که چه زحمت ها و ملالت ها برای ساخت بیمارستان و دانشگاه کشیدند که الان در همان سالن که مزین به اسم پربرکت شیخ عزیز هست مراسم برگزار میشود و ازاین افراد که زندگیشون رو برای آبادانی گراش گذاشتند یادی هم نمیشود

  8. برادر عزیز ظاهرا بعضی‌ها خودشون از مرحوم حاج شیخ احمد جلوتر می‌دانند و فقط نیامده اند که سند دانشکده و بیمارستان بنام خانواده شون بزنند. نون دونی شده برای بعضی‌ها.

  9. مرحوم حاج امام شیخ احمد انصاری پدر گراش بود .برای رونق گراش از ساخت بازارچه گرفته تا بیمارستان و دانشگاه و حسینیه و… خودش را به آب و آتش زد که گراش اباد بمونه.همیشه یادش گرامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top