هفت‌برکه – گریشنا: صدیقه کوزلی با ساخت عروسک محلی گراش، دیپلم افتخار مسابقه‌ی کشوری دوسالانه هنرهای تجسمی«آفرینش» را به دست آورد. این اثر به نمایشگاه آثار دوسالانه تجسمی آفرینش نیز راه پیدا کرد.

kozli1

به گزارش هفت‌برکه، عروسک دست‌ساز و محلی صدیقه کوزلی، عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گراش، در مسابقه‌ی کشوری دوسالانه‌ی هنرهای تجسمی (آفرینش) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رده‌ی سنی ۱۳ تا ۱۸ سال برگزیده شد و در بخش هنرهای بومی و سنتی (عروسک) دیپلم افتخار گرفت.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیش از ۳۰۰ کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌ هنری کانون در این دوره از دوسالانه هنرهای تجسمی آفرینش در رده‌های مختلف سنی ۴ تا ۱۸ سال موفق به دریافت رتبه‌های برگزیده، دیپلم افتخار و لوح تقدیر شدند. در رشته‌ی هنرهای بومی و سنتی (عروسک) در سه گروه سنی (۷‌ تا ۹)، (۱۰ تا ۱۲) و (۱۳ تا ۱۸ سال) ۹ کودک و نوجوان به عنوان برگزیده، ۱۵ نفر شایسته دریافت دیپلم افتخار و ۲۹ نفر نیز شایسته دریافت لوح تقدیر شدند.

نمایشگاه آثار برتر هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز یک‌شنبه ۷ بهمن آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت. نزدیک به ۳هزار اثر در ۶ رشته هنری در این دوره شرکت داده شده است. این اثرها در تهران، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب، نگارخانه شهید طاها به نمایش گذاشته می‌شود.

زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری، هدف اصلی برگزاری این دوسالانه را شناسایی و شکوفایی خلاقیت‌های هنری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور دانست.

kozli4