بستن

۵۰ میلیون تومانِ جشنواره کل، پارسال خرج شده است

هفت‌برکه – گریشنا: معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست شفاف‌سازی، سیاهه‌ی حمایت‌های مالی از جشنواره‌های سینمایی را منتشر کرد. در این لیست، حمایت ۵۰ میلیونی از جشنواره فیلم کوتاه کل گراش نیز دیده می‌شود؛ در حالی که امسال این جشنواره برگزار نشده است. رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش می‌گوید این بودجه در واقع بدهی سال گذشته است.

مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، در مورد بودجه این جشنواره به گریشنا گفت: «بعد از چندین دوره که پیگیری انجام می‌شد، سرانجام در دوره سیزدهم موفق شدیم بودجه جشنواره را مستقیما از وزارت‌خانه دریافت کنیم. برای جشنواره سیزدهم کل، بیش از ۶۵ میلیون هزینه شد که وزارت‌خانه ۵۰ میلیون برای جشنواره بودجه اختصاص داد. البته طبق چیزی که توافق شده است، در نهایت حدود ۴۰ میلیون تومان به حساب انجمن فیلم و عکس گراش به عنوان برگزارکننده جشنواره واریز شده است.»

آیینه‌افروز در مورد عدم برگزاری این جشنواره در سال ۱۳۹۷ گفت: «جشنواره کل، ویترین هنری شهرستان و مهمترین رخداد فرهنگی ماست. سال گذشته حامیان همیشگی ما مانند شورای شهر در جشنواره مشارکت نداشتند و کل بودجه باید از طریق وزارت‌خانه تامین می‌شد. آذرماه ۱۳۹۶ جشنواره سیزدهم برگزار شد و تا امروز ما پیگیر عقد قرارداد و دریافت مبلغ حمایت مالی بودیم. اگر بودجه سریع‌تر تصویب می‌شد، می‌توانستیم برای امسال برنامه‌ریزی کنیم، ولی در شرایط فعلی اولویت ما پرداخت بدهی سال‌های گذشته بود.»

تاکنون سیزده دوره جشنواره فیلم کوتاه کل در گراش برگزار شده است و این نخستین بار است که بودجه جشنواره از طریق وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود. آذرماه ۱۳۹۷ رنجبر، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در مراسم اختتامیه جشنواره وعده داد که بودجه این جشنواره از طریق معاونت سینمایی وزارت‌خانه تامین شود و بعد از یک سال این وعده محقق شده است.

در لیست منتشر شده به جز حمایت ۵۰ میلیون تومانی از جشنواره فیلم کوتاه کل گراش، سهم استان فارس کمک ۲۰ میلیون تومانی به جشنواره فیلم کوتاه شیراز و جشنواره عکس کرسم اوز است. بیشترین کمک در این لیست با ۸۲۶ میلیون تومان به جشنواره مقاومت اختصاص دارد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top