بستن

بنگاه‌های املاک به اتباع بیگانه غیر مجاز خانه اجاره ندهند

هفت‌برکه – گریشنا: در چهارمین جلسه ساماندهی اتباع بیگانه در سال ۱۳۹۷، فرماندار گراش بر همکاری مردم برای کاهش این معضل تاکید کرد.

به گزارش حجت عابدی، جلسه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در شهرستان گراش صبح سه‌شنبه دوم بهمن ۱۳۹۷ به ریاست اصغر فرودی، فرماندار، و با حضور اعضا در دفتر فرماندار برگزار شد. در این جلسه مقرر شد گشت مشترک جمع آوری اتباع بیگانه غیر مجاز تقویت شود. همچنین برخورد اصناف با به‌کارگیری اتباع غیر مجاز، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه مشکلات به‌کارگیری اتباع غیر مجاز، جمع‌آوری اطلاعات و آمار دقیق‌تر در این زمینه در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار گراش در این جلسه با بیان این که ساماندهی اتباع غیر مجاز خارجی منجر به ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان خواهد شد، اظهار داشت: ساماندهی اتباع غیر مجاز خارجی تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

اصغر فرودی با بیان این که ساماندهی اتباع بیگانه غیر مجاز مستلزم همکاری مردم با مسئولین است، تصریح کرد: حضور این اتباع در شهرستان علاوه بر تغییر بافت جمعیتی گراش در بعضی از محلات، آسیب‌ها و نارضایتی‌هایی را در پی داشته است.

وی با تاکید بر ممنوعیت اقامت و به کارگیری اتباع خارجی غیر مجاز در شهرستان گفت: «به منظور حمایت از کارگران و استفاده از توانمندی نیروهای بومی نباید اتباع غیر مجاز در مشاغل و صنوف به کارگیری شوند و در این راستا با کارفرمایانی که اتباع خارجی را به کار بگیرند برخورد قانونی خواهد شد.»

رئیس شورای تامین شهرستان گراش اضافه کرد: «از ابتدای سال جاری چهار جلسه در خصوص ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در گراش به صورت مستمر تشکیل شده که با همراهی تعامل ادارات و نهادها اقدامات خوبی انجام شده است.»

وی همچنین از بنگاه‌های املاک خواست از رهن و اجاره منزل به اتباع خارجی غیرمجاز خودداری کنند.

فرودی اضافه کرد: «داشتن اطلاعات و آمار کافی و دقیق در این خصوص زمینه برنامه ریزی بهتر برای ساماندهی اتباع بیگانه فراهم می‌کند.»

وی تاکید کرد: «اصناف با همکاری دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی بدون اغماض با به کارگیری نیروهای اتباع بیگانه غیر مجاز در صنوف مختلف برخورد کند.»

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

5 نظر

  1. بجا این که سگ ها رو از کوچه پس کوچه ها جمع بشن اتباع بیگانه رو جمع میکنن

    پس توقع نداشته باشید اگه یه وقت کشور ها خلیج شما ها رو به عنوان اتباع بیگانه نشناسند

    1. نگفتن اتباع بیگانه را جمع کنند . یکبار دیگر متن خبر را بخوانید

      گفتن: اتباع بیگانه «غیر مجاز»
      مگر یک ایرانی می تونه غیر مجاز در کشورهای حاشیه خلیج فارس کار کنه ؟
      دیگه اینکه گفتن سازماندهی بشود و اطلاعات متقاضیان رهن و اجاره ثبت بشود
      کاری که همه کشور ها انجام می دهند

  2. افغانی ها از ایرانی ها که از سمت شمال و جاهای دیگه می آیند واسه کار بهتر هستند.اصلا کلا نمیخوان اب خوش از گلوی ما پایین برود.از نظر سادگی و کار کردن افغانی ها حرف ندارند و به نظرم خونه اجاره شهری ها ندیم بهتر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top