بستن

خیرین همچنان مدرسه می‌سازند: دو کلنگ‌زنی، یک افتتاح

هفت‌برکه – گریشنا:  مدرسه عظیمی افتتاح و کلنگ ساخت مدارس علی‌پور و حسنی به زمین زده شد.

به گزارش گریشنا حاج مرتضی عظیمی مدرسه خیر‌ساز شش کلاسه شادروان حسن عظیمی را در زمینی به مساحت ۱۳۶۸ متر و زیر بنا ۷۶۰ متر در شهرک فرهنگیان گراش ساخته است. کلنگ این مدرسه شهریور ۱۳۹۴ به زمین زده شد و از مهرماه امسال دانش‌آموزان در آن مشغول تحصیل هستند. برای مدرسه عظیمی چهارصد میلیون تومان پیش‌بینی شده بود که در نهایت با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد تومان به پایان رسید.

در کنار مدرسه عظیمی در شهرک فرهنگیان، حاج رضا علی‌پور مدرسه شش کلاسه علیپور را با پیش‌بینی اعتباری بیش از  یک میلیارد و سیصد میلیون تومان در زمینی به مساحت ۱۳۶۸ متر و زیربنا ۹۶۰ متر خواهد ساخت. کلنگ این مدرسه خیرساز ۲۴ دی ماه به زمین زده شد.

ساختمان جدید مدرسه حسنی نیز کلنگ‌زنی شد. این مدرسه در انتهای خیابان درمانگاه قرار دارد و ساختمان جدید مدرسه در حیاط مدرسه فعلی در حال ساخت است مهندس قاسمعلی وقارفرد نماینده خیر در مورد ساختمان جدید این مدرسه گفت: «حاج محمدحسن حسنی ساختمان جدید مدرسه حسنی را به صورت ۹ کلاسه و در ۹۲۰ متر زیربنا خواهد ساخت. برآورد اولیه ما هزینه حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان است و با توجه به این که مدرسه در حال حاضر فعال است سعی می‌کنیم ساخت آن یک ساله به پایان برسد.»

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش این مراسم‌ها صبح دوشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۷ با حضور جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان گراش و خنج در مجلس شورای اسلامی، محمد جمال‌زاده معاون سازمان نوسازی و تجهیزات مدارس کشور، موصلی مدیر کل نوسازی مدارس استان فارس، حجت‌الاسلام بخشایش پور امام جمعه گراش، زمانی معاون فرماندار، رضایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش، اسماعیلی مدیر آموزش و پرورش شهرستان لارستان، ملک پور مدیر آموزش و پرورش بیرم، عباسی مدیر نوسازی مدارس منطقه لارستان، اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان گراش به همراه خیرین گرانقدر و معتمدین و فعالان فرهنگی شهرستان برگزار شد.

بعد از افتتاح و کلنگ‌زنی، جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان با حضور مسئولین در مدیریت آموزش و پرورش گراش برگزار شد.

مجید محبی معاون آموزشی آموزش و پرورش گراش در مورد ضرورت ساخت مدارس جدید در گراش گفت: «با توجه به رشد فیزیکی شهر و تاسیس شهرک های جدید و انتقال جمعیت از مرکز شهر به این شهرک‌ها طبیعی است که در زمینه آموزشی نیز نیاز به مدارس جدید به وجود می آید. برای نمونه: شهرک پردیس یا مسکن مهر که سه مدرسه تاسیس شده و فعال هستند و یا شهرک فرهنگیان و حاجی پور که دو مدرسه به تازگی ساخته و بهره برداری شده است.  همچنین تعدادی از مدارس خیرساز، دیگر فرسوده و ناایمن شده‌اند که بعضا ۴۰ سال از ساخت آنها می‌گذرد و مدارس جدید جایگزین آنها می‌شوند. برای نمونه: مدرسه شوری در محوطه مدرسه قائدی در حال ساخت هست و یا مدرسه حسنی که امروز کلنگ احداث ساختمان جدید در حیاط آن زده شده است.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. با سلام .درود به خیران عزیز که اگر شماها نبودید معلوم نبود ما چه وضعی داشتیم در تمام زمینه ها باعث رو سفیدی گراش شده اید و هستید .خداوند قدر دان زحمات بی منتتان باشد…راستی اگر در ل ا ر هم طرحی افتتاح بشود از مسئولین ما دعوت میکنند من نمیدانم اقایان اموزش و پرورش و چه میدانم مسئول نو سازی بیگانه به چه علت حضور دارند .بخدا قسم اگر امریکا خیر خواه و دوستدار ملت ما هست اینان هم هستند .ساده لوحی بس است بخودمان بیاییم

  2. لار کینه دیرینه داره و از قدیم قصد ضربه را داشته چه در زمان ساخت حسینیه اعظم که میگن ناراحت بودند و چه ساخت بیمارستان و در هنگام مستقل شدن آموزش و پرورش هم یکبار دیگه معلمان به گراش نمی اومدن و در ارتقا به بخش شدن هم همینطور و ادامه بدیم تا الان .حسنی نیست و اعضا شورا مجازند.

  3. اصلا من نمیدونم مسولیین ماچرااینقدرساده هستندچراازجعفرپوردعوت کردند ایشون چه کاری برای گراش کردند دوره نمایندگیشون چرامسولین آموزش وپرورش لاراومده اند اخه تاکی ما شهرستان مستقل هستیم به لارچه مگه هنوز بخش گراش لارستان هستیم چقدرماشهروندان گراش بایدچوب بی تدبیری مسولان شهرستان خودمون رابخوریم اخه تاکی؟تاکی مسولان ما خودشون رابه لارمیچسپونندبسه دیگه ناسلامتی شهرستان جداومستقل هستیم من نمیدونم جعفرپورازکی تاحالا نماینده گراش است اصلا چه کاری برای گراش کرده

  4. جعفرپور نماینده گراش نیست .چه دلیلی داره انقد لاریها رو دعوت میکنذ
    اخه اونا شما رو به هیچی حساب نمیارن متاسفم برا مسولین گراش .
    ما برا افتتاح بزرگ مردانی همچون ایت الله سید جواد معصومی گراشی رو داریم .
    چرا ایشون رو در هیچ برنامه ای دعوت نمیکنید؟؟
    شاید ایشون هم از بی تدبیری شما با خبر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top