بستن

پرواز نوجوانان هلال‌احمر گراش بر فراز فوتبال فارس

هفت‌برکه – گریشنا: نوجوانان هلال‌احمر با پیروزی در ضربات پنالتی، جام قهرمانی لیگ برتر نوجوانان فارس را به دست آوردند و راهی مسابقات کشوری شدند.

به گزارش گریشنا، در یک هوای مطبوع زمستانی ورزشگاه شهدای اوز پنجشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۷ میزبان دو رقیب همیشگی در فوتبال پایه فارس بود. هلال‌احمر گراش و شهید چمران لار بعد از دو بازی دو مرحله گروهی، در فینال یک بار دیگر رودررو قرار گرفتند.

تماشاگران زیادی از گراش و لار برای دیدن این بازی به اوز آمده بود و در جایگاه ورزشگاه نیز مسئولان و تعداد زیادی از پیشکسوتان ورزش گراش، لار و اوز حضور داشتند. استقبال و تشویق هواداران یکی از روزهای شلوغ ورزشگاه شهدای اوز را رقم زد.

سرخپوشان هلال‌احمر در این بازی با ترکیب آرین کریم‌پور، علی‌محمد روستا، محمدامین عالی‌زاده، حمیدرضا پاکسرشت، سلمان ظریف، سعید ملایی، محمد رسول صدیقی، عرفان طالبی، حسین شیرشمسی و صادق ظرافت بازی را آغاز کرد. محمدحسن امیدی، مرتضی باقری، ایمان ابراهیمی، آرمان هنرور، خالد فرهادی، محمدحسین جوشن، بنیامین حسینی روی نیکمت بودند. مهدی ابراهیمی به عنوان مربی و هاشم محمودی به عنوان سرپرست این تیم را هداست می‌کردند.

بازی با ده دقیقه تاخیر ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه آغاز شد. بعد از موج اولیه حملات دو تیم، هلال احمر به تدریج به بازی مسلط شد. دقیقه ۴۰ شوت صادق صداقت از پشت محوطه جریمه به تیرک دروازه شهید چمران خورد تا بهترین موقعیت هلال‌احمر از دست برود. یک تعویض ناخواسته در همان نیمه اول کار را برای هلال‌احمر سخت تر کرد، دو تیم که شناخت کاملی از یکدیگر داشتند به خوبی توانسته بودند مهره‌های شاخص یکدیگر را خنثی کنند.

نیمه دوم با فشار هلال‌احمر آغاز شد. اما این تیم نتواست از سه کرنر پیاپی به نتیجه برسد. دو تیم حملات پراکنده‌ای روی دروازه یکدیگر داشتند که بیشتر آن‌ها از روی ضربات شروع مجدد بود. حساس‌ترین موقعیت بازی در نیمه دوم را سعید ملایی با نفوذ از چپ به داخل محوطه جریمه به دست آورد. اما ضربان نهایی او به جایی رفت که دروازه‌بان شهید چمران ایستاده بود.  با نزدیک شدن به دقایق پایانی، فشار بازی و مصدومیت زیاد بازیکنان باعث شده بود بازی از رمق بیافند. به ویژه مصدومیت صادق صداقت مهاجم هدف هلال‌احمر، باعث شد ۱۵ دقیقه پایانی بازی زهر خط حمله این تیم گرفته شود.

سرنوشت قهرمان سال ۹۷ فوتبال نوجوانان فارس به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی آرین کریم‌پور با مهار دو پنالتی روز درخشانی داشت. کریم‌پور پنالتی اول و پنجم تیم شهید چمران را مهار کرد و یک پنالتی دیگر این تیم نیز به بیرون رفت. بازیکنان هلال‌احمر نیز دو پنالتی را از دست دادند تا در نهایت با پیروزی ۳-۲ در ضربات پنالتی هلال‌احمر یک بار دیگر قهرمان فوتبال فارس شود.

مسابقات لیگ برتر نوجوانان استان فارس در سال ۹۷ با شرکت ۱۲ تیم و در دو گروه شش تیمی با انجام ۶۰ مسابقه برگزار شد.

این دوره از مسابقات از اوایل مهر ماه آغاز شد. در پایان دور مقدماتی از گروه اول، تیم سرباز کازرون به عنوان تیم اول و پیام شیراز به عنوان تیم دوم از گروه دوم تیم شهید چمران لارستان به عنوان تیم اول و هلال احمر گراش به عنوان تیم دوم به مرحله نیمه نهایی راه یافتتد.  هلال‌احمر در کازرون دو بر یک پیروز شد و شهید چمران سه بر یک در لار، پیام شیراز را شکست داد.

نوجوانان هلال‌احمر پیش از این در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ دو بار پیاپی قهرمان لیگ برتر نوجوانان فارس شده بود. با این قهرمانی نوجوانان هلال‌احمر پرافتخارترین تیم لیگ‌برتر نوجوانان فارس شدند.

در مراسم اختتامیه، شهردار اوز در حضور جمعی از پیشکسوتان فوتبال گراش، لار و اوز جام قهرمانی را به نوجوانان هلال‌احمر اهدا کرد. صادق ظرافت بازیکن شماره ۷۷ هلال‌احمر نیز با ۱۳ گل زده عنوان آقای گلی رقابت‌ها را نیز به دست آورد.

 

قاسم فرسوده، مدیر باشگاه هلال‌احمر گراش، در مورد این بازی‌ها گفت: «در کنار قهرمانی بچه‌ها، پس از سال‌ها حضور کم رنگ تماشاگران و پیشکسوتان در ورزشگاه‌ها ، امروز روز آشتی این عزیزان با فوتبال بود. امروز بزرگانی از لارستان ، گراش و اوز و ….به ورزشگاه آمدند که خیلی خوشحال شدم. جا دارد از همه عزیزان که چنین شرایط برگزاری این بازی را فراهم کردند به خصوص همکاری هیات محترم فوتبال اوز و کادر فنی تشکر کنم.»

فرسوده با تقدیر از تیم شهید چمران گفت: «درود بر شرف حاج مسعود راستی که راه درستی در پیش گرفته و در راه خدمت به جوانان شهرش هزینه می‌نماید. جا دارد در پایان یک خسته نباشید خدمت اعضای محترم و پرتلاش هیات فوتبال استان بخصوص اعضای محترم کمیته مسابقات داشته باشیم؛ هرچند ممنون هواداران پرشور شهرمان که با حضور در ورزشگاه باعث روحیه دو چندان نوجوانان شد نیز هستم. ان شاءالله که باز هم شاهد موفقیت جوانان با استعداد منطقه باشیم.»

حاج مسعود راستی، مدیر باشگاه شهید چمران لارستان، نیز در پیامی، قهرمانی تیم فوتبال نوجوانان هلال احمر گراش را تبریک گفت و از قاسم فرسوده تقدیر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «قهرمانی تیم فوتبال نوجوانان هلال احمر گراش در مسابقات لیگ برتر فوتبال نوجوانان استان فارس و راهیابی این تیم به مسابقات کشوری را به تمام زحمتکشان ، کادر فنی، بازیکنان ، خانواده بازیکنان و جامعه ورزشی شهرستان گراش و به خصوص جناب اقای حاج قاسم فرسوده مرد زحمتکش و دلسوز ورزش شهرستان گراش به خصوص رشته پرطرفدار فوتبال تبریک می‌گویم و ازدرگاه ایزدمنان عزت، سربلندی و توفیقات همه ی خدمتگزاران به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ورزش ایران زمین و استان فارس را مسالت دارم و برای جناب عالی ( حاج قاسم فرسوده ) مزید توفیقات برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی تمنا دارد.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. قهرمانی ارزشمند بچه های نوجوان هلال احمر در رقابت های استانی باعث افتخار و خوشحالی همه ی گراشی ها خواهد بود.این قهرمانی رو به بازیکنان اینده دار و دست اندرکاران پر تلاش این تیم تبریک عرض میکنم.

    امیدوارم این موفقیت ها برای تیم های گراشی هلال احمر ,اتحاد و شهدا در میادین استانی همچنان ادامه دار باشد.

  2. روستا علیا سفلی هم فوتبال درش جریان داره چه اداره داشته باشه چه نداشته باشه از بقیه رشته های ورزشی در گراش چه خبر چرا ورزشهای دیگه ازش خبری نیست همچیو سوت و کور کردند دمتون گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top