بستن

باغ موسی کی گازرسانی می‌شود؟

هفت‌برکه – گریشنا: تا زمانی که وضعیت منطقه‌ی باغ موسی و قرارگیری آن در محدوده‌ی خدماتی شهر مشخص نشود، گازرسانی به این منطقه مقدور نیست.

به گزارش هفت‌برکه، حدود صد خانوار در منطقه‌ی باغ موسی زندگی می‌کنند. چند سالی است که اهالی منطقه‌ی باغ موسی با تهیه‌ی طومار و یا مراجعه‌ی حضوری به اداره‌ی گاز و مسئولین شهر، خواستار گازرسانی به این منطقه شده‌اند. رونوشت یکی از این طومارها برای گریشنا نیز ارسال شده است.

محمد علی عطاریان، رئیس اداره‌ی گاز، در گفتگو با هفت‌برکه با اشاره به این که تا اطلاع ثانوی به طور قطع، گازرسانی به این منطقه مقدور نیست، توضیح می‌دهد: «در طی دو سالی که در اداره‌ی گاز گراش فعالیت دارم، اهالی این منطقه مراجعات مکرری داشته‌اند و من هر بار به آن‌ها گفته‌ام ما هر کجا چه در شهر و چه در روستا بخواهیم گازرسانی کنیم نیاز به مجوز اجرای کار داریم. اگر این منطقه در محدوده‌ی شهرداری است، باید از شهرداری استعلام بگیریم و شهرداری مشخصات کامل آن منطقه را در اختیار ما قرار می‌دهد؛ و اگر آن منطقه کد روستایی خورده باشد، ما همین مسیر را از طریق بنیاد مسکن می‌بایست دنبال کنیم. ما حتی از شهرداری استعلام گرفتیم، اما شهرداری هیچ نقشه‌ی طراحی دقیقی از این منطقه ندارد. باید این را بگویم که تا زمانی که وضعیت این منطقه بلاتکلیف باشد، من نمی‌توانم هیچ کاری کنم.»

عطاریان با بیان این موضوع که شورای شهر و به خصوص آقای حسنی به صورت جدی پیگیر رسیدگی به این موضوع است، گفت: «آقای حسنی قول داده‌اند تا چند ماه دیگر این مشکل را حل کنند و مجوز کار را بگیرند. حتی به من پیشنهاد دادند که کار را در آن منطقه شروع کنیم و وعده دادند تا سه ماه دیگر مجوز را به دستم می‌رسانند. اما به دلیل مشکل اشتراکات غیرمجاز و مباحث ایمنی ساخت و ساز، برای من فقط داشتن مجوز برای شروع کار مهم است و تا زمانی که مجوز نگرفته باشیم، هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم.»

علی‌اصغر حسنی، رئیس شورای شهر گراش، با اشاره به این که در حال پیگیری برای حل مشکلات منطقه‌ی باغ موسی است، صحبت‌های عطاریان را تایید می‌کند و می‌گوید: «ما پیگیر به سرانجام رساندن وضعیت این منطقه هستیم و از آقای عطاریان خواسته‌ایم تا زمان به نتیجه رسیدن وضعیت منطقه، پروژه گازررسانی را سریع‌تر شروع کنند. از طرفی چون برای گازرسانی به این منطقه لوله‌های گاز باید از کف رودخانه‌ی پئت عبور کند، این پروژه هزینه‌بر خواهد بود. اگر مردم در زمینه‌ی مالی همکاری داشته باشند، امکان دارد این پروژه سرعت بیشتری بگیرد.»

محله باغ موسی در جنوب غربی شهر گراش و حاشیه جنوبی رودخانه فصلی پئت قرار داد. مسیر دسترسی به این محله از طریق خیابان درمانگاه است. محمدآباد در نزدیکی این منطقه به عنوان آبادی تعریف شده است، اما باغ موسی در لبه محدوده خدماتی شهر گراش قرار دارد و به همین دلیل از برخی خدمات مانند گاز شهری محروم است.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. ما مردمی که از لحاظ مالی ضعیف هستیم تو این مملکت فقط حق داریم شناسنامه داشته باشیم ..به جای این همه اسم خدا آوردن یه کم خدایی کار کنین..ما اگه پول داشتیم کمک به اداره گاز کنیم دیگه چه نیازی بود بریم خارج از محدوده شهر سرپناه بگیریم..

  2. یعنی چی مدام میگید مردم شهر کمک کنند؟! بجای پیگیری اداره گاز یا شهرداری از مراتب بالاتر، مرتب دست به دامن خیرین شدن چه گره ای در دراز مدت برای صندلی شورا و روند مستمرش باز میکنه؟ بنظرم بهتره رودخانه پئت رو جابجا کنند!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top