بستن

هفتصدمین دیدار، این بار در خانه عظیمی‌ها

خانه عظیمی‌ها آماده اولین پذیرایی از مهمانان خود شده است.

شاعران و نویسندگان گراش بعد از ۱۵ سال جلسات هفتگی به هفتصدمین جلسه رسیده‌اند. مسعود غفوری سردبیر انجمن در دو سال گذشته درباره برنامه‌های جلسه هفتصد می‌گوید: رسم انجمن این است که هر صد جلسه یک جلسه عمومی می‌گیریم. خوشبختانه امسال جلسه ۷۰۰ با روز حافظ همزمان شده است به خاطر همین سعی کردیم جلسه ۷۰۰ شکل متفاوتی داشته باشد. برنامه امسال را در خانه عظیمی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا مردم با فضای این خانه که قرار است موزه مردم‌شناسی گراش باشد آشنا شوند.

محمد خواجه‌پور از موسسین انجمن درباره سابقه این انجمن می‌گوید: انجمن شاعران و نویسندگان با یک شب شعر در اسفندماه ۱۳۷۶ آغاز شد. از سال ۱۳۷۷ جلسات انجمن به صورت دو هفتگی در کانون فرهنگی تربیتی برگزار می‌شد. بعد از سال ۱۳۷۹ جلسات با همان اعضا به کتابخانه عمومی منتقل شد. با انتشار نشریه داخلی الف از جلسه ۸۶ تا امروز جلسات بدون وقفه هر هفته برگزار شده است. با تاسیس خانه فرهنگ انجمن به خانه فرهنگ نقل مکان کرد و هنوز هم هر عصر هر پنجشنبه جلسات انجمن در خانه فرهنگ برگزار می‌شود.

مصطفی کارگر دیگر عضو موسس انجمن از پیگیری برای ثبت انجمن می‌گوید: اساس‌نامه انجمن گراش سال ۱۳۷۹ تصویب شده و بر اساس آن شورای دبیران هر شش ماه انتخاب می‌شوند. برای ثبت موسسه انجمن از دو سال قبل آقای غفوری به صورت مداوم پیگیر بوده‌اند که اگر اداره فرهنگ و ارشاد لارستان همکاری بیشتری داشته باشد ثبت انجمن نهایی خواهد شد.

مسعود غفوری درباره برنامه‌های جلسه هفتصد می‌گوید: سعی کرده‌ایم جلسه هفتصد هم از نظر فضا و هم از نظر نوع ارائه کار متفاوت باشد. از همه همشهریان برای حضور در این جلسه دعوت می‌کنیم. برخلاف شب‌شعرها در جلسات سعی می‌کنیم که فضا خودمانی باشد. دوستانی از شهرهای لار و اوز نیز در جمع ما خواهند بودند.

یعقوب وفایی‌فرد مدیر اجرایی جشن هفتصد معتقد است برنامه‌ها تا ساعت ۸ شب که اجرا جشن است مخفی بماند بهتر است. باید دید او و دوستان‌اش که تجربه برگزاری بیش از ۲۴ برنامه خاکریز خاطرات و در این چندماه جشن اچم‌نت و همایش روشنای علم را دارند این بار چه چیزی را برای علاقه‌مندان ادبیات فراهم کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top