بستن

هدیه‌های هفته پژوهش در دستان پژوهشگران جوان

هفت‌برکه – گریشنا: به مناسبت هفته پژوهش از ۳۹ پژوهشگر دانشگاهی، حوزوی و دانش‌آموزی گراش تقدیر شد.

به گزارش هفت برکه مراسم روز پژوهش با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، رییس دانشکده علوم پزشکی گراش و جمعی از مدیران شهرستان و گروه‌های دانش‌آموزی چهارشنبه ۲۸ آذرماه در سالن شیخ احمد انصاری به میزبانی دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد.

دکتر احمد عبداللهی رییس دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: «پژوهش این است که برگردیم و ببنیم چه چیزی به درد جامعه می‌خورد. اگر اقدامی نکنیم برای تمام معضلات جامعه در قیامت نخبگان مواخذه خواهند شد.»

دکتر عبداللهی با تاکید بر پژوهش از کودکی گفت: «اگر بچه‌‌ای تک چرخ می‌زند اشکال از ماست که به جای میکروسکوپ برای او موتور خریده‌ایم. من الان چهار نوجوان مصدوم در بخش مراقبت‌های ویژه دارم. بخش‌های پیوند اعضا شیراز با اجساد که ما می‌فرستیم آباد شده است. در این مورد هر جا دیدید تذکر بدهید که آمار ما واقعا بالاست.»

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور امام جمعه گراش نیز بر سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش تاکید کرد: «اگر جامعه‌ای می‌خواهد کشوری امنی بسازد باید در حوزه پژوهش هزینه کند. جسارت در نوآوری برای پژوهش ضروری است. البته جسارت در پژوهش با محمل‌گویی علمی فرق می‌کند کسانی هستند که در حوزه غیر تخصصی اظهار نظر خود می‌کنند.»

امام جمعه گراش با انتقاد از مسیر آموزشی کشور گفت: «ما سرمایه‌ها را از سمت پژوهش به سمت آموزش برده‌ایم. با وجود همه منابعی که در کشور خودمان داریم باز هم سراغ منابع غربی می‌رویم. هفته پژوهش نباید نمادین باشد. جلسه‌ای بگیرند و برود این کارگروه‌های پژوهشی باید تشکیل شود تا در طول سال هم کار تحقیقی و علمی بشود.»

بخشایش‌پور دو پیش‌نهاد برای موضوعات پژوهشی داشت: «از منابع طبیعی خواستم تحقیق کنید که اقلیم و آب و‌هوا ما با کجا مشابه است که گیاهان آنجا را بیاوریم. نکته دوم این که جثه گراشی‌ها ضعیف است باید ژنتیک گراشی‌ها بررسی شود و دکترها روی این موضوع کار کنند.»

در بخش جنبی این همایش غرفه‌های کتابخانه عمومی گراش، دانشگاه آزاد اسلامی، هلال‌احمر، آموزش و پرورش و بخش دانشجویی دانشکده علوم پزشکی، فعالیت‌های پژوهشی و آثار منتشر شده را معرفی کردند.

برگزیدگان پژوهشی سال ۱۳۹۷

در بخش تقدیر، آموزش و پرورش، حوزه علمیه و دانشکده علوم پزشکی از برترین‌ پژوهشگران خود تقدیر کردند. این پژوهشگران افرادی بودند که با امتیازبندی یا برنده شدن در مسابقات عنوان پژوهشگر برتر را به دست آورده بودند.

در دانشکده علوم پزشکی گراش از دکتر مهدی محسن‌زاده به عنوان استاد برتر در حوزه پژوهش، از سیده فائزه تقوی به عنوان کارمند برتر در حوزه پژوهش و از سید عدنان کشفی به عنوان دانشجو برتر در حوزه پژوهش تقدیر شد.

نهاد رهبری در دانشکده علوم پزشکی نیز از شیوا دهقان خلیلی، مرضیه کارگر جهرمی، علی یارپیروزی و  عبدالهی زائری تقدیر کرد.

در حوزه‌های علمیه احمد پرهیزگار و علی‌اصغر قائدی دو طلبه برتر در حوزه تالیف بودند. از نادیه نجاتی به عنوان دانشجوی برتر در حوزه پژوهش و زینب فقیهی کارمند برتر در حوزه تالیف کتاب تقدیر شد.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش افسانه باقری، افسانه ایزدی، معصومه محمد‌نژاد، کوثر جعفرزاده، میلاد عباسپور، وحید جوکار، محمد حسن روستایی، محمد نجفی را به عنوان معلمان پژوهشگر معرفی کرد.

زهرا بهشتی‌نسب، حسین شیرشمسی، امیر حسین اسدی، محمد حسن پورشمسی، حمیدرضا کامرانی، سجاد موغلی گراشی، مرتضی محسنی،  کیارش حسینی‌نیا، علی شیخی، امیررضا سبزواری، محمد جعفر خواجه، علی متین، محمد امین نورانی، علی جعفری، مریم تاجبخش، حنانه مجلسی، زینب محقق، نازنین نوازش، خانم پورشمسی، خانم عالی‌پور دانش‌آموزانی بودند که سال گذشته در مسابقات مختلف پژوهشی به مقام در سطح استانی و کشوری رسیده‌اند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top