خبرگزاری فارس: ساختمان جدید اداره ثبت احوال شهرستان گراش با حضور معاون وزیر کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از گراش، صبح امروز با حضور رئیس سازمان ثبت احوال و مدیرکل ثبت احوال فارس، نماینده مردم لار، گراش و خنج در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان ادارات پروژه خیرساز ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان گراش به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم رئیس سازمان ثبت احوال اظهار داشت: ثبت احوال مانند سایر دستگاه‌های اجرایی کشور به برکت انقلاب اسلامی و فداکاری تمام آنهایی که برای به ثمر رسیدن این انقلاب جهاد کردند، شاهد تحولات خوبی است.

139107 SabtAhval 11 scaled

محمد ناظمی اردکانی افزود: ثبت احوال با فناوری جدید فصل نوین‌سازی خود را پشت سر می‌گذارد.

وی تبدیل شناسنامه‌های قدیمی به شناسنامه مکانیزه، جایگزینی کارت ملی هوشمند به جای کارت ملی فعلی و الکترونیکی کردن سایر اسناد را از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام این سازمان اعلام کرد و اظهار داشت: خدماتی که با استفاده از فناوری جدید باشد مطمئن‌تر بوده و خدشه‌ناپذیر است.

این مسئول گفت: سازمان ثبت احوال در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش بسزایی دارد.

رئیس سازمان ثبت احوال اضافه کرد: در عرصه سیاسی و در انتخابات، در عرصه اقتصادی و در زمینه پرداخت یارانه‌ها با اعلام اطلاعات روزانه به سازمان‌های مربوطه، در عرصه اجتماعی عوامل هویتی و تابعیتی و در عرصه فرهنگی برای نام‌گزینی و نام‌گذاری فرزندان که نخستین کار فرهنگی والدین در حق فرزندان است، ثبت احوال نقش اساسی دارد.

به گزارش فارس، ساختمان جدید اداره ثبت احوال گراش به مساحت ۷۰۰ متر مربع و زیربنای ۶۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیون تومان به همت خیر گراشی حاج عبدالحسین سلیمی افتتاح شد.