بستن

نویسنده‌ی «سربلند» مهمان کتاب‌دوستان گراش

هفت برکه (گریشنا): جشن امضای کتاب با حضور محمد علی جعفری نویسنده‌ی کتاب‌های سربلند،قصه‌ی دلبری و عمار حلب در سالن شوری گراش برگزار شد. تحلیل و بررسی این کتاب، بخش‌ مهم این برنامه بود.

به گزارش خبرنگار هفت برکه: این برنامه جمعه شب، ۱۵ آذر ماه با قرآئت قرآن توسط حجت عالمی، پخش سرود ملی و کلیپی در مورد شهید حججی شروع شد و بعد از آن مصطفی کارگر به عنوان مجری، مدیریت اجرای این برنامه را برعهده گرفت.

در ابتدای این برنامه سروان موسوی، جانشین فرماندهی ناحیه بسیج شهرستان گراش بعد از خوش‌آمدگویی از تاثیر مطالعه بر رشد فکری انسان‌ها صحبت کرد و خانم اکبری نیز متنی را خطاب به شهید محسن حججی خواند. در بخش دیگر این برنامه مهدی وفایی‌فرد پیرامون کتاب سربلند صحبت و نقد و نظرات خود را ارائه کرد. مجتبی بنی اسدی و یداله سالاری در مورد کتاب عمار حلب حرف زدند و محسن مهرابی و ابوطالب سپهر نیز در مورد قصه دلبری صحبت کردند.

وقتی از حجت‌السلام بخشایش‌پور، امام جمعه شهر خواسته شد که برای ایراد سخنرانی به روی سن بیاید، او گفت:«ترجیح می‌دهم به جای صحبت، بنشینم و صحبت جوانان را بشنوم.»

قصه دلبری زندگی‌‌نامه‌ی شهید مدافع حرم محمدحسین محمدخانی به روایت همسرش، مرجان دُرعلی است. کتاب عمار حلب  زندگی‌نامه‌ی شهید مدافع حرم محمدحسین محمدخانی به روایت دوستان و خانواده و همرزمان شهید است و کتاب سربلند  زندگی‌نامه شهید مدافع حرم محسن حججی به روایت دوستان و خانواده و اقوام و هم‌رزمان او است، محمدعلی جعفری نویسنده این کتاب‌ها به برخی سوالات سخنرانان پاسخ داد و علاوه بر تعریف چند خاطره از سختی نوشتن این سه کتاب گفت.

محمد علی جعفری در بخشی از صحبت‌های خود گفت:«از آن جایی که شهید حججی در جامعه مطرح شده بود نوشتن درباره‌ی او مشکل بود.»خانواده شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام فرهاد طالبی هم با دعوت برگزار‌کنندگان در این جلسه حضور داشتند.

در پایان این نویسنده‌ی موفق، تصویری از خودش به همراه نماد تپه نورالشهدا و یادمان شهدای گمنام گراش که هنرمند گراشی خانم حسین‌پور آن را تهیه و طراحی کرده بود، از دستان مادر شهید طالبی دریافت کرد.

محمد علی جعفری در پایان به سمت میز عرضه کتاب‌ها رفت و کتاب‌ها را برای علاقمندان آقا و خانم امضا کرد. در این مراسم تمام کتاب‌های این نویسنده که در این برنامه عرضه شده بود به فروش رسید.

عکس‌های مجید افشار از حضور مردم در این مراسم را ببنید.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

6 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top