بستن

طرح زیرگذر از کمیته فنی گذشت

هفت‌برکه گریشنا: کمیته فنی شورای ترافیک کلیات طرح زیرگذر میدان شهید برزگران را تصویب کرد.

به گزارش هفت‌برکه، در جلسه امروز صبح چهارشنبه، هفتم آذرماه ۱۳۹۷ در فرمانداری، اعضای کمیته فنی شورای ترافیک شهرستان گراش با کلیات طرح زیرگذر موافقت کردند. بنا به پیشنهاد فرودی، فرماندار و رییس شورای ترافیک، در جلسه این شورا در روز دوشنبه پنجم آذرماه، تصمیم کمیته فنی به منزله‌ی مصوبه شورای ترافیک شهرستان گراش محسوب می‌شود (خبر در گریشنا).

مهندس جعفری، دبیر شورای ترافیک، در گفتگوی تلفنی با خبرنگار گریشنا با تایید این خبر گفت: «امروز با حضور اعضای شورای ترافیک شامل معاون عمرانی فرمانداری، نمایندگان شورای شهر، شهردار، کارشناس شهرداری، رییس اداره راهنمایی و رانندگی، نماینده پلیس راه، و سرپرست اداره راه و شهرسازی گراش، طرح زیرگذر میدان شهید برزگران بعد از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.» مهندس جعفری اضافه می‌کند: «اعضای این کمیته موافقت خود را با کلیات طرح اعلام کردند. جزییات طرح در آینده مشخص می‌شود.»

دبیر شورای ترافیک درباره روند ادامه طرح توضیح می‌دهد: «اکنون این طرح به شورای ترافیک استان می‌رود. اگر در آن شورا تصویب شود، طراحی نهایی انجام می‌گیرد و استعلام‌ها دریافت می‌شود تا به مرحله اجرای پروژه برسد.»

در جلسه روز دوشنبه شورای ترافیک، علی‌اصغر حسنی، رییس شورای شهر، گفت طرح زیرگذر را یکی از شرکت‌های متخصص در زمینه ترافیکی در کشور طراحی کرده است، و این شرکت وعده داده است که خودش مجوز شورای ترافیک استان را هم می‌گیرد. خداشناس، شهردار گراش، نیز اظهار کرد کار گودبرداری زیرگذر را می‌توان در بیست روز به اتمام رساند، در حالی که نیازی به بستن کامل میدان و مسیرهای عبور هم نیست، چون می‌توان یک خط را برای عبور آهسته ترافیک باز نگه داشت. او هزینه‌ی اجرای طرح را چهار میلیارد تومان دانست. اما مشکلاتی همچون وجود شبکه‌ی اصلی گاز شهر، خط لوله‌ی انتقال آب، فیبرهای نوری و شبکه برق در مسیر این زیرگذر نیز وجود دارد، که زمان و هزینه‌ی اجرا را بالاتر خواهد برد (جزییات بیشتر در خبر گریشنا).

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

9 نظر

  1. خوب اگر راه حل دیگه وجود نداره دیگه همون طرح باید اجرا بشه ولی باید در نظر داشت که با این هزینه کارهای اساسی تر هم میشه انجام داد.بطور کلی میدان برزگران نیاز به بازسازی و بهسازی دارد ولی این هزینه جوری نشود که باعث از بین رفتن کارهای دیگر شهرداری بشه

  2. شما یه نگاه به مجموعه گراش بکنید متوجه می شوید که بسیاری از روستاها ما که کوچک هستن مثل کنار زیارت و شمس اباد اصلا جاده آسفالت ندارن و این روستاها بخاطر نداشتن جاده و امکانات اگر رسیدگی نشود به مرور نسل جوانشان به گراش کوچ می کنند و روستا خالی از سکنه می شود و عده ای از سالخوردگانشان فقط می مانند. الان هزینه اضافی نباید بابت چیزهای بیخود کرد.الان شما روستاهای محلچه و کهنه و کوره برید بخاطر جاده کشی و داشتن خیر دارای امکانات خوبی هستند ولی روستاهای محروم گراش از محمد زینا و خلیلی و زینل اباد خیلی محروم اند با اینکه جمعیت بیشتری هم دارند و خیر درست حسابی ندارد و حتی یک بوستان برای تفریح زینل آبادی ها نیست با اینکه بیشترشان به گراش عزیمت کرده اند و جمعیت آن به دلیل نبود امکانات کاهش یافته همین خلیلی با جمعیت ۳هزار نفری هیچ امکانات خوبی نداره و بسیار نسبت به روستاهای اهل تسنن مثل کوره و کهنه و… عقب افتاده تر هست و حتی شنیده میشه دبیرستان و جاده آسفالت کوچه ندارد .چرا باید جاده فداغ به سمت خلیلی این همه قدیمی باشد و فکری به حالش نشود.چرا جاده خلیلی امتداد داده نمی شود تا به جاده علامرودشت وصل شود.پس این بودجه برای این روستاها چه کسی باید بگیرد.جاده و اب و برق و گاز جز نیاز اولیه بشر هست که مهم ترین اش جاده استاندارد که بیشتر روستاهای گراش محروم اند.شما یک سر به محمد زینا بزنید و با روستا کهنه که با همین جمعیت هست مقایسه کنید .علت این همه عقب افتادگی چیست.

  3. یک پیشنهاد
    چرا ورودی پشت استادیوم مسدود نمی شه و مسیر جنب بنگاه جاوید که قبلا کانال کشید شده و زیر ساخت اولیه رو هم داره ادامه داده نمی شه مطمینن هزینه اش، کمتر از زیر گذره و هم این خیابان مستقیما به خیابان شهید وقارفرد متصل می شه

  4. عرض سلام و ادب
    در مورد این طرح بنده تخصصی ندارم ولی یه وقت مثل پل صدر تهران نشه که هزینه های گزاف صورت بگیره و برعکس نتیجه بده و ترافیک رو بیشتر کنه. مشخصه که در این وضعیت اقتصادی شرکت مذکور دنبال مجوز و …میرود، راستش کسی از پول بدش نمیاد. به نظرم دوستان صحبت های بجایی کرده بودند که این طرح ضروری نیست و میشود آن را در جای دیگر و مناسب تر هزینه کرد.
    کلا جناب حسنی همیشه از این طرح ها غیر کارشناسی میدن مثل انتقال فاضلاب برکه کل به کلات و مریض شدن مردم بواسطه تبخیر فاضلاب…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top